Geluidskaart Conflict?

Pagina: 1
Acties:

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 14:34
Hallo,

Ik heb het forum uitgespit en kon niks vinden wat mijn probleem zou kunnen verhelpen (ondanks de honderden teamspeak topics) :)
Ik heb een soundblaster audigy voor mn muziek/games en gebruik de onboard voor teamspeak, om het geluid dus gescheiden te houden via de boxen/headset.

Ik heb sinds campzone een anders moederbord namenlijk een A8N-E en sinds dien werkt dit niet meer.
Als ik MP3s of spellen probeer te spelen, valt of mn mic uit, en ik hoor ipv stemmen alleen nog wat getik/gekraak als iemand praat.
Herstart ik teamspeak dan werkt het weer voor 2 minuten.
Soms crasht het spel ook nog.

Als ik de audigy er uit haal werkt het wel gewoon allemaal. Alleen gaat Teamspeak en de muziek door 1 headset/boxen setje waardoor het onverstaanbaar word. :(

Dus als iemand hint of tips heeft die ik kan proberen hoor ik het graag,

Willem

Systeem:
Asus A8N-E
Athlon 64 3000+
2 GB PC3200
2x Samsung SP2504C (Raid setje)
XFX 6600GT
Creative Soundblaster Audigy
XP SP2

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-02 18:21
heb je niet heel toevallig je dikke vette statische handen op je kaartje gezet bij het installeren? >:)
mischien eens de meest recente drivers downloaden en via Devices handmatig naar updates laten zoeken.

• Klaphekje
-_-
Ik heb de nieuwste driver voor beide, maar het werkt nog steeds niet...

Verwijderd

In het Windows configuratie scherm alles op audigy zetten, ik weet niet of het bij teamspeak hetzelfde werkt als bij skype, maar ik kan in de skype opties een ander audio apparaat selecteren. In mijn geval een USB audio device (PS2 logitech USB headset).
Op die manier komt al het geluid over de speakers, behalve het skype gesprek, werkt perfekt. 8)

• Klaphekje
Ik zal het proberen, bedankt :)

• Klaphekje
Nee, helaas werkt nog steeds niet, iemand enig idee waar dit aan ligt?, kapotte kaart of driver conflict ofzo?
Pagina: 1