DDR en DDR2 combo (upgrade)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025
Hallo iedereen,

Ik heb een PC met een GigaByte GA-8I915P Duo moederbord, een Intel Pentium 4 3.0 GHz en 2x DDR400 256MB (V-data). Nu heb ik een MDT Dual Channel setje gekocht, 2x DDR2 533 512MB. Het moederbord combineert namelijk twee DDR-banken met twee DDR2-banken.

Het probleem is nu als volgt: als ik alle vier de modules plaats, wordt er slechts 512 MB herkend. Wanneer ik alleen de DDR2-modules plaats, wordt er 1024 MB gevonden. En als ik alleen de DDR-modules plaats, is dat 512 MB. Hoe kan ik deze vier modules combineren?

Hier staan alle specificaties:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=1856&ProductName=GA-8I915G%20Duo

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen,
Erik van Paassen

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43
Je kan niet DDR en DDR2 combineren. Waarschijnlijk is het of DDR of DDR2.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad, de Duo 915 borden van Gigabyte gaven de klant de mogelijkheid eerst op DDR1 te draaien, en later alsnog over te stappen op DDR2. Het nadeel was dus inderdaad dat er per soort maar 2 slots beschikbaar zijn, en dat de 2 soorten geheugen niet samen kunnen werken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zie hun FAQ hierover.
According to the chipset specification, you could not use DDR and DDR2 memory modules at the same time. You could only choose to run either one memory type on your motherboard. Secondly, if you want to enable DDR memory Dual Channel technology, you need to have two exactly same type/size of memory modules on this MB. For more information, please refer to the memory section on the manual.
Van de website geplukt http://www.gigabyte.com.t...56&ClassValue=Motherboard

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Staat dus duidelijk op de website en ook in de handleiding. Kwestie van die voortaan eerst te lezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.