Toon posts:

Enermax Galaxy probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond medetweakers,

Ik heb een probleem dat me toch niet lekker zit, ik heb gezocht maar over deze voeding is ( nog ) niet veel te vinden.

de specs:

Asus A8n SLI Deluxe
AMD Athlon 64 FX 60
2 x 7800 GTX SLI
2 GB RAM Corsair XMS cas 2
1 x WD Raptor 36 GB ADFD
1 x WD Raptor 74 GB GD
XFI Fatality
Leadtek PVR 2000
Asus ageia P1
Enermax EPS 550 W nogwat heb de specs ff niet bij de hand mocht het nodig zijn vul ik het later in.

Het zit zo, het systeem werkte gewoon goed, maar ik wilde er een andere voeding inzetten die stiller is en met de komst van nieuwe VGA kaarten ( R600 / G80 ) toch wat meer future proof is.

Mijn oog was gevallen op de Enermax Galaxy 1000 enja ik weet het het is veel vermogen en veel geld maarja de 550 watter wat ik nu heb is inmiddels ook alweer een jaar of 4 oud.

Voeding gekocht en ingebouwd netjes en netjes aangesloten, maar verrek geen boot geen piepjes en ook de speechreporter lijkt dood.
Alleen het groene ledje gaat branden en de fans draaien.

Toen maar weer de 550 watter terug gezet en... hetzelfde geen boot meer geen piepjes oid.

Ik heb ( helaas ) dit ook geprobeerd op mijn andere a8n32 sli deluxe en die doet helemaal niks meer, alleen het ledje brandt.

wat ik geprobeerd heb:

het systeem zo kaal mogelijk getest, zonder schijven, met 1 VGA kaart, met 1 reepje geheugen, zonder geheugen, zonder VGA kaart, het helpt niet de speechreporter geeft bij alle 2 de moederborden niks aan, lijkt dood.

Dus ook na het terugzetten van mijn oude Enermax lijkt het of de boel opgeblazen is. :(

Kan ik hieruit concluderen dat de Galaxy 1000 de boel vernxxkt heeft?

ik weet geen raad meer nu :'(

alvast dank voor de hulp.

marco

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dan zou er al kortsluiting moeten zijn geweest. Er is verder niks opmerkelijks te zien aan je voeding of mobo zelf ofzo? Als het kortsluiting is dan zou de voeding weer uit moeten gaan. Geen ledjes blijven branden dus.

Ben je niet toevallig iets vergeten aan te sluiten? ATX-kabel ofzo. Noem maar ff wat doms. Als dit niet het geval is zou ik hem RMA'en en zorgen dat ze je schade vergoeden. Als dat alles stuk is is het dan wel een héél duur geintje. Suc*tot in het oneindige* ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:46:
Dan zou er al kortsluiting moeten zijn geweest. Er is verder niks opmerkelijks te zien aan je voeding of mobo zelf ofzo? Als het kortsluiting is dan zou de voeding weer uit moeten gaan. Geen ledjes blijven branden dus.

Ben je niet toevallig iets vergeten aan te sluiten? ATX-kabel ofzo. Noem maar ff wat doms. Als dit niet het geval is zou ik hem RMA'en en zorgen dat ze je schade vergoeden. Als dat alles stuk is is het dan wel een héél duur geintje. Suc*tot in het oneindige* ermee :)
Ik heb inmiddels die voeding en het moederbord in overleg met de de winkel RMA kunnen sturen.
Mijn overige onderdelen kan ik pas testen als ik de spullen weer binnen heb, maar dat kon ff duren.
Nou ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten, dit heb ik ook een paar x gecontroleerd en ook volgens de handleiding, maargoed ik heb vaker mijn systeem geupgrade, zou geen probleem moeten zijn.

Maar toen ik dus mijn oude voeding terug zette, waarmee hij voorheen wel gewoon werkte, had ik hetzelfde probleem, het systeem dood leek, wat me wel opviel is dat de fans van de G-kaarten op volle toeren bleven draaien ipv normaal doen ze ff op volle toeren en dan weer naar een lager toerental.
Dus daarom verdenk ik die nieuwe voeding Enermax Galaxy 1000 ervan dat er iets gesneuveld is, ik ga mijn moederbord zometeen nog eens inspecteren op iets vreemds.

Verwijderd

Ik heb pas geleden ook een enermax galaxy 1000W aangeschaft en ik heb dus hetzelfde probleem. Ik had een perfect werkend systeem, maar vanwege de aanschaf van twee 8800gtx kaarten deze galaxy 1000W gekocht. Voorheen werkte het systeem perfect op een enermax liberty 620W.

Ook hier als ik nu weer de liberty 620W aansluit blijft alles stil. Het betreft hier ook het asus A8N32-Sli moederbord.

Hoe is het verder met de topicstarter vergaan tot dusver. Nog iets gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:34:
Ik heb pas geleden ook een enermax galaxy 1000W aangeschaft en ik heb dus hetzelfde probleem. Ik had een perfect werkend systeem, maar vanwege de aanschaf van twee 8800gtx kaarten deze galaxy 1000W gekocht. Voorheen werkte het systeem perfect op een enermax liberty 620W.

Ook hier als ik nu weer de liberty 620W aansluit blijft alles stil. Het betreft hier ook het asus A8N32-Sli moederbord.

Het bleek achteraf toch de ageia kaart de zijn bij mij die me de boel gesloopt heeft, die heb ik onlangs RMA gestuurd en vorige week een nieuwe voor terug gekregen en alles werkt nu.
Voeding was niks mis mee....schijnt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:34:

He, hoe is het nu met jou systeem gegaan? ik heb weer hetzelfde probleem als jou nu, met mijn Emernax :S ik heb die voeding RMA gestuurd nu.
Pagina: 1