Bestaande installatie omzetten naar RAID0

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 19:11
Hallo,

Ik heb een bestaande installatie met twee partities op een Maxtor 250GB SATAII schijf met een 965P+ICH8R chipset. Nu wil ik er een extra, exact dezelfde, schijf bij plaatsen.

Mijn vraag hier is of ik dan helemaal opnieuw moet beginnen en dus eerst de data MOET backuppen of dat de Intel RAID BIOS de bestaande partities kan rebuilden zonder data verlies. Ik snap dat de partities groter worden, maar het zou mogenlijk moeten zijn om dit te doen zonder data verlies. Alleen DOET de ICH8R dat ook :D ? Anders ben ik natuurlijk mijn data kwijt, lijkt me niet zo'n goed plan ;) . De belangrijkste data heb ik natuurlijk wel gebackupped, maar de rest hoef ik nu niet direct kwijt als je snapt wat ik bedoel...

Alvast bedankt voor alle tips.

P.S.
Ik heb al geprobeerd om het gewoon te doen, maar dan vraagt de BIOS om het Volume te creeeren. Dit durfde ik natuurlijk niet aan, aangezien hij geen mededelingen gaf over bestaande data!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Moeten we nu alles voorkauwen? :Z

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 16:05

NeHoX

Gamer + PV

Duidelijk geval van Ghost/Image maken...

Raid 0 maken, Ghost terug zetten.

Converteren/omzetten gaat dus NIET!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Volgens mij moet het met een programma als ghost wel lukken.

Van de huidige hardeschijf met behulp van Symantec Ghost en daarna de RAID 0 set aanmaken. Als deze is aangemaakt, de ghost terug zetten op deze RAID set.

Mocht het niet lukken, dan weer terug naar 1 schijf en je kan de gemaakte image weer op de enkele schijf kwijt.

Is te proberen waard vind ik.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koop een persoonlijke licentie van Acronis; werkt net zo goed en vind ik zelf fijner dan Ghost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Zie de link van Zeroorez :) Val jij even door de mand wat betreft het gebruik van de searchfunctie ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.