Aankoop nieuwe router, makkelijk te installeren must

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-03 21:31
Beste mensen, het volgende. Ik ben een behoorlijke leek als het aankomt op netwerken en routers. Ik heb een nieuwe xps notebook gekocht en was al vol enthousiasme mijn netwerk kabels aan het overzetten. Nu blijkt dat bv chello maar 1 pc accepteert als je geen router hebt. Dus om te voorkomen dat er 1 pc zonder internet zit moet deze er komen.

Mijn vraag: welke router onder de 90 euro is een goede keuze? belangrijk hierbij is een simpele installatie (ook qua beveiliging enz) Zelf heb ik op kieskeurig.nl gezocht en lijkt de sitecom wireless network broadband router mimo-xr een optie.

Probleem voor mij is dat elke keer als ik denk een goede gevonden te hebben ik ergens anders weer slechte ervaringen lees.

Suggesties? dingen die ik absoluut niet moet kopen?

ik was een lokale computer shop binnengestapt en hier kwamen ze met een sweex router... tips? trucs?

Verwijderd

heb zelf laatst deze aan geschaft
Linksys WRT54GL Wireless Router (54Mbps, 4x 100Mbps)

Verkapte spam

http://www.routershop.nl/...4-poort-10-100-switch.htm

is handig intestellen en is goed tweakbaar met modded firmwares

en moet je wel de GL nemen deze is namelijk linux based
degene zonder GL is dat niet meer

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 19:35 ]

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:34:
heb zelf laatst deze aan geschaft
Linksys WRT54GL Wireless Router (54Mbps, 4x 100Mbps)

Verkapte spam

http://www.routershop.nl/...4-poort-10-100-switch.htm

is handig intestellen en is goed tweakbaar met modded firmwares

en moet je wel de GL nemen deze is namelijk linux based
degene zonder GL is dat niet meer
en wat zijn je ervaringen bij installatie?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

WRT54GL indeed. Ik denk dat alle routers wel op een zelfde niveau zitten qua instelmoeilijkheid. Draytek en Cisco (en consorten) uitgezonderd ;)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hoezo verschilen? Zoveel moeilijker of makkelijker is het toch niet?

Stroom er op, kabeltje er in, instellingen invoeren, maar meestal kom je met de standaard dhcp ver genoeg. De meeste leveranciers hebben de documentatie in het Nederlands, in het ergste geval in het Engels.

Slechte ervaringen zal je altijd wel ergens lezen, en dat komt nu juist omdat mensen met slechte ervaringen sneller klagen.

Als je wat meer zekerheid wil, ga dan voor een relatief goed merk. Geen Trust dus, maar meer richting Linksys. Ik weet even geen andere merken te verzinnen overigens, er zijn er vast wel meer.

Edit: Sweex... sja. Zou ik persoonlijk ook niet doen, maar dat is eigen voorkeur, niet echt onderbouwd. Het is een wat goedkoper merk en levert voor de prijs een goede kwaliteit, maar er zijn duurdere merken met betere kwaliteit.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-03 20:54

Edgarz

Tweako-active since1986

Vermijd Sweex, Trust etc. Niet erg slecht allemaal maar het kan beter en betrouwbaarder.

Mijn suggestie: Asus WL-500gP. Makkelijk in het gebruik, goede doorvoersnelheid van WAN, zeer goed wireless bereik, goed te configureren, leuke opties: 2x USB voor USB 2.0 HDD met downloaden zonder PC aan, webcam of netwerkprinter, bandbreedte management En er is alternatieve firmware voor (als je echt wilt spelen). Prijs: zo rond de €90. En: Nederlands forum en handleiding.

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 14-10-2006 11:07 ]

Verwijderd

xxxMaverick schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:54:
[...]

en wat zijn je ervaringen bij installatie?
heb de cd hier ingemikt :)
lekker simpel :D
verteld exact wat je moet doen ;)

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:39:
[...]

heb de cd hier ingemikt :)
lekker simpel :D
verteld exact wat je moet doen ;)
klinkt niet al te moeilijk :)

En het installatie programma stelt ook de beveiliging van het netwerk bijna automatisch goed in? dit vraag ik omdat hier nogal wast verschil in blijkt te zitten lees ik op internet ....

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ftp://ftp.linksys.com/int...rguides/WRT54GL-EU_ug.pdf
De userguide op z'n minst in het engels ;)

Waarschijnlijk krijg je er een Nederlandse bij.
Maargoed, WRT54GL is een goeie keus, WRT54G een slechte.
Sitecom is imo ook een slechte keus, waardeloze troep, net als belkin, sweex, trust en andere crap OEM's

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

xxxMaverick schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:07:
[...]

klinkt niet al te moeilijk :)

En het installatie programma stelt ook de beveiliging van het netwerk bijna automatisch goed in? dit vraag ik omdat hier nogal wast verschil in blijkt te zitten lees ik op internet ....
nah volgens mij moet dat wel los lopen, moet een router er tussen staan alle poorten geblocked
wil je iets open doen moet je dat wel zelf doen. en er zit ook nog een hardware matige firewall in
waar in je ook nog van alles kan doen, teven is de wireless WEP en WPA geschikt :)

en hier van een collega forum
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/72131 de NL uitleg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 16:54 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-03 00:45
Belkin is absoluut geen troep en hoort echt niet in het rijtje Sitecom, Sweex en Trust!
Belkin's PCI en PCMCIA kaarten zijn identiek aan die van Asus en Linksys, zelfde Broadcom chips. Alleen betaal je wat minder.

Mijn aanrader voor een 11g router: een Asus of de US Robotics. De USR is ongelooflijk gebruiksvriendelijk, heel overzichtelijk en je hebt alle instelmogelijkheden. Verder presteert hij net zo goed als de Asus (heb de Asus op 1 adres en de USR op een ander, de USR is gebruiksvriendelijker en duidelijker).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Belkin is in de meeste gevallen gewoon vanbinnen vrijwel indentiek, idd. Broadcom spul. Niets mis mee.

• xxxMaverick
ik heb een Linksys WRT54GL besteld, dank voor de hulp! morgen komt hij binnen, ik ben benieuwd....

Verwijderd

xxxMaverick schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:48:
ik heb een Linksys WRT54GL besteld, dank voor de hulp! morgen komt hij binnen, ik ben benieuwd....
heb je voglens mij een goeie keuze gedaan :)
suc6
Pagina: 1