Knipperende cursor na opstarten PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 21:11
Hoi,

De vader van een vriend heeft een probleem met zijn PC dat ik niet eerder heb meegemaakt. Ik hoop dat jullie weten wat het kan zijn. Het volgende doet zich voor:

Het gaat hier om een kant en klare Gateway PC Pentium 4 256MB Ram WIndows XP

Ik zet zijn PC. De PC start op. geheugen wordt vluchtig gecontroleerd, harde schijven en CD-R en DVD-Rom worden gedetecteerd. Als ik het goed heb moet er dan een scherm komen met IRQ toewijzingen en zo en dan wordt Windows XP opgestart. Dit gebeurt echter niet. Direct na de controle van het geheugen en detectie van de diverse schijven krijg ik een zwart scherm met links boven in de hoek een knipperende cursor m.a.w. de PC hangt gewoon vast en gaat niet verder.

Wat heb ik al geprobeerd:
Geheugen uitgebreid laten testen via een optie in de BIOS. Deze wordt 3x gecheckt en is OK.
De hardeschijf los gekoppeld. Na het opstarten hetzelfde probleem, terwijl je de melding No OS found zou verwachten.
Bios gereset, probleem blijft bestaan.

Mijn vermoeden is nu dat het moederbord stuk is. Is mijn vermoeden terecht of zie ik iets over het hoofd?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 08:38
Zit er iets van USB prut in die computer? Trek dat er eens uit.

Als ik hier namelijk mijn MP3 speler aan de computer laat hangen, krijg ik die kuren ook ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 16:20
Lijkt me inderdaad een opstart apparaat waarvan de BIOS wil booten maar door een ongeldige instructie blijft hangen, als het geen USB stick is, zou je even kunnen kijken of de PC zowiezo wil opstarten, van een CDrom ofzo door de prioriteiten aan te passen in de BIOS.
Jassy schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:11:
Zit er iets van USB prut in die computer? Trek dat er eens uit.

Als ik hier namelijk mijn MP3 speler aan de computer laat hangen, krijg ik die kuren ook ;)
Geld waarschijnlijk ook voor jou mp3 speler probleempje, prioriteiten omgooien en dan skipt de bios de USB opstart schijven, die kunnen nog wel eens zo geformatteerd zijn zodat de bios haakt ipv de 'magische code' vinden.

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 21:11
Misschien nuttig om dit ook nog te vermelden.

Ik heb geprobeerd op te starten van de originele bootable recovery disk van Gateway, maar helaas. Een bios staat de boot volgorde correct ingesteld.

USB apparaten zijn niet op de PC aangesloten.