Toon posts:

[VFP] - Executable ander gedrag dan .app *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het probleem heel simpel op te lossen, maar ik heb na een tijd zoeken op google niet de oplossing voor mijn probleem gevonden.

Ik gebruik VFP9. In de directory samples/solution staat een classlib voor een systray icon, met die vcx kun je een icon rechtsonder in plaatsen.

Werkt prima @ develop time, als ik de .app start, wordt het icoon getoond. Echter, als ik er een .exe van maak, zie ik niets...

In config.fpw staat _SCREEN op off, maar deze op on zetten maakt verder niets uit. In de readme van systray.vcx zie ik niets en google/got search leveren ook al niets op... Wie weet hier de oplossing voor?

Verwijderd

Zoeken op ' "visual foxpro" systray' levert een hoop resultaten op. Dit stuk code was de eerste hit, en de code ziet er best bruikbaar uit. Aan 't begin staan ook nog 2 'see also' links die misschien interessant zijn.

In de user comments noemt iemand overigens ook nog: "You have to intercept _SCREEN event.", dus misschien is 't niet slim om _SCREEN op off te zetten. Ik vermoed dat de VFP IDE zelf dat event afvangt?
Geen idee hoe je dat doet, want ik heb 0,0 ervaring met VFP (kom uit het 'Clipper kamp' en ben voor Win32 apps overgestapt op Delphi ;)). Maar hopelijk kun je hier iets mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie :) Ik heb inderdaad lange tijd gezocht naar voorbeeldcode om een icoon in de systray te plaatsen, maar dat is nu gelukt. Ik gebruik een voorbeeld classlibrary die bij de voorbeelden van VFP zit, tijdens het runnen in developmode krijg ik de icoon ook netjes te zien, geen probleem dus.

Als ik hem run als .exe dus niet... Weet niet waar ik dat moet zoeken, keywords die ik gebruikte leveren verkeerde resultaten op.

_SCREEN heb ik inderdaad al op ON gezet, maar dan krijg ik alleen een VFP-venster als ik de .exe run, zonder icoon in de systray :'(.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:53:
Zoeken op ' "visual foxpro" systray' levert een hoop resultaten op. Dit stuk code was de eerste hit, en de code ziet er best bruikbaar uit. Aan 't begin staan ook nog 2 'see also' links die misschien interessant zijn.
Die code had ik inderdaad ook al gezien en geimplementeerd, kreeg daarmee wel een icoon, maar kon er geen menu aan hangen. Volgens mij kreeg ik daar ook geen icoon te zien tijdens runnen als .exe
In de user comments noemt iemand overigens ook nog: "You have to intercept _SCREEN event.",
Dat gaat volgens mij over het afvangen van mouseclicks :) Dat werkt ook prima...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Verwijderd

Topicstarter
Al gevonden, .ico moet geinclude worden en gekopieerd worden naar temp-directory... :D |:(