Toon posts:

(linux) debian package niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hela

Ik heb een "probleempje" met debian ( waarschijnelijk meer met mezelf)
Namelijk ; ik kan niet een package ( .deb) openen.
All gekeken in de seach en ik moet dus een packager daarvoor hebben , deze heb ik nu volgensmij wel maar dit is ook een .deb extensie :\

iemand hulp aan deze linux eenAfbeeldingslocatie: http://www.the3theye.com/plaatjes/debian31.JPG

Alvast bedankt }:O :)

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
een .deb bestand moet je instaleren...

Dat doe je door

dpkg -i [bestandsnaam]

in te tikken...
is dat wat je bedoelt?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:11
In een console kun je een debian package installeren met 'dpkg -i packagename.deb'. Maar de meeste packages kun het beste via apt installeren gebruik makend van bijvoorbeeld synaptic of aptitude.

Toch te laat... En ik had nog wel een keer gerefreshed voordat ik het verstuurde :P

[ Voor 18% gewijzigd door jorikc op 13-10-2006 17:50 . Reden: Laatste zin, iemand was me voor :( ]

Verwijderd

Topicstarter
thx jongens ;) dat had ik nodig

klijn vraagtje :P

els ik met een windows share wil verbinden vraagt hij allemaal dingen die ik moet invullen
maar somige dingen lijken wat dubbel op..

server type: windows share

server :

optional information.
share:
Folder:
user name:
Name to user for connection:

t lijkt mij dat t zo moet worden ingevult ,

server : servernaam

optional information.
share: niet invullen :S
Folder: \\mp3\
user name: debian31(gewoon gebruikersnaam
Name to user for connection: woeivoorbeeld

Verwijderd

Als ik zo'n vraag zie stellen, dan komt toch de gedachte in me op dat TS beter Ubuntu gekozen had om te beginnen.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:59:
Als ik zo'n vraag zie stellen, dan komt toch de gedachte in me op dat TS beter Ubuntu gekozen had om te beginnen.
Daar krijg je exact dezelfde vraag, hoor. :P.
optional information.
share: niet invullen :S
Folder: \\mp3\
user name: debian31(gewoon gebruikersnaam
Name to user for connection: woeivoorbeeld
Onder Windows ziet de 'URL' er zo uit: \\server\share\Folder.

Oftewel 'share' is een gedeelde map op een server. Ik ga ervan uit dat je server een share 'mp3' heeft gedeeld, dan moet je die invullen bij 'share'. Bij folder geef je een map op binnen die share.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Bij Ubuntu wordt de beginnende gebruiker toch net ietsje meer "bij het handje" genomen dan bij Debian.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:24:
Bij Ubuntu wordt de beginnende gebruiker toch net ietsje meer "bij het handje" genomen dan bij Debian.
Mja, maar niet in dit specifieke geval, hoor :).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jjvdveen/got/smb.png

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1