[cpu koeler] Herrie en 'scheef' lopen

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik weet niet waardoor het komt maar op de een op de andere dag maakt mijn cpu fan een herrie. Ik kon de computer ook niet opstarten in eerste instantie om dat de fan niet draaide.. dat deed ie ook amper. Ik alles schoon gemaakt er achter en heb nu Motherboard Monitor geinstalleerd. Hij draait nu 'redelijk' soms hoor je hem weer beetje herrie maken maar daarna weer goed.
CPU temp is nu 38 graden dus dat lijkt me wel kunnen.. maar hoe kan dat en wat moet ik goed in de gaten houden dat niet mijn cpu doorfikt. Hoe hem zeg maar te maken, want heb alles schoon gemaakt en hij bleef het doen, dus ik denk hij is beetje uit balans dus beetje anders 'geduwt' en nu deed ie het na een half uur dus wel redelijk.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:24
Ik snap je topicstart niet helemaal? Wat draait 'scheef'? Wat voor hardware hebben we het hier eigenlijk over? Een koeler die om de zoveel tijd aanslaat klinkt als een gewone cool'n'quiet of intel variant daarvan. 38 graden is helemaal niets om je zorgen over te maken hoor :).

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als de fan kapot is, zou je misschien een andere fan kunnen overwegen. Of denk ik nu te makkelijk?! ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
de cpu fan draait scheef daar gaat het probleem over.. dat ie soms zeg maar lijkt of ie ergens tegen aan loopt (uit balans) dat kan je horen aan de herrie die het dan veroorzaakt. Normale fan hoor je alleen draaien deze doet net of het een wasmachine is en daar maakte ik me zorgen over.
Nu loopt ie redelijk dus die temperatuur zal wel goed zijn, maar soms gaat ie uit balans en dan zal het wel wat warmer worden toen straks kon ik de cpu koellichamen al niet langer dan 5 seconden vast houden.

Waarom een andere als deze nog te redden is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Drazzic op 13-10-2006 17:49 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Te redden?

Koelers hebben ook een levensduur hoor. En vooral als je dit soort klachten krijgt dan betekend dat vaak dat de lagers versleten zijn. Dat is niet te redden.

Een nieuwe stock koeler koop je voor 7,50 en voor het dubbele kun je zelfs al A-merk koelers kopen.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!