Beeld Acer Laptop flikkert

Pagina: 1
Acties:
  • 12.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
ik heb ineens uit het niets een probleem gekregen met mijn nu iets meer dan 1 jaar oude Acer Aspire 3503. Het beeld begint ineens te flikkeren (zie foto). Ook als ik filmpjes bekijk zie ik kleine groene streepjes of rode vlekken door het filmpje heen. Ja, ik heb de nieuwste drivers van m'n videokaart. Maar volgens mij is het een hardwareprobleem. Als ik namelijk gewoon een ouderwetse tik op mijn laptop geef, dan wil die nog weleens weer overschakelen op goed beeld. Ook als ik de laptop hard op de ondergrond druk krijg ik goed beeld (heeft het dan iets te maken met hardware dat in een van de vakjes aan de onderkant van m'n laptop zit?). Maar als ik er dan weer mee ga schuiven dan begin het beeld weer te flikkeren. Ik neem aan dat er niet echt iets kapot is, omdat hij dus wel goed beeld kan weergeven. Maar wat is dan hetgene dat mijn beeld stoort? Heeft iemand dit ooit eens meegemaakt of weet iemand wat er precies mis is met mijn laptop?

Bij voorbaat hartelijk dank!

PS: Nee mijn laptop is niet gevallen of gestoten of i.d.

Foto van storend beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.katsgenieten.nl/IMG_1042.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door chrisgeerdink op 13-10-2006 17:27 . Reden: Waarom doet mijn foto het niet? Nou ja, zie de link voor de foto zou ik zeggen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met een loszittend contactje tussen de laptop en het scherm. Ik heb dit vaker meegemaakt, het is mogelijk zelfs zelf op te lossen door de laptop open te maken en even te kijken, ik weet alleen niet hoe het zit met de garantie van je laptop, dus ik zou even de Acer helpdesk bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Saryon op 13-10-2006 17:29 ]

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ws. een warmte probleem of een vga kaart die naar zijn grootje is. Ik zie dit bijna wekelijks aangezien ik Acer dealer ben.

Mijn advies:

Terug naar de winkel met dat ding. Als je mazzel hebt en je niet te ver buiten je garantie zit willen ze het ding nog wel eens op sturen onder garantie.

Zo niet: zoek een Acer dealer (bij voorkeur een speciaalzaak en geen Dixons ofzo) en vraag hen hetzelfde. Omdat je het ding niet bij hun hebt gekocht kan het zijn dat ze je een klein bedrag aan behandelingskosten oid. vragen.

Succes

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
Ik ben bij de Mediamarkt geweest (waar ik de laptop ook gekocht heb). Zij zeiden dat het waarschijnlijk het contactje van de laptop met het beeldscherm was inderdaad. Als ze hem op zouden sturen, zou het waarschijnlijk 100 tot 150 euro kosten (say what? :| ), omdat het zoveel werk was omdat de hele laptop uit elkaar gehaald moest worden. Tja das een boel geld voor een arm studentje :(

Maar als het zoveel werk is om dat te herstellen, dan lijkt het me niet echt iets om zelf te gaan doen. Dus ik heb even een Acer reparateur gezocht en daar ga ik morgen dan maar even heen. Kijken wat ze daar kunnen doen.

Hoe zou je dat anders zelf moeten doen dan? Moet ik dan dat scharniertje van het beeldscherm openmaken? En wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel Acer of mail ze. Maak ze erop attent dat er een periode bestaat waarin je mag verwachten dat een produkt vlekkeloos werkt (consumentenrecht). Kijk hoe ze reageren op het feit dat 'ie "net" ouder dan een jaar is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
Ik heb de laptop na laten kijken bij ee computerzaak en het lag niet aan het contactje, maar waarschijnlijk was er iets mis met het contact met het moederbord. En volgens het Europees recht moest een laptop zeker 2 jaar mee kunnen gaan zonder problemen. Dus nu ga ik morgen Acer eens even bellen en dan hoop ik dat er wat geregeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als ik het me goed herinner is volgens het Europees recht de fabrikant voor het 1e jaar garantie aanspreekbaar. Voor het 2e jaar moet je je wenden tot de verkoper. Hoe die het weer regelt met zijn supplier moet ie zelf uitzoeken.

Lijkt me dat je in dit geval de MediaMarkt aansprakelijk kunt/moet stellen. Wanneer je "Europees recht", "consumentenbond" en "De Ombudsman" laat vallen werken retailer vaak opeens wel mee.

;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184699

Maar wat meestel het punt is in dit soort dingen, (ik heb precies hetzelfde probleem sinds kort, maar nog geen actie ondernomen) is dat je het niet kan laten zien op de momenten waarbij het nodig is.

Het komt bij mij veelal na het spelen van een game (ongeveer een uur). Ik kan daar moeilijk Games op gaan starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
Anoniem: 184699 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:18:
Maar wat meestel het punt is in dit soort dingen, (ik heb precies hetzelfde probleem sinds kort, maar nog geen actie ondernomen) is dat je het niet kan laten zien op de momenten waarbij het nodig is.

Het komt bij mij veelal na het spelen van een game (ongeveer een uur). Ik kan daar moeilijk Games op gaan starten..
heb je helemaal gelijk in. Ik kwam ook bij de mediamarkt en hij deed het normaal. pas toch ik een beetje ging schuiven met de laptop konden zij het ook zien. Maar de storing en ruis wordt bij mij steeds erger, alleen als je m heel rustig op tafel laat staan kun je er fatsoenlijk op werken. Ik hoop dat het telefoontje naar Acer morgen wat opbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184699

Wat je ook zegt: 'pas toch ik een beetje ging schuiven met de laptop'. Kan voor hun een reden zijn om..

Maar ik wacht het telefoontje met smacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
Anoniem: 184699 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:36:
Wat je ook zegt: 'pas toch ik een beetje ging schuiven met de laptop'. Kan voor hun een reden zijn om..

Maar ik wacht het telefoontje met smacht af
Ik heb eens wat dieper gezocht op mijn recht als consument. De economische levensduur van een laptop is op 3 jaar vastgesteld. Aangezien mijn garantie verlopen is kan ik niet alles vergoed krijgen, maar je kunt tot 2 jaar na aankoop een beroep doen op de economische levensduur. Dus er moet een regeling getroffen worden tussen mij en de verkoper. Aangezien mijn laptop 15 maanden oud is moet ik 15/36e deel betalen en MM de rest. Heeft iemand (max als acer-dealer?) enig idee hoeveel zo'n reparatie van de verbindingen van het moederbord met de beeldschermadapter kan kosten? Dan kan ik namelijk een beetje inschatten wat de kosten voor mij worden.

[ Voor 8% gewijzigd door chrisgeerdink op 15-10-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CG15 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:53:
[...]

Ik heb eens wat dieper gezocht op mijn recht als consument. De economische levensduur van een laptop is op 3 jaar vastgesteld. Aangezien mijn garantie verlopen is kan ik niet alles vergoed krijgen, maar aangezien ik nog wel binnen de 3 jaar zit dat de laptop probleemloos mee zou moeten gaan, moet er een regeling getroffen worden. Aangezien mijn laptop 15 maanden oud is moet ik 15/36e deel betalen en MM de rest. Heeft iemand (max als acer-dealer?) enig idee hoeveel zo'n reparatie van de verbindingen van het moederbord met de beeldschermadapter kan kosten? Dan kan ik namelijk een beetje inschatten wat de kosten voor mij worden.
Vaak vervangen ze meteen heel het moederbord (pas nog gehad met een klemmetje voor de voeding wat weg was waardoor hij niet oplaadde) en kost het al snel 500 euro (en daar heb je al weer een nieuwe laptop voor)

[edit]Dat was Acer niet maar HP die zei dat het 500 euro koste om het moederbord te vervangen (maar niet laten repareren). Acer had het mobo voor 250 euro vervangen (was volgens hun geen garantie omdat het breuk was). Ik denk om eerlijk te zijn niet dat je met Acer wat kan regelen, ik heb niet zo'n goede ervaringen met hun garantieafwikkelingen en ondersteuning.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 15-10-2006 22:15 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
Nou, vanmorgen Acer gebeld. Werd eerst van de infolijn naar de supportlijn doorverwezen en toen bleek dat ik de helpdesk moest bellen. Drie keer hetzelfde verhaal gedaan dus. Ze hebben m'n gegevens genoteerd en een case aangemaakt voor mij. Nu moet ik ze een brief schrijven waarin ik mijn probleem uitlegde en dan zouden ze bekijken of ik nog onder de coulance regeling zou vallen. Gelijk die brief maar gestuurd vandaag, want ik ben er nu zo zat van dat ik het het liefst zo snel mogelijk voor elkaar wil hebben. En nu afwachten maar, maar ik vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358609

Bij mij hetzelfde probleem.
Ben gisteren naar Scheren Foppen(waar ik mijn laptop weg heb) gegaan.
Heb ook net als Chris een Acer Aspire. En mijne is nog niet eens 1 jaar heb hem sinds juli 2009.
Ik kreeg net vandaag een telefoontje van Scheren Foppen. En ze zeiden dat het dashboard moest worden vervangen en tsja dat kon nog wel eens geld kosten. Omdat het buiten 'de garantie' valt.
Fijn.. Hoeveel vraag je dan? Ja, dat weten ze niet precies pff..
En je laptop word dan opgestuurd naar 1 of andere acer fabriek en dan duurt het minstens 3 weken voordat je hem dus terug hebt.. :(
Aangezien ik mijn laptop niet kwijt kan voor zo lang vraag ik me ook af.
Zou je het misschien zelf kunnen maken?
En moet je dan in het beeldscherm graven of hoe en wat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:07
Anoniem: 358609 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:30:
Bij mij hetzelfde probleem.
Ben gisteren naar Scheren Foppen(waar ik mijn laptop weg heb) gegaan.
Heb ook net als Chris een Acer Aspire. En mijne is nog niet eens 1 jaar heb hem sinds juli 2009.
Ik kreeg net vandaag een telefoontje van Scheren Foppen. En ze zeiden dat het dashboard moest worden vervangen en tsja dat kon nog wel eens geld kosten. Omdat het buiten 'de garantie' valt.
Fijn.. Hoeveel vraag je dan? Ja, dat weten ze niet precies pff..
En je laptop word dan opgestuurd naar 1 of andere acer fabriek en dan duurt het minstens 3 weken voordat je hem dus terug hebt.. :(
Aangezien ik mijn laptop niet kwijt kan voor zo lang vraag ik me ook af.
Zou je het misschien zelf kunnen maken?
En moet je dan in het beeldscherm graven of hoe en wat?

Alvast bedankt!
Als dat ding van juli 2009 is heb je garantie,punt. Vinden hun van niet, dan moeten hun aantonen dat jij het zelf veroorzaakt hebt. Zo niet, dan is het gewoon voor hun kosten.

Dat het 3 weken duurt is een 2e. Dat is jammer, maar niet onredelijk. Als je niet zonder kunt, is dat jouw probleem. Daarvoor zijn er supportcontracten enz, met name op de business modellen. Bij de meeste fabrikanten zit je zo op 3 weken... dat is niet anders (op de consumentenmodellen)

Je kan ze natuurlijk vragen of ze een leenlaptop hebben tegen een kleine vergoeding. Maar dat is alleen service, geen verplichting voor hun. En anders een laptop lenen oid van een kennis/familielid.

Zelf fixen.. ja, dat kan.. maar is niet slim. Door 'm los te halen verlies je zeker je garantie, en dan moet je nog maar hopen dat het een eenvoudige reparatie is. (als het bv je scherm zelf is kost het meteen een hoop).

Makkelijkste optie als je niet eentje kunt lenen: Koop op marktplaats oid een laptop. Kost je 150-200 eur voor een leuk modelletje, ondertussen je eigen laptop opsturen, en daarna die marktplaatslaptop weer doorverkopen. Als je een beetje geluk hebt kun je er nog op verdienen ook, of voor dezelfde prijs weer verkopen. In het ergste geval misschien 25-50 eur verlies nemen, maar dan zit je tenminste niet zonder laptop.

ps: Je verhaal past beter in Shopping Forum
Daar staat een hoop info over wat je rechten zijn binnen garantie enz, hoe aan te pakken enz.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 08-05-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
DJSmiley schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:09:
[...]

Als dat ding van juli 2009 is heb je garantie,punt. Vinden hun van niet, dan moeten hun aantonen dat jij het zelf veroorzaakt hebt. Zo niet, dan is het gewoon voor hun kosten.

Dat het 3 weken duurt is een 2e. Dat is jammer, maar niet onredelijk. Als je niet zonder kunt, is dat jouw probleem. Daarvoor zijn er supportcontracten enz, met name op de business modellen. Bij de meeste fabrikanten zit je zo op 3 weken... dat is niet anders (op de consumentenmodellen)

Je kan ze natuurlijk vragen of ze een leenlaptop hebben tegen een kleine vergoeding. Maar dat is alleen service, geen verplichting voor hun. En anders een laptop lenen oid van een kennis/familielid.

Zelf fixen.. ja, dat kan.. maar is niet slim. Door 'm los te halen verlies je zeker je garantie, en dan moet je nog maar hopen dat het een eenvoudige reparatie is. (als het bv je scherm zelf is kost het meteen een hoop).

Makkelijkste optie als je niet eentje kunt lenen: Koop op marktplaats oid een laptop. Kost je 150-200 eur voor een leuk modelletje, ondertussen je eigen laptop opsturen, en daarna die marktplaatslaptop weer doorverkopen. Als je een beetje geluk hebt kun je er nog op verdienen ook, of voor dezelfde prijs weer verkopen. In het ergste geval misschien 25-50 eur verlies nemen, maar dan zit je tenminste niet zonder laptop.

ps: Je verhaal past beter in Shopping Forum
Daar staat een hoop info over wat je rechten zijn binnen garantie enz, hoe aan te pakken enz.
toon volledige bericht
in je recht staan en het krijgen is een 2e.
Uberhaudt een merk die 1jaar garantie geeft vertrouw ik al niet, en helaas is acer er ook 1 van.

En waarschijnlijk kost het je zoveel pijn en moeite voor je het voor elkaar heb dat ze het daadwerkelijk repareren. dat je er moe van gaat worden.
Maar ook dat is per ervaring en merk en service verschillend
Pagina: 1