Toon posts:

Port forwarding met bij dubbele router

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een laptop. Hierdoor wilde ik graag beschikken over een draadloze internetverbinding. Een kennis had nog een draadloze router liggen, die mocht ik hebben.

Er onstond helaas een probleem. Ik heb geen losse modem, maar van Tiscali ontving ik een ADSL modem met ingebouwde router. Het gaat om een Zyxel Prestige 650 HW modem/router.

Ik kon de router voor draadloos internet dus niet aansluiten op een modem. Ik heb nu de volgende constructie:

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsmulder.eu/voorbeeld.JPG

Ik heb nu een probleem bij het forwarden van poorten voor bijvoorbeeld game servers of bittorrent clients.

Heeft iemand een suggestie??

De IP adressen binnen het netwerk zijn als volgt:

Zyxel Modem/router: 192.168.1.254

US Robotics router: 192.168.2.1

Laptop: 192.168.2.2
PC 1: 192.168.2.3
PC 2: 192.168.2.4

Als een PC direct verbind met het Zyxel modem, dan heeft die PC het IP adres 192.168.1.33

De poorten moeten worden geforward naar PC 1.

Ik hoop dat iemand een suggestie heeft voor deze constructie.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sluit de Zyxel eens aan op een LAN poort van de USR WLAN router.

En als het echt alleen boeiend is voor PC1 dan kan je die natuurlijk ook nog gewoon aan de zyxel hangen, ipv op de USR.

De huidige situatie is in elk geval tamelijk ranzig, omdat beide routers nu in hetzelfde subnet werken. Dus als mijn eerste tip niet werkte dan moet je daar wat aan doen.

[ Voor 69% gewijzigd door Orion84 op 13-10-2006 17:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

De 650HW(ireless) heeft zelf al wireless onboard, dus een extra wifi router is helemaal niet nodig.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Mwah het werkt zo wel, nu moet je alleen de U.S. Robotics (192.168.2.1) in de DMZ / Default Server zetten van de Zyxel, en daarna de poorten specifiek gaan forwarden in de U.S. Robotics.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:29:
De 650HW(ireless) heeft zelf al wireless onboard, dus een extra wifi router is helemaal niet nodig.
LOL, inderdaad.

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 13-10-2006 17:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:29:
De modem heeft de mogelijkheid tot uitbreiding wireless. De benodigde accesoires voor deze uitbreiding worden niet meer geleverd door Zyxel.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 16:41
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:39:
[...]

De modem heeft de mogelijkheid tot uitbreiding wireless. De benodigde accesoires voor deze uitbreiding worden niet meer geleverd door Zyxel.
En zorgen voor kl*te bereik :)
alsdus ervaring met +- 200 van die setjes;P

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:23:
En als het echt alleen boeiend is voor PC1 dan kan je die natuurlijk ook nog gewoon aan de zyxel hangen, ipv op de USR.
Als ik dit doe dan ontstaan er IP conflicten.

Ik ga zo even de Zyxel aansluiten op een LAN poort van de USR

Verwijderd

Topicstarter
Ik de Zyxel aangesloten op een LAN-poort van de USR, ik hed dan geen internetverbinding meer. Dat werkt dus ook niet.

De USR instellen als DMZ klinkt inderdaad als een goede oplossing. MAAR ik kan bij de Zyxel geen DMZ instellen, dit kan pas vanaf het type prestige 652, ik heb de 650. Helaas.

Iemand nog een idee?

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

De Zyxel omschakelen naar Bridged, dan krijgt je 2e router het WAN-IP?

If you can't take the heat, get burried!

Verwijderd

Topicstarter
Sieking schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:04:
De Zyxel omschakelen naar Bridged, dan krijgt je 2e router het WAN-IP?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het werkt!! Ik moest even de USR resetten en hopla nieuw wan IP, Super!!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Gerne gemacht jung!

If you can't take the heat, get burried!

• Waldo358
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 22:33
Bedankt voor de oplossing van het instellen van je modem als bridge. Je wil niet weten hoe lang ik heb zitten k@#$%n om die groene smiley te kunnen zien bij Azureus.... (en hoeveel forums ik af ben geweest; uiteindelijk toch weer good old tweakers waar je geredt wordt..;))

ALs ik de firewall in mijn router nu aanzet, loop ik dan geen extra risico mbt hackers e.d.?

Thnx,

W.

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Of je kicked even een topic van 2 jaar oud... :Z

Firewall is toch juist om hackers tegen te gaan. :?
Dus lijkt me niet nee ;)

System Spec

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Firewall voorkomt ook inbreken in je router :)
Vooral als je admin standaard hebt staan.
Meestal is basis firewall genoeg, en dat scheelt ingoing verkeer. Veel outgoing komt wel goed doorheen. En als je probleem hebt met sommige clients, kun je port forwarden.

Bridge zorgt ervoor dat modem geheel transparant is en dus alles doorgeeft.
Maar wireless op die modem moet wel encrypted zijn, anders zien anderen makkelijk je netwerk.

En anders is het inderdaad wel onnodige reactie op oude topic, maar misschien heeft hij search gebruikt en ontdek de oude tip. Dan wil hij even zijn reactie achterlaten.... wat niet hoeft bij oude topics.

Bij dubbele routers: meestal stel ik eerste modem (met ADSL) op bridge mode zodat die geheel transparent is. Dan werkt de tweede router prima als die op internet poort aangesloten wordt. De MAC van tweede router wordt wel gebruikt, en dat is lastig als je eerste modem voorheen gebruikt, en niet wil wachten op DCHP refresh op MAC. Dan moet tweede router even mac clonen, of geen internet poort gebruiken maar direct op LAN switch deel aansluiten. Dan is tweede router ook onderdeel van netwerk van eerste router (die moet ook niet meer in bridge mode), en WAN deel van tweede router werkt zonder problemen hiermee, als het op dezelfde ip adres zit.
Doordat je op LAN deel aansluit heeft routerdeel weinig nut, omdat alles op LAN niveau is. Alleen WAN kan nog anders gaan met bepaalde instellingen.
Pagina: 1