A8NE vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Na de zoek functie gebruikt te hebben en ge googled te hebben heb ik al een hoop antwoorden kunnen vinden.

Maar nog niet echt wat ik zoek, weet iemand hoe je die chipset cooling fan kunt verwijderen ? moet je daarvoor knippen in pennetjes o.i.d ?

Hij maakt namelijk een k#lere herrie (bekend probleem) en ik wil hem vervangen door een andere koeler gewoon zo´n zelfde soort fan maar dan 1 die veel minder herrie maakt.
Hij moet gewoon op dezelfde plek gemonteerd worden gewoon een vervangings fan als het ware.

kan iemand mij dat uitleggen of dat uberhaupt kan ?

nieuwe pc samenstellen = leuk

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Plastic stickjes inderdaad doorknippen en nieuwe cooler plaatsen.

offtopic:
Kijk anders eens in de tweak-topics

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bel gewoon effe ASUS NL die sturen je zo een nieuwe NB cooler toe.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Gunner schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:23:
maar die maakt nog steeds herrie :) Dit gaat alleen over de oude - nieuwe modellen die er standaard op zitten, en niet de (passieve) zalman blokjes oid.

• MAX3400

MAX3400

Gunner schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:23:
Hoe heet die knakker ook alweer? Remon ofzo?

Heb inderdaad ook een paar koelers gekregen van ze; moet zeggen dat je ze beter aan kan vragen voordat ze defect zijn; het wil nog wel eens duren voordat ze in de post liggen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MAX3400 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:25:
[...]

Hoe heet die knakker ook alweer? Remon ofzo?

Heb inderdaad ook een paar koelers gekregen van ze; moet zeggen dat je ze beter aan kan vragen voordat ze defect zijn; het wil nog wel eens duren voordat ze in de post liggen.
Ja zelfs zo lang dat ik er maar eens achteraan gebeld heb. Een dag later lag die in de bus :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MAX3400

MAX3400

* MAX3400 kwam er daarna achter dat de hele PC uit elkaar moest om de nieuwe koeler te plaatsen.

Ik draai nu dus een A8N-SLI Premium zonder koeler en dus met een kale NB; gelukkig staat er wel een 12cm fan op te blazen in mijn Stacker maar ik had geen zin om alles los te halen om dat koelertje uiteindelijk te vervangen.

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 08:45

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Blaasijzer schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:17:
Na de zoek functie gebruikt te hebben en ge googled te hebben heb ik al een hoop antwoorden kunnen vinden.

Maar nog niet echt wat ik zoek, weet iemand hoe je die chipset cooling fan kunt verwijderen ? moet je daarvoor knippen in pennetjes o.i.d ?

Hij maakt namelijk een k#lere herrie (bekend probleem) en ik wil hem vervangen door een andere koeler gewoon zo´n zelfde soort fan maar dan 1 die veel minder herrie maakt.
Hij moet gewoon op dezelfde plek gemonteerd worden gewoon een vervangings fan als het ware.

kan iemand mij dat uitleggen of dat uberhaupt kan ?
Je hoef ze niet door te knippen je kan ze ook samen knijpen waardoor ze wel door die gat heen kunnnen. Dit hebben ze ook bij gedaan toen ik er een zalman blokje erop had laten zetten. Mocht er dan iets met de moederbord aan de hand zijn kan je hem altijd nog terug plaatsen.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MAX3400 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:28:
* MAX3400 kwam er daarna achter dat de hele PC uit elkaar moest om de nieuwe koeler te plaatsen.

Ik draai nu dus een A8N-SLI Premium zonder koeler en dus met een kale NB; gelukkig staat er wel een 12cm fan op te blazen in mijn Stacker maar ik had geen zin om alles los te halen om dat koelertje uiteindelijk te vervangen.
Een kale NB zonder zelfs ook maar een passieve koeler er op? Vrees dat dat niet echt lang goed zal gaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• MAX3400

MAX3400

Bor de Wollef schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:31:
[...]

Een kale NB zonder zelfs ook maar een passieve koeler er op? Vrees dat dat niet echt lang goed zal gaan.
Al bijna een jaar... Komt niet boven de 55 graden uit; zelfs niet onder heavy load (gamen en dergelijke) of in een volle kast (Stacker, 8 schijven, 7800GTX, X2-CPU maar wel 7 12cm fans).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. Trek de kast open, haal het moederbord uit en bekijk de bevestiging grondig met jouw ogen. Gebruik ondertussen je menselijke logica om een stappenplan te opstellen om de koeler eruit te halen.

Simplistisch geval dit, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.