Ik heb een vergelijking van de vorm :
Hierin zijn C1 en A1 bekende waarden uit de respectievelijke cellen.
Deze vgl heb ik geplaatst in cel D1 als :
In de oplosser heb ik nu opgegeven :
Cel bepalen : D1
Door verandering cel : E1 ( dit is dus de iteratieve X - waarde )
Restrictie : D1 = A1
Het aantal iteraties is verhoogd naar 10000 voor een meer nauwkeurige oplossing.
Vervolgens berekend de oplosser netjes de gevonden X waarde in cel E1 .
Nu wil ik echter dat er 2 dingen gebeuren :
Deze "oplosser functie" moet gekopieerd worden, zodat ik snel de waarden C1 kan aanpassen naar C2 , C3 etc.
Op deze manier krijg ik een geheel scala van oplossingen van de functie voor x bij varierende factor C1, C2 etc.
Ik wil dat deze oplosser automatisch de waarden voor X uitrekent na aanpassing van waarden binnen de sheet, zodat als iemand anders deze excel sheet gebruikt, hij niet apart de oplosser hoeft te draaien voor het verkrijgen van de X-waarden, berekend bij varierende C-cel.
Zijn deze mogelijkheden er voor de oplosser binnen excel?
code:
1
| (1 / C1) * X^3 + (1 / C1) * X^2 = A1 |
Hierin zijn C1 en A1 bekende waarden uit de respectievelijke cellen.
Deze vgl heb ik geplaatst in cel D1 als :
code:
1
| = (1 / C1) * X^3 + (1 / C1) * X^2 |
In de oplosser heb ik nu opgegeven :
Cel bepalen : D1
Door verandering cel : E1 ( dit is dus de iteratieve X - waarde )
Restrictie : D1 = A1
Het aantal iteraties is verhoogd naar 10000 voor een meer nauwkeurige oplossing.
Vervolgens berekend de oplosser netjes de gevonden X waarde in cel E1 .
Nu wil ik echter dat er 2 dingen gebeuren :
Deze "oplosser functie" moet gekopieerd worden, zodat ik snel de waarden C1 kan aanpassen naar C2 , C3 etc.
Op deze manier krijg ik een geheel scala van oplossingen van de functie voor x bij varierende factor C1, C2 etc.
Ik wil dat deze oplosser automatisch de waarden voor X uitrekent na aanpassing van waarden binnen de sheet, zodat als iemand anders deze excel sheet gebruikt, hij niet apart de oplosser hoeft te draaien voor het verkrijgen van de X-waarden, berekend bij varierende C-cel.
Zijn deze mogelijkheden er voor de oplosser binnen excel?
[ Voor 5% gewijzigd door chrisstructor op 13-10-2006 19:43 ]
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't