Toon posts:

[Fireworks 8] Open vector shapes kleuren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej, ik ben net begonnen met het digitaliseren van mijn tekeningen met fireworks. Nu stoot ik op een probleempje, ik inkt mijn tekeningen digitaal met de "pen tool", daar komen mooie vector's uit enzo. Als ik mijn tekening wil kleuren lukken de dichte vlakken wel, maar als ik een "open" vector kringetje teken wil fireworks het niet goed voor mij inkleuren, tekeningtje hieronder voor de duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/9771/untitled1io9.jpg

Nu kan ik het .png bestand opslaan als .jpg en dan met de bucket-tool aan de slag, maar dan kan ik mijn vectors niet meer aanpassen ;( Hoe kan ik dit makkelijker inkleuren?

Ik hoop dat het duidelijk is.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
is logisch, hij doet perfect wat ie moet doen ;)

zorg gewoon dat je dat rode object even kopieert, 2 points aanmaakt op de 2 edges waar het paarse object hem aanraakt, de onnodige edges verwijderen, en van de 2 vormen die je nu hebt 1 maken :)

en als je heel lui wilt doen, teken gewoon die vorm af, en sorteer de paarse vorm onder de rode :P

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 13-10-2006 21:12 ]

Verwijderd

Juist :)

Verder is fireworks een mooi programma maar niet echt geschikt voor vectors, kun je beter in illustrator doen.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:52
Met layers werken :)

Zorgen dat je open vector gesloten is en vervolgens je gesloten vector in een layer boven de nu gesloten open vector gooien, zodat deze overlappen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:57

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

met illustrator heb je dit probleem niet.
tenminste in CS2 dan. Daar heb je zo'n optie waarmee je open vector shapes kan inkleuren.

dus misschien toch even daarnaar kijken

Huub Huub Barbatruc!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb je titel even aangevuld want alleen Fireworks 8 beschrijft je probleem niet echt ;)

Denk daar in de toekomst even aan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1