Toon posts:

Asus A6jc vs Toshiba A100-635

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo lang naar het juiste notebook gezocht dat ik er nu gek van wordt! Ik twijfel tussen:

Asus A6jc-q088h
Specs:
Intel Duo Core T2300E, 1.6Ghz, 667Mhz FSB, 2MB 2nd level cache
1x1024MB, DDR-2 667Mhz
100GB, 5400rpm, Ultra-ATA
Nvidia GeForce Go 7300 256MB Turbocache (128MB VRAM, 128MB shared), 16x PCI-Express
WXGA 15.4", 1280 x 800
Gigabit-Lan, 54mbit WLAN
8-Cells
prijs: 967,60 euro (kieskeurig)

en

Toshiba Satellite A100-635
Specs:
Intel Core Duo T2300E
2 x 512MB 533MHz DDR2 geheugen
100GB HDD 5400 rpm
ATI mobility X1600 128MB
6 cell accu
prijs: (987,50 euro (pricewatch)

Ik ga de notebook gebruiken als desktopvervanger; beetje surfen, beetje mailen, ik ben absoluut geen gamer! Waarschijnlijk ga ik er in de nabije toekomst wel foto's op bewerken en mogelijk ook foto's van mijn eigen werk (als kunstenaar) op opslaan zodat ik daar niet mee over straat hoef en het toch aan klanten kan laten zien. Goed beeld is dus prettig, beetje snelheid ook fijn, accuduur is minder van belang; ik zal het ding toch vooral thuis gebruiken. Wil graag een 15,4 inch beeldscherm, kleiner is te klein i.v.m. foto's en groter dan toch te zwaar en te duur. Brengt mij bij het budget: zo rond de 1000,- euro zou mooi zijn.

Punt van twijfel:
Ik twijfel toch vooral over de ene of de andere videokaart; maar maakt dat voor mij als niet-gamer eigenlijk wel wat uit? Wil graag een notebook kopen dat voor mij althans een beetje future-proof is, dat ik niet over een jaar erachter kom dat ik bij wijze van spreken voor dat ene fotobewerkingsprogramma beter een andere notebook kan kopen. Dacht dat ik dus in elk geval wel een Duo Core processor moest nemen. Ook alle discussies over dode pixelgarantie hebben me van de kaart gebracht. Als ik koop via een internetwinkel en het notebook dan zelf ga afhalen en ter plekke controleer zit ik dan redelijk safe of niet? Hoe zij de aftersales van deze twee merken?

Voordelen van de Asus lijken mij dat deze wat completer is (webcam, bluetooth, gratis muis en tas)
en standaard twee jaar garantie biedt. De Toshiba heeft beter geluid door de Harman Kardon speakertjes (maar zo op het oog zal ik dat niet zo erg nodig hebben) en biedt standaard 1 jaar garantie.

Ben ik op de goede weg naar mijn keuze of zie ik iets (of ander type) over het hoofd?

Verwijderd

Ik zou voor die eerste gaan, sneller geheugen en een vrij geheugen slot etc
Als niet gamer, is de videokaart dan minder belangrijk. Mijn voorkeur ligt wel bij ATI.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:44:
Ik zou voor die eerste gaan, sneller geheugen en een vrij geheugen slot etc
Als niet gamer, is de videokaart dan minder belangrijk. Mijn voorkeur ligt wel bij ATI.
Ik zou tog voor de 2de gaan 2x512MB is dan meestal dual channel en heeft geen shared mem met je videokaart. de eerste heeft shared memory wat de laptop langzamer maakt.

Verwijderd

ieder zijn smaak :)