Toon posts:

[ntp] Real Time setten geen resync

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers,

Ik heb hier een eigen ntp server draaien met 5 clients. DIe 5 clients moeten allemaal exact lopen, er moet ook gebruik gemaakt kunnen worden van w32tm en op de clients runt geen rpc.
Hoe moet ik het nu zo instellen dat als ze rebooten wat ze meestal tegelijk doen, en dan weer aan gaan ze bij opstart exact dezelfde tijd krijgen.
Als je ntp instelt dan laat die het naar mekaar lopen (dmv de clock sneller of langzamer te laten lopen) heb ik gehoort en merk dit ook en duurt het 5 - 8 uur voordat ze ene beetje bij mekaar lopen.

Nu wil ik dus de time realtime kunnen setten, mssn doormiddel van een soort van broadcast of een java scriptje die dit voor mij kan oplossen dat iig alle clients dezelfde tijd hebben en blijven hebben.

heeft iemand hiervoor een oplossing ?

alvast bedankt...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, je wil dus bij startup via bijvoorbeeld een script de w32time service stoppen en herstarten om een sync af te dwingen?

Zoiets als net stop w32time & net start w32time dus?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je niet via een opstartscript het commando "w32tm /resync" uit laat voeren, door dit commando zou de klok gesynchroniseerd moeten worden.

Ook zijn er nog veel registry-settings te tweaken waarme je de periode waarbinnen de clock synced aan kunt passen:

Windows Time Service Tools and Settings
FrequencyCorrectRate
Registry path
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\Config

Version
Windows XP and Windows Server 2003

This entry controls the rate at which the clock is corrected. If this value is too small, the clock is unstable and overcorrects. If the value is too large, the clock takes a long time to synchronize. The default value on domain members is 4. The default value on stand-alone clients and servers is 4.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Question Mark schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:07:
Kun je niet via een opstartscript het commando "w32tm /resync" uit laat voeren, door dit commando zou de klok gesynchroniseerd moeten worden.
..of dat (beetje over the top) in een scheduled task elk uur laten doen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad allemaal geprobeert, maar hij SET the tijd niet gelijk hij probeert ze naar mekaar toe te zetten wat niet altijd werkt... :/ ... want hij laat diegene die niet gleijk loopt gewoon bv langzamer lopen totdat ie het wel doet, en dit duurt soms gewoon 4 uur. Dat wil ik niet hebben, en de resync dmv een bat scriptje hadk al geprobeert.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even in het geposte linkje met alle registry settings
MaxAllowedPhaseOffset
Registry path
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\Config

Version
Windows XP and Windows Server 2003

This entry specifies the maximum offset (in seconds) for which W32Time attempts to adjust the computer clock by using the clock rate. When the offset exceeds this rate, W32Time sets the computer clock directly. The default value for domain members is 300. The default value for stand-alone clients and servers is 1.
Als je die waarde nu eens zo klein mogelijk set, wat gebeurt er dan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1