Toon posts:

XML links

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ,

ik wil in een XML bestand hyperlinks plaatsen. om een of andere reden krijg ik deze niet aan het werk

<artikel xmlns:html="test">
<html:a href="http://www.test.nl/">link</html:a>

ik krijg wel het woord 'link' te zien. maar dit woord is niet clickable en linkt dus ook neit naar de website.

hoe krijg ik wel hyperlinks die werken in mijn XML document ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:15

crisp

Devver

Pixelated

hyperlinks in XML? Sinds wanneer heeft plain XML semantiek en defined behavior voor elementen?
Het lijkt me dat je je XML gewoon zal moeten transformeren naar (X)HTML.

Intentionally left blank

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Als je een xml document heb dat je publiceren op internet, zal je dat document moet transformen naar xhtml met behulp van xsl Dan krijg je een document dat een browser begrijpt en er behavior aan kan koppelen.

offtopic:
@ crisp Bij xml draait het toch om semantiek? Het omschrijven van data?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:15

crisp

Devver

Pixelated

Andre-85 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:43:
offtopic:
@ crisp Bij xml draait het toch om semantiek? Het omschrijven van data?
Geen defined semantiek zoals (X)HTML. Als ik in XML een element dat een link bevat <header> wil noemen dan mag en kan dat. En voor een heading zou ik <kopje> <hoofd> <maintitle> <prietpraat> of <whatever> kunnen gebruiken als ik wil; welke semantiek hadden we het over? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 13-10-2006 16:51 ]

Intentionally left blank

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

crisp schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:51:
[...]

Geen defined semantiek zoals (X)HTML. Als ik in XML een element dat een link bevat <header> wil noemen dan mag en kan dat. En voor een heading zou ik <kopje> <hoofd> <maintitle> <prietpraat> of <whatever> kunnen gebruiken als ik wil; welke semantiek hadden we het over? ;)
Ja dat is ook zo, het was toch maar mierenneukenrij ;)

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup