Internet Explorer verbindingsprobleem (alleen https)

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn5392
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:31
Hallo iedereen,

Ik zit sinds een paar dagen met het probleem dat Internet Explorer geen pagina's meer wil laden, behavle als deze https hanteren (als ik niet bij toeval een https pagina had geprobeerd was ik daar waarschijnlijk nooit achtergekomen. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet, en ook het uitschakelen van antivirussoftware helpt niet. Ook heb ik inmiddels Internet Explorer 7 geïnstalleerd, en ook dat geeft geen resultaat; ik kan nog steeds niet op reguliere pagina's komen...

Dat IE het niet meer doet zit ik opzich niet zo mee (ik gebruik Firefox), maar een groot aantal programma's maken gebruik van internet explorer, en een aantal daarvan wil niet meer correct werken (zoals de weather-desklet van AveDesk, en IE vensters in vele programma's). Echter werkt de functie URLDownloadToFile van AutoHoyKey nog wel, en de bestanden die daarmee gedownload worden verschijnen gewoon in de map met tijdelijke internet-bestanden.

Is er iemand die dit probleem herkent en/of mij kan helpen?

Bij voorbaat dank

EDIT: sorry, vergeten: ik draai Windows XP SP2 en heb een Speedtouch 510, waar ik overigens met IE ook niet in kan komen (http://10.0.0.138), maar wel met Firefox. Antivirus software: Kaspersky IS 6.0

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn5392 op 13-10-2006 16:00 ]

Verwijderd

Tools -> Internet Option -> security -> Internet -> default level al geprobeerd?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 20:13
Het niet kunnen bereiken van de Speedtouch kun je oplossen door de Universal Plug and Play uit te zetten.

Dat kan onder Windows onderdelen toevoegen of verwijderen onder Software in het Configuratie scherm. Selecteer netwerk services en druk op details. Ik heb enkel de client voor het opsporen van gateway apparaten aanstaan. UPnP moet je daar afvinken.

• Martijn5392
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:49:
Tools -> Internet Option -> security -> Internet -> default level al geprobeerd?
Heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat...
EricJH schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:01:
Het niet kunnen bereiken van de Speedtouch kun je oplossen door de Universal Plug and Play uit te zetten.

Dat kan onder Windows onderdelen toevoegen of verwijderen onder Software in het Configuratie scherm. Selecteer netwerk services en druk op details. Ik heb enkel de client voor het opsporen van gateway apparaten aanstaan. UPnP moet je daar afvinken.
Die stond al afgevinkt, dus dat is het ook niet :/

Toch bedankt voor de hulp! :)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 14:28
Het enigste wat ik kan bedenken dat er spyware en/of een wazig toolbaretje is geinstalleerd in de browser. Probeer eens hijackthis -> http://www.merijn.org/index.php

• EricJH
Laat eens een paar spyware scanners draaien om te zien of dat de boel vlot trekt. Scan met Ad Aware, Spybot Search and Destroy en de trial versie van Spy Sweeper.

Misschien is de socket corrupt. Probeer Winsockfix.

• Martijn5392
Harley538 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:26:
Het enigste wat ik kan bedenken dat er spyware en/of een wazig toolbaretje is geinstalleerd in de browser. Probeer eens hijackthis -> http://www.merijn.org/index.php
Hijackthis geeft niets bijzonders (ik weet hoe dat ding werkt ;)), en er is geen toolbar te vinden, ook internet explorrer 7 draaien in safe mode wil niet baten...
EricJH schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:20:
Laat eens een paar spyware scanners draaien om te zien of dat de boel vlot trekt. Scan met Ad Aware, Spybot Search and Destroy en de trial versie van Spy Sweeper.

Misschien is de socket corrupt. Probeer Winsockfix.
Ik heb op dit moment alleen nog Spybot gedraait, maar ik kan me werkelijk niet indenken dat er spyware opstaat (deze windows installatie is nog redelijk vers). Ook winsockfix heeft niet geholpen...

Ik ben bang dat het niet iets simpels zal zijn, anders had ik het zelf wel al gevonden. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik om hulp vraag op een forum 8)7 .

• EricJH
Een long shot. Ga eens naar Internet Opties --> Advanced en zet die eens terug naar standaarwaarden.

• Martijn5392
EricJH schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 02:43:
Een long shot. Ga eens naar Internet Opties --> Advanced en zet die eens terug naar standaarwaarden.
Had ik al geprobeerd, maar zelfs het resetten van IE7 heeft geen effect :'(

EDIT: Nouja, ik ga windows maar opnieuw instelleren, zoveel werk zal dat niet zijn gezien alles er nog maar net opstaat :P . Ik zal proberen bij te houden welke programma's wanneer worden geïnstalleerd, en als het inderdaad aan een programma ligt zal ik laten weten welke dat dan is ;) .

[ Voor 32% gewijzigd door Martijn5392 op 14-10-2006 17:24 ]

• EricJH
Er is wat te zeggen voor het argument van Windows opnieuw te doen. Je kunt ook stap voor stap deinstalleren en dan kijken wat er gebeurt. Scheelt toch zeker de installatie van Windows + SP2 + updates qua tijd en dan de andere kant op werken.

Ik noem meerder spywarescanners omdat anders dan bij virusscanners er verschillen in detectie zijn (virusscanners vinden globaal dezelfde virussen die in het wild zijn maar verschillen vooral in heuritistiek).

Succes met welk pad je ook kiest.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34
De oplossing voor het kunnen bereiken van je speedtouch is hier te vinden.

Je hebt dus drie opties:
- Een andere browser gebruiken
- Admin wachtwoord op je speedtouch wissen
- Digest authentication op je speedtouch uitzetten

Ik weet dat deze discussie meer dan 2 weken oud is, maar ik kon er op tweakers nog niks over vinden en wie weet is de TS er toch nog mee geholpen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Pagina: 1