Europese releasedatum PS3 weer ter discussie

Pagina: 1
Acties:

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Gaan we weer. Het derde opeenvolgende PS3 bericht dat gewoon niet waar is. Sony heeft het ontkend.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68670
Sony has told GamesIndustry.biz that reports the PlayStation 3 could be delayed in Europe until May next year are "categorically not true."

The rumours emerged after Spanish gaming site Meristation claimed Ken Kutaragi had warned that there could be a shortage of PS3 stock in Japan and North America - leaving European consumers with an even longer wait.

But according to a Sony spokesperson, "Any reports of a further delay to the launch of the PS3 in Europe are categorically not true.
Advertisement

"We are still fully committed to a March 2007 launch date. Ken Kutaragi has not done any media briefings since the Tokyo Game Show, and the story is not true."

PSN: Shiver23

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:23
Ik neem aan dat je dit artikel bedoelt: nieuws: Europese releasedatum PS3 weer ter discussie. Volgens mij gaat het niet alleen om uitspraken van Ken. Daarnaast weten we pas als de PS3 uitkomt of het wel of niet waar is.

Het is immers zo dat Sony het vorige uitstel van november naar maart ook categorisch ontkende, totdat ze het ineens officieel bekend maakten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Maar zolang er niets over bekend is, is er toch geen nieuws?
Omdat Sony reageert dat het niet waar is, zou het logisch zijn om dit bericht te laten staan omdat het in het verleden ook zo gegaan is? Lijkt mij geen logische gedachtengang.

Het hele bericht van Engadget is gebaseerd op een uitspraak die Ken gedaan zou hebben, volgens een Spaanse website. Nu heeft Sony deze uitspraken ontkend en het bericht ontkracht. Lijkt me niet meer dan logisch om de reactie van Sony toe te voegen aan het bericht.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:55:
Maar zolang er niets over bekend is, is er toch geen nieuws?
Jewel hoor, ook geruchten kunnen soms prima nieuws zijn.
Shiver23 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:55:
Het hele bericht van Engadget is gebaseerd op een uitspraak die Ken gedaan zou hebben, volgens een Spaanse website. Nu heeft Sony deze uitspraken ontkend en het bericht ontkracht. Lijkt me niet meer dan logisch om de reactie van Sony toe te voegen aan het bericht.
Het zou me dan ook niet verbazen als een der redacteurs dat zou doen, maar of dat gebeurt is geheel aan hem. *wijst Rataplan op dit topic*

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Derde bericht dat gewoon niet waar is? * Rataplan is vreselijk benieuwd naar de eerste twee.

In elk geval meldt het artikel duidelijk dat het geen harde feiten betreft, maar geruchten - meervoud, want er zijn een aantal verhalen die in elkaars verlengde liggen: de (inmiddels ontkende?) uitspraken van Kutaragi, de voorspelde tekorten in VS/Japan, en dan dat interview over dat een Sony-topman denkt dat Europa wel wil wachten. Al met al maakt dat het waarschijnlijk dat er iets met betrekking tot de releasedatum speelt, en daar informeren we over want er zitten een hoop mensen op deze console te wachten. Volgens mij gebeurt dat afdoende genuanceerd, maar uiteraard willen we wel een helder verhaal vertellen.

De reaktie van Sony is ook erg grappig: 'We are still fully committed to a March 2007 launch date. Ken Kutaragi has not done any media briefings since the Tokyo Game Show'. Ik lees daar: 'We willen graag, en Ken heeft de laatste tijd geen persconferenties gegeven' en dat geloof ik best. Dat hij het helemaal niet gezegd heeft staat er echter niet, en dat de PS3 *dus* in maart uitkomt ligt wmb nog niet vast. Desondanks is dit wel een ontwikkeling van belang dus we gaan eens zien hoe we het artikel het beste kunnen bijwerken.

Het zal overigens de eerste keer niet zijn dat een proefballonnetje door de eigenaar wordt neergehaald als blijkt dat mensen niet van het betreffende ballonnetje gecharmeerd zijn. Het zal ook de eerste keer niet zijn dat er een paar weken later dan alsnog uitstel aangekondigd wordt, trouwens.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
'Gran Turismo voor PS3 wordt per level verkocht' - Update
'PS3-games gaan tussen 60 en 67 euro kosten' - Update
Ok, ok niet opeenvolgend. Maar het is wel raak, om het zo maar te zeggen. Is geen verwijt naar jullie dat jullie het niet goed doen ofzo. Eerder een constatering dat er nogal veel negatief nieuws over de PS3 naar buiten komt wat achteraf niet waar blijkt te zien.

Plaatsen van geruchten kan best nieuws zijn. Ben ik helemaal met jullie eens. Ging mij er met name om dat er een reactie van Sony was gekomen op de vermeede uitspraak. En dat deze reactie zeker verband houdt met het artikel. Dus in een nieuwe post of update verwerkt zou kunnen worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Shiver23 op 13-10-2006 16:36 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Shiver23 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:33:
'Gran Turismo voor PS3 wordt per level verkocht' - Update
'PS3-games gaan tussen 60 en 67 euro kosten' - Update
Ok, ok niet opeenvolgend. Maar het is wel raak, om het zo maar te zeggen. Is geen verwijt naar jullie dat jullie het niet goed doen ofzo. Eerder een constatering dat er nogal veel negatief nieuws over de PS3 naar buiten komt wat achteraf niet waar blijkt te zien.
Wat mij betreft doe je de artikelen met 'niet waar' te kort, beide hebben zeker een kern van waarheid die bovendien het melden waard is.
Plaatsen van geruchten kan best nieuws zijn. Ben ik helemaal met jullie eens. Ging mij er met name om dat er een reactie van Sony was gekomen op de vermeede uitspraak. En dat deze reactie zeker verband houdt met het artikel. Dus in een nieuwe post of update verwerkt zou kunnen worden.
Blij dat we het hier over eens zijn, al moet vermeld dat je, als je de nieuwswaarde van geruchten ziet, ook moet weten dat artikelen over geruchten door hun aard ook wel 'ns de plank mis kunnen slaan. In elk geval heb ik een update gebakken, go check it out :)

Eigenlijk had ik willen schrijven dat Sony alleen heeft ontkend dat Kutaragi persverklaringen heeft uitgegeven en dat ze 'uitstel tot mei' ontkennen, dus dat het net zo goed juli of oktober kan worden >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1