Ghost 8 + sata

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 09:34
Het gaat hier om een sata systeem:

Ik heb in windows de gegevens ingevoerd van welke partitie de backup gemaakt moet worden, alles verloopt vlekkeloos starte ook opnieuw op omdat ik de commando -noiede had meegegeven in de commandline.
Na dat hij klaar was met de image te maken, moest ik de commanda ghreboot ingeven, en dat liep niet helemaal lekker.
Er gebeurde eigenlijk vrij weinig, ik kan onder dos zien dat er een backup is gemaakt, maar elke keer als de pc opnieuw opstart krijg ik in een dos een keuze uit 2 keuzes verder met ghost gaan of windows opstarten.
Welke van deze 2 opties ik ook gebruik, de pc doet niks, nu heb ik mij laten vertellen dat ik een klein stukje partitie moet verwijderen, het zo geheten ghost opstart partitie.
Maar hoe krijg ik die weg ? heb namelijk een sata schijf en ben ook in het bezit van partition magic en een bootdisk daarvan. maar krijg het niet aan het werken ivm sata.(hij ziet de grote van de schijf wel maar geen partities)
Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben.
Alvast bedankt
Mvg Paul

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Booten van bv een linux live cd a la Ubuntu.
Dan kan je 'm wel verwijderen, mits Ubuntu de sata controller ondersteund.

En volgens mij moet je eerst alle updates van Ghost binnen halen voordat je iets gaat doen met Sata...
Wanneer alle updates binnen zijn is de kans groot dat het werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door ShellGhost op 16-10-2006 15:07 ]

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Ghost 8 is geloof ik ook wel ghost 2003 genoemd. En deze kan standaard niet met SATA schijven omgaan. Als je het programma ghost open hebt staan in windows, is het een kwestie van de live-update knop indrukken, en laten updaten. Dan werkt het wel.

In de live update zitten drivers voor SATA.

Het zelfde geld dan ook vooe de boot-flop die je ermee kunt maken. Standaard geen SATA ondersteuning, na live update kun je een nieuwe flop maken, en die ondersteunt dan wel SATA.