Ik heb een probleem met het opzetten van een ftp server op mijn fedora install (core 5). Heb het al eens op fedora-linux.nl geplaatst maar daar kwam niet veel uit.
Het probleem zit hem in de rechten die (ftp) users krijgen, maak je een account dan is het vraag 1 of je uberhaupt kunt inloggen op de directory en vraag 2 of je ook submappen kan aanmaken.
Vreemd genoeg zijn er een aantal accounts waarbij alles wel werkt.
Ik dacht eerst dat het aan vsftpd lag dus heb nu pro-ftpd geinstalleerd, maar hierbij ontstaat hetzelfde probleem; er kunnen geen submappen worden aangemaakt.
Ik heb deze FAQ gebruikt: http://www.fedora-nieuws.nl/document/ftp.html
Ik heb alles wat ik gedaan heb destijds in een .txt geplaatsts:
Mijn install is overigens volledig standaard, heb gewoon de 2 fedora cd's in mn pc gedaan en laten installeren.
Exact dezelfde commands werken op een pre installed fedora rc5 in een datacentre wel... bijmij thuis krijg ik het niet voor elkaar:s.
Wie helpt?
extra:
remote=geen grafische interface
thuis=grafoscje inteface (gnome geloof ik)
Het probleem zit hem in de rechten die (ftp) users krijgen, maak je een account dan is het vraag 1 of je uberhaupt kunt inloggen op de directory en vraag 2 of je ook submappen kan aanmaken.
Vreemd genoeg zijn er een aantal accounts waarbij alles wel werkt.
Ik dacht eerst dat het aan vsftpd lag dus heb nu pro-ftpd geinstalleerd, maar hierbij ontstaat hetzelfde probleem; er kunnen geen submappen worden aangemaakt.
Ik heb deze FAQ gebruikt: http://www.fedora-nieuws.nl/document/ftp.html
Ik heb alles wat ik gedaan heb destijds in een .txt geplaatsts:
Chown en Chroot klopt allemaal niet omdat ik achteraf ben gaan editen omdat er wat dingen niet goed waren maar in princiepe zou het moeten werken zonder deze 2 commands, of is dat misschien juist het probleem?ftp:
werkend:
useradd -g ftp-users -d /home/teamspeak tsuser
passwd tsuser (kies password daarna) remote: xxx local: xxx
chown root:ftp-users /home/teamspeak
niet werkend:
groupadd ftp-garage
useradd -g ftp-garage -d /ftp ftpg
passwd ftpg
chmod 770 /ftp
chown chroot:ftpg /ftp
groupadd ftp-beneden
useradd -g ftp-beneden -d /ftpb ftpb
passwd ftpb
chmod 770 /ftpb
chown chroot:ftpb /ftpb
groupadd ftpwow
useradd -g ftpwow -d /wow wow
passwd wow
chmod 770 /wow
chown wow:ftpwow /wow
chroot
nieuw:
groupadd ftp-wow
useradd -g ftp-wow -d /home/wow warcraft
passwd warcraft
nog doen:
chown root:ftp-users /home/wow
chown wow:ftp-wow /wow
Mijn install is overigens volledig standaard, heb gewoon de 2 fedora cd's in mn pc gedaan en laten installeren.
Exact dezelfde commands werken op een pre installed fedora rc5 in een datacentre wel... bijmij thuis krijg ik het niet voor elkaar:s.
Wie helpt?
extra:
remote=geen grafische interface
thuis=grafoscje inteface (gnome geloof ik)
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.