hoi,
ik ben op zoek naar een telefoon want ik heb nu een motorola v550 (ja, je leest het goed) en daarvan doen 9 van de 12 toetsen het niet meer en laad de batterij niet meer op!
ik ben wat rond gaan zoeken en kwam eerst uit op de se k810i en daarna de nokia 6300. uiteindelijk dacht ik eruit te zijn en wilde ik de nokia 6300 gaan bestelen (mede door de geldbesparing vanwege het 1 jarige abbo bij tele2 van 10€/maand).
nu zag ik op diezelfde tele2 startpagina bij ons, de se w810i voor ook 10€/maand (alleen wel een 2 jarig abbo).
ik ben gaan 'rekenen' en kwam hierop uit:
Nokia6300
- jaar 1: 12 x 10,- = 120,-
- jaar 2: 12 x 7,50 = 90,-
- extra: microSD = 15,-
Totaal = 225,-
SE W810i
- jaar 1: 12 x 10,- = 120,-
- jaar 2: 12 x 10,- = 120,-
Totaal = 240,-
dit scheelt elkaar nauwelijks iets, dus daar hoef ik niet meer naar te kijken.
overige (belangrijke) overeenkomsten en verschillen voor mij:
beide 2.0 camera
beide mooi design
nokia heeft handige kleine extra'tjes, fijn menu en is erg dun
se is de walkman uitvoering en muziek vind ik belangrijk (al lees ik wel overal dat de meningen over de kwaliteit ervan zeer verdeeld zijn), is dikker en ik zou dan eventueel mijn iPod kunnen verkopen waardoor de telefoon in verhouding een stuk goedkoper wordt.
de abbo's zijn beide hetzelfde en precies goed voor mij!
hierboven was deel 1 van mijn vraag (vragen)..
nu komt een ander deel.
de geluidskwaliteit van beide telefoons (niet met oortjes, maar via de luidspreker!!!).
1. is de kwaliteit van het geluid van de se echt zo goed (met bijv. de megabass functie)?
2. is de kwaliteit van het geluid van de nokia redelijk (daarmee bedoel ik een klein beetje bass is voldoende en verder gewoon wat je verwacht.. topkwaliteit hoeft voor mij niet, maar er moet wel goed muziek mee af te spelen zijn)?
3. hoe groot is het verschil tussen de geluidskwaliteit van deze 2? (als de n6300 een 7 krijgt, wat krijgt de se dan?)
4. mis ik echt zoveel zonder die mega-bass functie?
5. is de se w810i beter dan een iPod (met oortjes)?
ik hoef dus geen topkwaliteit maar als ik zo een paar keer per week of in een tussenuur op school met de nokia (want daar gaat mijn voorkeur naar uit als de geluidskwalitiet iig goed genoeg is voor mij) mp3's afspeel via de luidspreker goed genoeg? ik hoef geen bass van hier tot tokia, maar een beetje zou wel prettig zijn!
alvast bedankt voor jullie reacties, adviezen en tips ik hoor het wel en ik verwacht niet (hoop natuurlijk wel ) dat jullie bij beide delen uitgebreid antwoord geven en bij deel 2 ook die vragen allemaal beantwoorden, al weet je maar 1 vraag uit ervaring: ik ben er blij mee! .
groeten,
Joost
[Dilemma] Nokia 6300 of SE w810i
dit was het topic dat ik opende, maar dat dus blijkbaar niet mocht. vandaar dat ik maar zo doe:
Ik moest dus maar al die topics gaan lezen en dan mijn besluit nemen, maar toch wil ik jullie een PAAR vragen stellen die alles omvatten wat ik wil weten, dan heb ik toch wat ik wil maar dan minder uitgebreid;)
1. ik heb nodig: geen topkwaliteit, maar wel goed genoeg (redelijk vol geluid, moet aardig volume kunnen halen, geen ruis). voldoet de nokia 6300 hieraan?
2. is de se echt zoveel beter dan de nokia als je kijkt naar dingen als (mega-)bass?
3. wat raden jullie me aan nu jullie ongeveer weten wat ik zoek?
4. hoe is de geluidskwaliteit in verhouding met de LG KG800?
5. ik maak een rijtje met wat voorbeelden van geluidskwaliteit (dus bass, maar ook ruis enzo), kunnen jullie daar dan de n6300 en de se w810i tussen plaatsen? (tussen welke 2 letters komen ze ieder?)
A. goedkope boxjes bij de bart smit voor 5 euro
B. die grolsch-bags met een speakertje in de klep van de tas
C. heiniken boxjes
D. laptop
E. iPod met oortjes
F. goede computer met zo'n bass-kastje er apart bij
alvast bedankt,
Joost