[Tv-OUT] Trust Televiewer

Pagina: 1
Acties:

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 14:35
Ik heb hier een laptop zonder tv-out, maar wel een VGA-uitgang. Ik wil op 1 of andere manier toch mijn beeld van de laptop op de tv hebben. Ik heb gezocht op GoT en Google naar de Trust Televiewer...ik kan deze vinden, voor de specs maar nu zoek ik een winkel in de buurt (Eindhoven) waar ik er 1 kan gaan kopen. Wie weet er zo'n zaak?

Is de Televiewer uberhaupt wel een goede oplossing? Ik lees namelijk ook hier op het forum dat deze niet echt een goede kwaliteit heeft maar die berichten zijn van 4/5 jaar terug. Ondertussen schijnt er een Televiewer V2 te zijn, is deze beter van kwaliteit of raden jullie me iets anders aan?

Ook heb ik gelezen hier dat je zelf een kabel kunt solderen? Dit is alleen geen oplossing, denk ik, voor mij aangezien ik hier geen verstand van heb...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

trust heeft nu niet echt een top reputatie er zijn vast andere doosjes te vinden

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 09:51
hier ben ik ook naar op zoek!
TrailBlazer schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:18:
trust heeft nu niet echt een top reputatie er zijn vas andere doosjes te vinden
als je er een weet, hoor ik het graag.. ik ben al een hele tijd aan het rondkijken, en heb al een aantal dingen geprobeerd:

dvd-to-go kaartje van margi of billionton (is dezelfde) wordt wel herkend, maar kan niet uit het video geheugen lezen, waardoor er geen beeld naar buiten komt..

vga to composite converter: het exemplaar dat ik had kon maximaal 640x480 aan, wat de kwaliteit niet ten goede kwam (zal straks thuis eens kijken of ik hem nog kan vinden)

als iemand een niet te dure (50Emax) usb-to-composite oplossing kent, houd ik me aanbevolen

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 15:22
Ik ga geen reclame maken voor een bepaalde winkel, maar hier heb je vast wat aan:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Kan je alleen niet vertellen wat de kwaliteit is, heb hem nooit getest of in werking gezien (wilde het ooit kopen maar toch bij svideo gebleven).

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

met een SVIDEO naar GELE tulp stekker moet dit prima lukken.

De kosten hiervoor zijn laag.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 09:51
The Real Falcon schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:35:
met een SVIDEO naar GELE tulp stekker moet dit prima lukken.

De kosten hiervoor zijn laag.
bij mijn weten past een svideo connector niet in een 15p dsub connector :+

anders: op de nec versa p520, welke ik heb, en ik gok robgeerts ook, zit geen andere voor video bedoelde connector dan de vga connector (dus geen svideo, composite, of rgb tulp stekkers)
Erik070 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:33:
Ik ga geen reclame maken voor een bepaalde winkel, maar hier heb je vast wat aan:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Kan je alleen niet vertellen wat de kwaliteit is, heb hem nooit getest of in werking gezien (wilde het ooit kopen maar toch bij svideo gebleven).
die was ik inderdaad tegen gekomen, maar bij de eerste hit heb ik het tweede apparaat nodig, en als je bij de prijs kijkt, doet mijn studentenportemonnee pijn :)

edit:
typo's

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• son-goku
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05-2023

son-goku

Life in a vacuum sucks.

Ik gebruik de trust televiewer thuis zelf (V1) en ben er content over. Het is wel zo dat ik deze enkel gebruik om mijn divx-filmpjes te bekijken op mijn tv of om afspeellijsten te selecteren om af te spelen.

Boven de 800*600 is er bijna niets te lezen op het tv-scherm (op 640*480 is het ook al niet echt super maar wel te doen).
Als je van plan bent om je laptop te gebruiken om te surfen of mails te lezen op je tv dan raad ik je deze niet aan, om filmen te kijken of gebruik te maken van Cyberlink powercinema (of iets dergelijks) is het wel goed te doen!

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 15:22
Goedkoop is hij niet, maar je kan helaas niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Denk wel dat dit een goede investering is als de kwaliteit van dit apparaatje goed is. Geen enkele videokaart (misschien een enkele exotische) heeft een RGB uitgang, tv-out via svideo komt is buurt van de kwaliteit van RGB (mits goede kabels gebruikt) maar zal waarschijnlijk nooit beter zijn.

Verbaast mij ook nog steeds dat dergelijke converters schaars zijn en dat videokaarten nooit een RGB uitgang hebben gekregen (nu is het wat laat aangezien LCD/Plasma tv's in opkomst zijn).

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 14:35
donzz schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:41:

die was ik inderdaad tegen gekomen, maar bij de eerste hit heb ik het tweede apparaat nodig, en als je bij de prijs kijkt, doet mijn studentenportemonnee pijn :)
Inderdaad, bij mij ook maar heeft iemand dan ervaring hiermee?
son-goku schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:44:
Ik gebruik de trust televiewer thuis zelf (V1) en ben er content over. Het is wel zo dat ik deze enkel gebruik om mijn divx-filmpjes te bekijken op mijn tv of om afspeellijsten te selecteren om af te spelen.

Boven de 800*600 is er bijna niets te lezen op het tv-scherm (op 640*480 is het ook al niet echt super maar wel te doen).
Als je van plan bent om je laptop te gebruiken om te surfen of mails te lezen op je tv dan raad ik je deze niet aan, om filmen te kijken of gebruik te maken van Cyberlink powercinema (of iets dergelijks) is het wel goed te doen!
Waar heb jij hem gekocht? Wellicht kan ik hem kopen en terug brengen wanneer ik niet tevreden ben. Ik wil hem voor 3/4 ook voor divx gebruiken maar dit zal misschien in de toekomst wel veranderen..
Pagina: 1