[Access] Subforms in add mode openen

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo,

Ik heb een formulier waar in ik een 4 tal sub formulieren heb geopend, nu wil ik graag deze subformulieren allemaal in toevoeg modus hebben geopend, hoe kan ik dit doen?

Het lukt me wel om via een macro 1 enkel formulier te openen in toevoeg modus maar niet om de subformulieren allemaal in toevoeg modus te laten openen.

Gr. Lars

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Als je je hoofd formulier in design view opent, dan zie je daarop alle subforms staan.
Dan kun je toch die forms aanklikken en de data entry property setten?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• lgeraeds
Ik heb dat idd eerder gelezen, maar ik kan 'm niet vinden?
Ik zie wel het tabblad data staan en daar staat enabled op yes, ik weet niet of je dat bedoeld?

Verder zie ik niks over data entry staan, ik gebruik wel Access '97. Helaas hebben we geen nieuwere versie hier op het werk.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Het kan wel degelijk (in Access 2000 iig).
Zorg ervoor dat je tabellen de juiste relaties hebben, maak nu een nieuw hoofdformulier met velden, maak een subformulier en koppel de juiste velden.
Als ik dit doe in een nieuw formulier werkt het hier allemaal direct. Als je al een formulier hebt met toeters en bellen en veranderingen, probeer het dan eens opnieuw met een nieuw simpel formulier.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• lgeraeds
Heb het met een nieuw formulier geprobeerd, maar data entry op yes zetten kan nog steeds niet.. Dat kan alleen via een macro, maar ik kan die macro in de properties alleen op een onenter zetten en dat is niet de bedoeling..

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ook in access 97 vind je dat bij de gegevens properties van je form. Gegevensinvoer / dataentry op true.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• waxxzer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03-2021
Let ook even op; als je hoofdformulier in editmode staat, en gegevens uit je subformulier maken gebruik van het zelfde record dan zou je even moeten controleren of record locking aan staat op de formulieren.
Als die aanstaat zou ik die niet zonder meer uit zetten, want dat kan je tabel corrumperen.
Dit geldt ook voor de overige subforms.
Je kan trouwens wel een exit gebeutenis op je child zetten (save).
Pagina: 1