Linksys WRT54G(S) vs. BEFW11S4

Pagina: 1
Acties:

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:13
Goedenmiddag,

Ik heb nu een Linksys BEFW11S4 in huis staan, alleen het bereik begint me wat tegen te vallen, en hij loopt ook erg vaak vast, gemiddeld 1 keer per dag denk ik.

Nu is mijn oog gevallen op een WRT54G(S), ik heb er veel dingen over opgezocht en de nieuwe WRT54G versies zijn ondingen lees ik hier en daar en dus zou ik dan voor de GS versie moeten gaan. Kan iemand dit bevestigen?

En is het zo dat ik met de WRT54GS een aanzienlijk beter bereik krijg dan met mijn huidige router, de BEFW11S4, eventueel in combinatie met hyperWRT? Of zou ik hiervoor naar een andere router moeten kijken?

Ik gebruik in alle pc's een linksys ontvanger.

Mvg,

Verwijderd

gewoon doen..zeker die GS..met speedboost, altijd beters.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 16:39

GekkeR

key = key

fout

WRT54GL nemen dus :)
Nieuwe WRT54G en GS hebben vxworks firmware (brr)

(tenzij je het hebt over een oude pre v5 GS , dan de GS uiteraard)

[ Voor 68% gewijzigd door GekkeR op 13-10-2006 21:13 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Dersan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:33:
gewoon doen..zeker die GS..met speedboost, altijd beters.
Maar dan moet de ontvanger ook speedboost hebben toch?
GekkeR schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:12:
fout

WRT54GL nemen dus :)
Nieuwe WRT54G en GS hebben vxworks firmware (brr)

(tenzij je het hebt over een oude pre v5 GS , dan de GS uiteraard)
Ok dankje, dan zal ikk kijken voor de GL in plaats van de GS. Die is nog goedkoper ook :).
HyperWRT is a power boost firmware for the Linksys WRT54G and WRT54GS router. The goal of this project is to add a limited set of features to the last Linksys firmware, extending its possibilities but staying close to the official firmware.
Maar hier staat dan weer dat deze firmware alleen voor de G en GS versie is. Waarom is dat dan zo?

Ik heb nu trouwens ook de WRT300N, die is wel een stukje duurder maar heb je daar ook een stuk beter ontvangst mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/images/products/large/linksys_wrt300nv2_500x375.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Dersan op 14-10-2006 08:05 ]

• Dersan
Kickje...

• Dersan
Niemand die hier iets over kan zeggen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

WRT300N is een soort Pre N ding.
Zal alleen goed werken met Linksys kaartjes, niet met ander spul, omdat de standaard er nog niet echt is.

Niet kopen, wachten op de echte N ;)

Doe nu de WRT54GL maar, is hetzelfde als de WRT54Gv4, werkt gewoon met Linux firmware.
Kun je ook lekker boosten (tot 200mW oid?), als je dan een goed sterk wifi kaartje erbij neemt (bijv. Senao, of Linksys met extra antenne), dan heb je zeker een fatsoenlijk bereik ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Dersan
Bedankt voor de tips.

WRT54GL besteld met nog een set antenne's erbij..

Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_4661_N.jpg

Die dus.

Dadelijk lekker linux firmware erop knallen en gaan met die banaan.
Pagina: 1