Toon posts:

Layout & scrollbars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn site is opgebouwd met divs en bestaat uit een menu boven en een content gedeelte eronder. Alles scrollt met 1 scrollbar mooi heen en weer. Nu wil ik het menu loskoppelen zodat ik niet alle pagina's hoef aan te passen als er wat in het menu verandert. Een DIV targeten lukt nog steeds niet helaas. Dus frames !!! , 2 stuks voor beide onderdelen, mar je raad het al, ook gescheiden scrollbars wat de hele layout overhoop haald.

Als oplossing een tweede frameset die de andere laad + een lege frame. Dit werkt helaas niet, geen scrollbar in IE en niet in Firefox.
2e oplossing alles in een iFrame. Ook dit werk maar half, niet in IE (laat wel scrollbar zien maar is leeg) en in Firefox scrolt hij niet helemaal naar beneden.

Is er een andere oplossing, het menu in een aparte file en dat laden via een script ? Heeft iemand daar een voorbeeld van, dan hoef ik maar een klein gedeelte te herhalen in elke pagina.
Heb overal al gezocht en vele dingen uitgeprobeerd, maar krijg het niet voorelkaar.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 11:40
Gebruik geen frame's, die zijn lelijk en werken niet goed, als je je menu via een script wilt laden kun je dat via php doen.
PHP:
1
2
3
<?
Include("menu.html");
?>

Lijkt me niet al te moeilijke code, had je ook zo kunnen vinden als je écht had gezocht.

Verwijderd

Topicstarter
Is via PHP de enige mogelijkheid om zulks op te lossen, zit zelf nog steeds te sneupen of het via een CSS file kan. Het is puur onderhoudstechnisch, het menu aanpassen hoeft zo maar in 1 file en niet in alle pagina's.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 11:40
Uhm.. wat wil je precies? Als je zegt "Het is puur onderhoudstechnisch" bedoel je dan dat je alleen de lay-out hoeft te veranderen? Dan moet je natuurlijk gebruik maken van een externe stylesheet. Die je elke keer invoegd in de head van je pagina
HTML:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">

Verder als dat niet je bedoeling is, en je wilt wel de content aanpassen, dan kan je ook nog gebruik maken van i-frames. En dit lijkt me ook wel te doen met javascript.