[2003 - v2i] Schijf met v2i's raakt gefragmenteerd

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb hier een server draaien (Windows 2003 Standard) met Symantec Livestate Recovery.
Deze maakt elke nacht een v2i image van de C: schijf en zet deze weg op een USB HDD.

Nu valt op dat na een paar dagen/weken de image schijf heel erg gefragmenteerd raakt en ik vraag mij af hoe dat komt.
Kan hem wel af en toe defragmenteren maar het zou mooier zijn als de schijf wat "netter" blijft.

Afbeeldingslocatie: http://upload.server8.org/p5940.JPG

Elke nacht wanneer een v2i wordt gemaakt wordt de oudste v2i weggegooid en er blijven er 5 bewaard.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is wel normaal, en ik zou me er niet zo druk over maken. Je leest en schrijft toch niet actief naar die schijf. Defragmenteren zal nauwelijks helpen omdat er zo te zien niet voldoende ruimte is om de bestanden op een rij te zetten. Misschien kan je met een tool als O&O defrag of Diskeeper nog wat optimaliseren maar het merkbare verschil in performance zal nihil zijn.

Daarnaast zijn natuurlijk je images als het goed is elke nacht van een ander formaat dus het wordt al lastig om dan elke keer de image van de volgende nacht in de plaats van de eerste nacht te plaatsen. Ze zullen waarschijnlijk groter worden.Daardoor zal de schijf sowieso al snel fragmenteren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters