vraagje over Nissan 100NX

Pagina: 1
Acties:
  • 1.621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15
hoi allemaal,

ik ben sinds een tijdje op zoek naar een autootje. nu kwam ik via internet op een nissan 100 NX uit, voor 1250 euro. ik ben wezen kijken, en hij ziet er op zich redelijk uit. voor 1500 maken ze heb rijklaar met een APK. ik ben net 20 (student) en zoek dus een goedkope auto van < (srry) 1500 euro, en niet te groot en nieuw ivm verzekering en wegenbelasting. ook moest hij goed sleutelbaar zijn voor een beginner.
specs:
1.6 motor (geen injectie) benzine
T-beam dak :9~
uit 1991
278xxx op de teller
helaas niet kunnen starten...

mijn vraag is nu eigenlijk, heeft iemand ervaring met deze auto? weet iemand wat ik kan verwachten met ivm dat hoge aantal km dat hij gelopen heeft?

kent iemand misschien een andere goede auto voor het zelfde geld in de omgeving van maastricht?

alvast bedakt voor alles wat jullie me kunnen vertellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 13-10-2006 11:43 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik weet niet of je hier veel antwoorden op krijgt, kijk anders even op www.nissanclub.nl
Daar zitten alle kenners....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als student zou je toch moeten weten dat > 'groter dan' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

sdomburg schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:40:
Als student zou je toch moeten weten dat > 'groter dan' is.
lol wou ik net zeggen :P

zoals met elke auto wet je nooit wat je koopt, misschien rijd je hier nog jaren mee, misschien naait ie over 100KM vast. Datzelfde kan met een auto gebeuren waar 60.000 op de teller staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
naja, die vent van de zaak daar zei me dat elke auto tussen de 200.000 en 250.000 km een echt grote beurt nodig heeft, war hierbij dan dus gedaan zou moeten zijn, maar dat wist hij niet van deze auto.
hij leek overigens echt heel erg op de "slimste" van de 2 boeven uit home alone, echt zo'n gladde verkoper... maar de rest wat daar stond en rondliep leek wel betrouwbaar.

anyway, k ga morgen eens met mn vader kijken :)

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zie ze vaker voorbij komen met dergelijke kilometerstanden.

Opzich, het is japanse degelijkheid. Dat elke auto tussen de 200k en 250k een echt grote beurt nodig heeft is ook niet helemaal waar, maar de meeste slijtage gevoelige onderdelen heb je dan wel zo'n beetje gehad.

Zorg er in ieder geval voor dat je eerst in die wagen rijd. Het is een bijzonder stille wagen (tenzij sportuitlaat geplaatst natuurlijk) dus eventuele vreemde geluiden zouden goed hoorbaar moeten zijn.

Houd rekening met de rubbers van de t-bar, hoe zijn die er aan toe? Daarnaast, heb je nog iets meer info dan dat 't een 1.6 carburateur is? Origineel Nederlands? (vaak wel, maargoed....)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41

Bestla

M/M -> V/F

Dat het een carburateur is maakt het makkelijker om zelf te sleutelen. Geen injectiegelazer waar je weinig tot niks mee kan als amateursleutelaar.
Die hoge KM stand zegt weinig over de toestand waar de motor in verkeerd. Hoe is er mee gereden zegt veel meer daarover. Maar weet je dat? Onderhoudsboekjes nog aanwezig? Hoe ziet het interieur eruit? Uitgeleefd? Niet kopen!! Geen net interieur duidt vaak op een slons die net zo omgaat met zijn motor wat weing tot geen onderhoud betekend.Maak in ieder geval een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
leeftijd maakt voor verzekering weinig uit, gaat om nieuwwaarde destijds... weet niet of een 100nx destijds prijzig was...

wist alleen niet dat zon ding uit 1991 nog met carbs geleverd werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 18:10
elektronisch geregelde carb, net niet een injectie maar ook niet echt een carb.

verder is de km stand erg hoog, particulier vind je ze voor hetzelfde geld maar dan met een veel lagere km stand

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb nu een anderhalf jaar een 100NX uit '93 naar volle tevredenheid in mijn bezit. Ik zou zeker even doorzoeken, ik heb er toen 1500 voor neergelegd, een zeer goede prijs voor een 100NX met injectie en een 170k op de teller. Paar puntjes waar je op kunt letten:
-Kijk onder het reservewiel, daar staat in mijn 100NX met enige regelmaat een plas water, waar die vandaan komt? Ik heb geen idee, rubbers overal nagelopen, geen lekkagesporen te zien..
-De luchtcirculatie heeft 2 vaak voorkomende problemen, de schuif om de circulatie te regelen (alleen lucht rondpompen of verse binnenzuigen) is vaak stuk, dit is te repareren, zie het 100NX forum. Ook wil de schuif om de kracht (1 tm 4) te regelen wel eens stuk zijn, alleen hoogste of laagste stand werkt dan, dit is eenvoudig te repareren door een onderdeeltje te vervangen, zie wederom het 100NX forum :)

Ik heb er uiteindelijk tientallen op internet gezien, in het echt 3, de eerste twee waren duidelijk uitgeleefd (veel jongetjes met petjes op die het prachtig vinden om ze uit te bouwen en er 'sportief' mee te rijden), die zou ik vermijden. Ik heb met mazzel op autotrack.nl een nette gevonden die bij een Opel garage stond, zij moesten er van af en ik ben er blij mee :) Kijk dus goed rond op marktplaats en autotrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
ik heb er nog geen gezien met injectie, tenminste niet in mijn omgeving. bedankt voor de tips van waar problemen kunnen zitten :)
overigens koop ik hem liever niet van een particulier, maar van een erkende garage enzo. ook is mijn eis dat er een apk bij zit, dus dat daar geen problemen kunnen liggen...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64033

Jij wilt een auto kopen die volgens mij erg populair is bij jongeren omdat het een sportief model is (lijkt )waarmee dito gereden wordt. Wanneer je het dan over een kilometer stand van ver in de 200.000 zou ik al bang worden. Want je kunt er vanuit gaan dat er redelijk veel mee omgeragd is, goedkope reparaties zijn uitgevoerd e.d. Tuurlijk het is een vooroordeel, maar je moet er wel serieus rekening mee houden denk ik.

Als je voor dit geld van jouw een betrouwbare auto wilt hebben zou ik niet voor een populaire "jongeren" auto met meer dan 200.000 kilometer kiezen.

En een APK zegt trouwens iets over de staat van de auto op dat moment. Het houdt dus geen rekening met aankomende reparaties, ouderdom, slijtage e.d. Het is een moment opname waarbij wordt gekeken of de auto de weg op kan volgens de voorschriften.
Als je garantie bij zo'n auto krijgt is dat natuurlijk leuk, maar jij zegt dat de auto niet start op dit moment, wordt dat dan binnen de garantie opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139190

mijn zwager heeft een 100 n iks. Geintje, 100NX. Hij is er al ruim 10 jaar erg blij mee. Motorisch nooit problemen, alleen hij begint wat te roesten, dus gaat 'm inruilen voor een andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, 280k km is wel erg veel, het is dan wel een Japanner, maar toch... Kijk, 1250 euro is niet veel geld, maar als je echt wil weten wat er te krijgen is, moet je 's op autotrader kijken wat er zoal wordt gevraagd voor dit soort auto's. Ik zie daar zo al een handjevol staan met slechts 150-180k km op de teller en ook onder de 1500 euro.

Kortom: ik zou even verder kijken...

Edit: Mijn ervaring met het garagebedrijf waar mijn eerste auto vandaan komt (Toyota Corolla uit dec-1993) is dat ze het minimale aan de auto hebben gedaan om hem door de APK te halen en je vervolgens laten stikken als je terugkomt met klachten. Daarom moet je zelf zorgen dat je de boel goed controleert voor je die auto koopt, zodat je niet na een paar maanden ineens onderdelen moet vervangen en toch nog duurder uit bent. Voor 1250 euro hoef je nml niet op garantie te rekenen...

Linkje naar zoekactie op autotrader

[ Voor 61% gewijzigd door Grrrrrene op 13-10-2006 22:54 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Wat Gerben1986 zegt is imho flauwekul. Nissans worden bijna nooit door jongeren gereden en de 100NX vinden veel mensen lelijk door de koplampen. Rijd zelf Primera, heb Sunny gehad en vind 100NX leuk bakkie.

Hij is qua interieur en motorisch bijna identiek aan de Sunny. De 100NX word ook wel es gezien als een nieuwe Sunny coupe omdat de carosserie ook bijna identiek is.

Met de injectie-motoren is eigenlijk niks mis; je krijgt betere prestaties en een lager verbruik!

Hetgene waar je op moet letten bij aankoop van een 100 nx:

Let heel erg op bij de achter wielkasten, voel ff met je hand erin of er geen gaten in zitten. kijk ff bij de achterbank onder de klepjes of roostertjes van de achterspeakers of je daar geen roest ziet zitten (binnen kant wielkast). En in de kofferbak ff wat binnen bekleding weg trekken voor al aan de bovenkant van de wielkast op de naad die daar loopt.
kijk ook ff aan de onderkant van de A-stijl. dit is de stijl bij de schanieren van je deuren. waar de voor ruit in zit. aan de onderkant wil deze wel wat roesten (aan de binnen kant(. pak desnoods een schroevendraaier en prik er ff in.

Bij de carb opletten of de slangen bij de motor er nog netjes uit zien, anders zelf een x nieuewe slangen plaatsen.
vragen wat ongeveer het verbruik is, niet dat je achteraf er van schrik.

en desnoods ff bij een garage op een brugzetten, kan je m van de onderkant zien. uitlaat, remlijdingen, ophanging ed.
kan je ook vragen of ze er ff naar willen kijken, wat de staat van de auto is.

Ook handig om even te checken of het targadak lekvrij is. Als je weet dat de auto waar je gaat kijken daarvoor buiten in de regen heeft gestaan, even de bekleding van de stoelen, de bodem en de deuren voelen.. Dakbekleding ook even navoelen om te checken dat het niet nat is.

De motor is meestal wel in orde, net als de rest, het is per auto afhankelijk natuurlijk van de vorige gebruiker. Maar een goede NX haalt makkelijk de 300.000. Motorisch kan ie af en toe heperen, maar met vacuumslangen vervangen en ontsteking vernieuwen is dat zo opgelost. Dorpels en lasnaden aan de achterkant kunnen roesten, maar de grootste roestplekken vind je in de wielkassen, gewoon ff flink rammen en naast de achterbank de kapjes weghalen om nogmaals te tikken, als je niet erdoorheen gaat zijn ze goed. Succes in ieder geval met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
ik heb even wat verder gekeken en ga morgen ook even bij een andere verkoper langs, welke er een op zijn site had staan voor < 1000 euro, met maar 160k op de teller. hij had tevens ook een ander auto staan waar ik in geinteresseerd ben :) Dit vind ik eingelijk een zeer leuk bakkie, ook ivm dat targadak.

ik heb hem hier in de buurt nog niet echt veel zien rijden door "snelle" jongens, tevens een reden waarom dat ik hem wel zou willen. tsja dat o de brug zetten enzo weet ik niet of dat mogelijk is, het is vaak een oud inruilbakkie en ik kan dr denk ik zowiezo geen garantie op vangen denk ik. het zijn trouwens geen injectie-motoren die in de gevonden auto's zitten, maar ik zal al jullie na te kijken punten ff uitprinten en gewoon de auto goed nalopen.

in ieder geval hardstikke bedankt allemaal, en ik post wel nog of het wat geworden is :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
-schopje-

hey hoi,

nou ik ben dus gisteren gaan kijken bij een. hij was in bijna perfecte staat, sommige delen waren opnieuw gespoten, motor liep als een zonnetje. MAAR het sturen joh -O- alsof ik in een vrachtwagen zat zonder stuurbekrachtiging! zo ontiegelijk zwaar! hij had geen stuurbekrachtiging, maar het ging echt veel te zwaar. tevens waren ook de remmen krom (deed van dat hop-hop-hop wanneer je subtiel remde) en de koppeling pakte pas zeer laat (miss een beetje versleten).

een andere zijn we niet naar gaan kijken, die had ik al gezien en had zowiezo een platte band, geen benzine er in, redelijk wat roest overal, maar wel stuurbekrachtiging. maargoed we konden geen testritje maken, waardoor hij eigenlijk meteen afviel.

ik heb wel gereageerd op een andere advertentie voor een 100NX 2.0 GTI, met stuurbekrachtiging en nog meer, maar wel van een particlier. k heb even gebeld en gevraagd wat er mis mee was en waarom hij weg ging. gaat weg omdat de verzekering en belasting en benzine te duur waren, het was een auto van zijn zoon, er was op zich niets mis mee, en heb een afspraak gemaakt voor dinsdag :)

hmz, ik heb alles even ingevoerd op indempender.nl, maar de verzekering zou dan uit komen op zo'n 61 euro per maand, de wegenbelasting is (uit mn hoofd) zo'n 30 per maand, dus alles samen 90 euro per maand, en dan nog benzine :X ai, das nogal duur dan...

mn vader zegt de hele tijd dat k een VW polo van 20 jaar oud moet nemen, of een 106je van 15 jaar oud, die zijn inderdaad het goedkoopst om te rijden, maar k vind ze zo lééélijk, buiten het feit dat het koekblikjes met een motor zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door DropjesLover op 15-10-2006 11:22 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 09:10

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:55:
Hetgene waar je op moet letten bij aankoop van een 100 nx:

Let heel erg op bij de achter wielkasten, voel ff met je hand erin of er geen gaten in zitten. kijk ff bij de achterbank onder de klepjes of roostertjes van de achterspeakers of je daar geen roest ziet zitten (binnen kant wielkast). En in de kofferbak ff wat binnen bekleding weg trekken voor al aan de bovenkant van de wielkast op de naad die daar loopt. aan de onderkant wil deze wel wat roesten (aan de binnen kant(. pak desnoods een schroevendraaier en prik er ff in. maar de grootste roestplekken vind je in de wielkassen, gewoon ff flink rammen en naast de achterbank de kapjes weghalen om nogmaals te tikken, als je niet erdoorheen gaat zijn ze goed. Succes in ieder geval met je aankoop!
Als jij op die manier mijn auto komt kopen mag je blij zijn als je nog lopend naar huis kan 8)
DropjesLover schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:10:
ik heb wel gereageerd op een andere advertentie voor een 100NX 2.0 GTI, met stuurbekrachtiging en nog meer, maar wel van een particlier. k heb even gebeld en gevraagd wat er mis mee was en waarom hij weg ging. gaat weg omdat de verzekering en belasting en benzine te duur waren, het was een auto van zijn zoon, er was op zich niets mis mee, en heb een afspraak gemaakt voor dinsdag :)

hmz, ik heb alles even ingevoerd op indempender.nl, maar de verzekering zou dan uit komen op zo'n 61 euro per maand, de wegenbelasting is (uit mn hoofd) zo'n 30 per maand, dus alles samen 90 euro per maand, en dan nog benzine :X ai, das nogal duur dan...
Ja, dat zei die man die hem verkocht dus ook al :)
mn vader zegt de hele tijd dat k een VW polo van 20 jaar oud moet nemen, of een 106je van 15 jaar oud, die zijn inderdaad het goedkoopst om te rijden, maar k vind ze zo lééélijk, buiten het feit dat het koekblikjes met een motor zijn...
Je vader heeft wel een punt, dat zijn goedkope en vaak goede autootjes...

[ Voor 36% gewijzigd door SeatRider op 15-10-2006 11:25 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een Nissan 100NX is kort gezegd geen 'studentenauto'...

Nissan + student = Micra K10 of een (groene :D) Sunny.

Als je persé een 100NX wil hebben, laat hem dan onafhankelijk keuren door de ANWB. Dit, als je ervan overtuigd bent, dat je de goede auto hebt gevonden.

Euvels van de 100NX zijn (uit het hoofd);
* Roest bij wielenkasten.
* Lekke koplampen?
* Slechte rem(druk).
* Carburateur die af en toe wat reiniging nodig heeft (schoonbranden of zo`n Wynns-flesje).

In onderhoud is de 100NX vrij duur in onderdelen. Als ik me niet vergis is die ook niet echt 'zuinig' (1 op 12?)

De 100NX is de afgelopen paar jaren een beetje in trek gekomen bij jongeren omdat ie sportief zou zijn. Echt een sportieve wagen is het niet; een tweedehandsje (derdehandsje?) is vaak al helemaal afgetrapt.

Ik zou eerder op zoek gaan naar een goedkope startersauto en gewoon doorsparen voor een 'goede' (lees: grote, veilige, bling bling :P) volgende auto. Zo leer je eerst 'echt' rijden, na je rij-examen...maken deukjes nog niet uit en kun je rustig wat knutselen (stickers, extra lampen, alarm, afstelling) aan je eerste auto.

Kijk dan in de categorie:

Nissan Micra
Nissan Sunny
Toyota Starlet
Mitsubishi Colt
Fiat Panda (veel last van vocht, maar niet kapot te krijgen)

EDIT:
De suzuki swift is (zoals seatrider zegt) ook een echte aanrader; let wel op het olieverbruik dan :).
Neem dan wel minimaal een 1.3 om lekker meet ekomen met al het 'snelle' verkeer.

Allemaal auto`s die in principe minimale onderhoud nodig hebben en ook nog eens zuinig zijn (1 op 18 in een micra is goed te doen....en parkeren; je past overal in :))

In ieder geval succes met je zoektocht en laat uiteraard weten (met pics) wat je binnenkort rijdt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 15-10-2006 11:42 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

En ik raad ook altijd de Suzuki Swift aan, bij voorkeur de 1.6 sedan uitvoering. Kost niks, en vanwege het model bijzonder niet in trek bij de jeugd. Is dus altijd netjes bereden :)

Maar goed, er zijn hier op GoT veel meer topics over 'wat moet ik als eerste auto kopen', en de TS vroeg specifiek naar ervaringen over de 100NX.

[ Voor 29% gewijzigd door SeatRider op 15-10-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Met een laag budget zou ik al helemaal niet kijken naar een dergelijke auto.
Ga eens kijken voor een klein karretje model boodschappenauto ipv een stoer uiterlijk.
Ik denk dat je dan vele malen goedkoper uitbent met het onderhoud dan met een auto met zon kilometerstand.
Een die beun de haas types ben ik niet zo kapot van ben zelf ook al meerdere keren onderuit geschoffeld door zon persoon.
Later bleek dat onderhoud bij de dealer nog goedkoper was dan bij hem 8)7
Kijk rustig verder naar zon kleine autootje mischien heel iets duurder dan in jouw prijsklasse (hoeft niet) maar goedkoper in onderhoud,verzekering en verbruik.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
tsja, ik heb eens rondgekeken @ autotrack, en er zijn wel een aantal leuke colts & swifts & micra's te vinden... maar de goedkoopste verzekering zou ik denk ik hebben met een 106je, en dan is het nog 40 euro, omdat ik zo jong ben...
en voor 10-20 euro per maand meer wil ik wel een leukere auto rijden eigenlijk. mijn budget is zo'n 100-140 euro per maand, en ik ben zal er niet extreem veel mee rijden, k denk dat het wel zou kunnen, zij het krapjes...

edit
en ik weet dat ik het te graag wil laten werken, das ook het probleem een beetje denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 15-10-2006 12:23 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Heb je al eens naar een Mazda 323F van '91-'94 gekeken?
Heb er zelf ook een gehad en'k vond m heerlijk rijden, ben dr mee op vakantie geweest naar duitsland, gaat prima. 5-deurs, maar dat verpest de vorm niet, ik wil niet eens meer een 3-deurs. Zeer praktische auto's, zien er leuk uit, betrouwbaar en een perfecte wegligging.

zoals deze

of deze, lage km-stand, wel wat boven je genoemde budget, maar misschien wel weer heel mooi, wellicht een kijkje waard.

[url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/auto_s/mazda/53655047.html]Nog 1[/url]

[ Voor 25% gewijzigd door HaaZ op 16-10-2006 11:26 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Of zoals ik heb gedaan: een Toyota Corolla E10:

Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=30590313

Deze bijvoorbeeld

Ook iets boven budget (dit exemplaar dan), maar lekker zuinig, betrouwbaar en snel. Ik vind het voor een auto van die tijd best een modern model, niet zo hoekig als veel andere begin-jaren-'90 auto's. Het kost geen kont aan onderhoud, net als bijna alle Japanse compacte modellen. Een Mazda 323, een Suzuki Swift of een Nissan Sunny zijn natuurlijk ook prima auto's om naar te kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 16-10-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Corolla's zijn inderdaad goede en betrouwbare auto's. En je betaald voor de meeste niet eens de hoofdprijs.

Voor rond de 1800 euro heb je al een goede onder je kont ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Michael Knight schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:36:
In onderhoud is de 100NX vrij duur in onderdelen. Als ik me niet vergis is die ook niet echt 'zuinig' (1 op 12?)
Ik vind 'm in onderhoud redelijk meevallen anders...

Zowel de 1.6 (carb) als 2.0 GTi zijn in verhouding met andere wagens die min of meer in 't zelfde sigment vallen niet bijzonder veel duurder. Enige "nadeel" is als je in een geimporteerd exemplaar rijd. Niet dat die daarom slecht hoeft te zijn, maar dan krijg je combinatie's als een 1.6 carb met ABS wat in Nederland nooit geleverd is.

De 100NX waar mijn moeder (49 eind dit jaar) in rond rijd...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harmo/Nissan100NX-3.jpg
Haar 3e inmiddels alweer trouwens.

6cm verlaagd (en knetterhard), spoiler op de kont en kanarie geel (en op de foto beschamelijk ongewassen maar 't is haar auto, niet mijn zorg).

Nieuw was de 100NX 1.6 in 1993 38.000 gulden, de 2.0GTi / SLX weet ik eigenlijk zo 1,2,3 niet meer.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
zow, net naar die 100nx 2.0 gti wezen kijken :P

eerst indruk:
erg goeie staat, geen lakschade, wel een paar kleine stukjes met blanke lak. binnenin ook in zeer goede staat, zelfs de schermpjes van het targa-dak waren nog aanwezig een nadeel was wel dat de stuurbekleding erg verleten was en de versnellingspook geen cijfertjes er meer op had staan. gelukkig was er nergens ook maar iets van lekken te bekennen, ook niet bij het targa-dak en de achterbak.
de eigenaar vertelde me dat hij zelf ook achter het probleem van het doorrotten van de wielkasten was gekomen, waarna deze er nieuw ingelast zijn, hier zou ik dus geen last meer van moeten hebben. verder vertelde hij me dat de auto 6(!!) cm was verlaagd, maar wel nog de originele uitlaat en dergelijke er onder. hij maakte wel een leuk geluidje, maar ik vond het wat sterk dat het de standaard uitlaat was, maargoed. ook moesten volgens hem de remblokken binnenkort vervangen worden.
k heb er ook ff wat in rondgereden en hij stuurde, schakelde en reed goed, lekker vlot en trok alles goed in de lage toeren (tot 3500). ook een keertje wat doorgetrokken en hij hield zich goed

de persoon die me de auto wil verkopen is overigens een 4e jaars managment MTS-er, rijd met 1 hand en zonder gordel, maar kijkt wel goed rond en zit erg onderuitgezakt... hmz....

wat zal ik er mee doen? hij zou hem nog een paar dagen voor me vasthouden...

de km stand was 186xxx, dus dat kan wel goed kloppen de huidige bestuurder had er overigens niet veel mee op de snelweg gereden, enkel korte stukjes. daarom rijd hij bij hem ook zo'n 1:9 (veel optrekken, stoplichten enz is erg bevordelijk voor je verbruik)

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 17-10-2006 15:41 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

DropjesLover schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:04:
zow, net naar die 100nx 2.0 gti wezen kijken :P

verder vertelde hij me dat de auto 6(!!) cm was verlaagd, maar wel nog de originele uitlaat en dergelijke er onder. hij maakte wel een leuk geluidje, maar ik vond het wat sterk dat het de standaard uitlaat was, maargoed. ook moesten volgens hem de remblokken binnenkort vervangen worden.
k heb er ook ff wat in rondgereden en hij stuurde, schakelde en reed goed, lekker vlot en trok alles goed in de lage toeren (tot 3500). ook een keertje wat doorgetrokken en hij hield zich goed

de persoon die me de auto wil verkopen is overigens een 4e jaars managment MTS-er, rijd met 1 hand en zonder gordel, maar kijkt wel goed rond en zit erg onderuitgezakt... hmz....

wat zal ik er mee doen? hij zou hem nog een paar dagen voor me vasthouden...
Volgens mij worden alle goede adviezen in de wind geslagen als je deze koopt. De huidige eigenaar is precies het type van wie je dit soort auto's niet zou moeten kopen, en een originele uitlaat die klinkt als een Abarth is gewoon lek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64033

Welke kilometerstand had die auto? Niet dat dat alles zegt, maar als de versnellingspook versleten is en de km-stand staat op 50.000 dan klopt er natuurlijk iets niet.

Maar als je alle argumenten bekijkt zie je zelf wel of de auto het kopen waard is of niet natuurlijk. Al hangt dat ook voor een deel van de vraagprijs af.

@DaMasterPNut: dit is dus precies het type personen die ik ingedachte had toen ik het stukje over de auto schreef. En zoals nu blijkt klopt dat (deels) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
maar hij is dus eigenlijk niet echt veel anders als de 100nx waar soulfly's moeder in rijd :P

maar helaas vrees ik dat jullie gelijk hebben :'(

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
100nx 2 liter.. heb ik gehad :)

homokineten zijn onwijs slecht van die bakken en ook erg duur
de achterschermen zijn erg erg roest gevoelig.

en zuipen joh :P

1.6 zuipt ook enorm met de cabarateurs voor een 1.6

ik zou voor wat anders kijken, targa dakjes gaan ook lekken op den duur of doen het al, de ramen sluiten naarmate de auto word slechter aan omdat er geen deur stijlen in zitten, etc. kun je wel spanners maar rubbers worden ook slechter..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Carburateur modellen niet nemen.

De carburatie 100nixxen zijn te herkennen aan de grijze band in de voor/achter bumper.

Dit zijn electronisch geregelde carburateurs. Veel voorkomende euvel's zuipen en inhouden. Als je een 100nix neemt pak dan i.i.g een injectie en bij voorkeur eentje met stuurbekrachting (LX-Plus/SLX etc.)

Let trouwens bij de carburatie uitvoeringen op de katalysator. Die zijn wat gevoelig en wel een APK afkeur bij een euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23
Veel voorkomende problemen bij de Nissan 100NX zijn:

De binnenkant van de zijdorpels en van de spatborden, zijn vaak zwak of verroest. Dit zie je niet aan de buitenkant. Dit wordt vaak bij goede keurmeesters ontdekt. Je kan dit testen, je moet overal met iets hards (bijvoorbeel een grote schroevendraaier) normaal kunnen kloppen, voelt het verkeerd, of steek je er doorheen, dan zit het niet goed. Dan moeten deze onderdelen opnieuw gepuntlast worden, wat niet weinig kost (tijdrovende bezigheid).

En wat hierboven over de injectie gezegd wordt is ook vaak een punt wat je bij de genoemde Nissan 100NX'en tegenkomt.

Voor de rest zijn er de bekende zwaktes van auto's die al wat ouder zijn (Nissan 100NX bouwjaar 1991 tot en met 1996).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Capo schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:11:
100nx 2 liter.. heb ik gehad :)

homokineten zijn onwijs slecht van die bakken en ook erg duur
de achterschermen zijn erg erg roest gevoelig.
wat zijn die homokineten waar je t over hebt :?

k heb ff wat reaserch gedaan omrent de verzekering en belasting, t komt er eigenlijk op neet dat k voor een leuke auto (een 323 of hyundai Scoupe) al tussen de 75 en 100 euro per maand kwijt ben, en aan die 100NX GTI tussen de 105 en 125... de goedkopere bakkies die me wel leuk lijken (swift, micra & colt) kosten per maand zo'n 60-75... k denk dat het dan zo een wordt. nog goedkoper zou een 106 oid zijn, maar daar wil k niet uit gered worden met een blikopener...

k vind het echt wel jammer van die 2.0 GTI, maar eerlijk is eerlijk, jullie hebben gelijk. beetje sjonnie persoon er in, "sportieve" uitlaat en gewoonweg te duur... dit is een plaatje van hm, k zal hem missen...
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/3729093.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 18-10-2006 01:10 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Kirpeknots schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:15:
Carburateur modellen niet nemen.

De carburatie 100nixxen zijn te herkennen aan de grijze band in de voor/achter bumper.
Of geleverd tot halverwege 1993, daarna kwam de MK2 met o.a. extra verstevigingen in de deuren.
Dit zijn electronisch geregelde carburateurs. Veel voorkomende euvel's zuipen en inhouden. Als je een 100nix neemt pak dan i.i.g een injectie en bij voorkeur eentje met stuurbekrachting (LX-Plus/SLX etc.)
Als de carburateur in 't gewone onderhoud wordt meegenomen met een schoonmaakbeurtje is er eigenlijk weinig mis met de carburateur.
Let trouwens bij de carburatie uitvoeringen op de katalysator. Die zijn wat gevoelig en wel een APK afkeur bij een euvel.
Als de verbranding niet goed is (de carb. doet z'n werking niet goed) dan kan je i.d.d. onverbrande benzine verder het traject in krijgen. Dat kan i.d.d. een kapotte kat opleveren. Maargoed, als hij van voor 1992 is hoeft dat ook weer geen probleem te zijn en is een goede afstelling afdoende.

Wat betreft de verkopende partij... Met één hand sturen, geen gordel om en onderuit gezakt zitten zegt nog weinig over zijn rijstijl. Dus hoe reed hij zelf? Ver doortrekken in toeren met een koud blok o.i.d. dat soort zaken. Dat is belangrijker dan hoe hij in zijn auto zit.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
hijzelf reed best goed vond ik, soepel, niet ver doorstrekken, goed kijken. bochten goed nemen, niet hard op alles afrijden (en dus veel hard remmen).

maar hij is eigenlijk gewoon domweg te duur voor mij om te rijden, al wil ik hem eigenlijk zeeeeeeer graag kopen. dillemma!! |:(

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Homokineet is onderdeel van de stuurinrichting, zit bij de wielen gemonteerd, zit die ruberen hoes overheen (die vaak scheuren op die auto's)

En de 2.0gti word aangedreven met distriebutie ketting...... spanner daarvan willen ook nog wel eens de geest geven wat geloof ik resulteert naar openmaken blokje en een 1000 gulden destijds lichter.

Onthoud 1 ding :

Snelle goedkope auto's hebben (bijna) altijd veel achterstallig onderhoud.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
nja, ik heb vandaag nog es wat nagedacht en wat rondgekeken bij andere dealers naar oa een colt, andere 100nx (zonder stuurbekrachtiging) en een 305 (volgens mij, ook zonder stuurbekr).

conclusie, ik zou moeten gaan voor een autootje met stuurbekrachtiging, nieuwprijs < 14.000 euro en max een 1.6 liter injectie motor, prijs 900-1600 euro. die colt voldeed hieraan, maar dat was een 1.3 gli, bij 125 begon ie het al moeilijk te krijgen (en dr werd aan de weg gewerkt dus k kon ook niet harder) maarja hoevaak rij je 130+? wel was hij 1600 euro, uit 1994 met 178k op de teller...

moeilijk!!!!!!!
|:(

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Je spreekt over dealers -> Krijg je er ook een half jaar bovag garantie bij? Zoiets kan helpen bij het besluit ;)

Zonder, zou ik het NOOIT doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
het enige dat voor mij interessant zou zijn, zijn auto's van tussen de 11 en 17 jaar oud, daar wordt geen garantie meer op gegeven vaak, aangezien de auto's zo oud zijn. onder andere daarom kan de anwb er geen richtprijzen meer op geven

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DropjesLover schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:33:
het enige dat voor mij interessant zou zijn, zijn auto's van tussen de 11 en 17 jaar oud, daar wordt geen garantie meer op gegeven vaak, aangezien de auto's zo oud zijn. onder andere daarom kan de anwb er geen richtprijzen meer op geven
Bij een eigen merkdealer kun je er vaak nog wel een paar maandjes uitslepen hoor...

Maar dat moeten dan vaak wel auto's zijn met bekende historie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DropjesLover schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:07:
nja, ik heb vandaag nog es wat nagedacht en wat rondgekeken bij andere dealers naar oa een colt, andere 100nx (zonder stuurbekrachtiging) en een 305 (volgens mij, ook zonder stuurbekr).

conclusie, ik zou moeten gaan voor een autootje met stuurbekrachtiging, nieuwprijs < 14.000 euro en max een 1.6 liter injectie motor, prijs 900-1600 euro. die colt voldeed hieraan, maar dat was een 1.3 gli, bij 125 begon ie het al moeilijk te krijgen (en dr werd aan de weg gewerkt dus k kon ook niet harder) maarja hoevaak rij je 130+? wel was hij 1600 euro, uit 1994 met 178k op de teller...

moeilijk!!!!!!!
|:(
over die colt, m'n ma heeft een 1991 colt, ook een 1.3 (generatie eerder maar 't zelfde blok) die was eerst ook zo lui en traag als het kon, nu m'n ma dat er uit heeft gereden valt het bestwel mee en is hij volgens m'n ma echt merkbaar sneller (en loopt hij ook een stuk harder), denk dat dat het is want hij hoort 170 te halen volgens autoweek (helling af wind mee) en het oudere model wat m'n ma heeft 165 en die van m'n ma haalt nu toch echt de 120 makkelijk, boven de 140 krijgt ie het moeilijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
heeft iemand anders ervaring met een colt 1.3?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Tip: Ga op zoek naar duitse reviews van die wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
GROTE UPDATE

het lange wachten is eindelijk voorbij! * DropjesLover heeft weelz :P

het is (toch) een Nissan 100NX geworden, een 1.6 U9 Targa dak uit 1991 met: 157.xxx op de teller, stuurbekrachtiging, electrische ramen & spiegels, centrale deurvergrendeling. 2 weken terug goed APK gekeurd! voor 1300 eurootjes vind k het wel geen goeie deal :)

we zijn er een paar dingen:
-het targa-dak is waterdicht (getest), maar heeft een aantal kleine roestplekken en 1 wat grotere aan de binnenkant van het carosserie.
-zoals jullie al zeiden dat de achterkant nogal kan doorrotten, dat is deze ook gedeeltelijk. dit ga ik zelf nog fixen (lascursus + materiaal beschikbaar + kluszin)
-een paar lichte beschadigingen, maar wat wil je met een auto van 15 jaar
-hijs wit....

foto's volgen...

-edit-
en verzekerd :P
klopt dat een beetje, een dagwaarde van 1000 euro (en alvast voor 100 euro audio) verzekerd? kost me 56 euro/maand :)

vroem vroem, ik mag rijden ermee :P

foto
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/auto3.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door DropjesLover op 20-10-2006 20:13 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klinkt niet goed eerlijk gezegd... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
vind ik ook. Hoop ook dat je er niet al te veel voor hebt betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

418O2 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:08:
vind ik ook. Hoop ook dat je er niet al te veel voor hebt betaald..
1300 dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Feli (iemand moet er toch mee beginnen he ;) )
MikeyMan schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:04:
Klinkt niet goed eerlijk gezegd... :{
De kleine plekjes hoeven geen probleem te zijn, hangt er maar net vanaf hoe snel het aangepakt word.

De plekken aan de achterzijde is maar net ook de vraag hoe ernstig het daadwerkelijk (blijkt) te zijn. Daarnaast heeft de TS er zo te lezen wel zin in om er mee te gaan klussen. Prima toch? Het zal (neem ik aan) een weloverwogen keuze zijn).

Mijn eigen wagen heb ik gekocht met schade. De prijs & opties waren voor mij voldoende om tot de koop over te gaan. De schade repareer ik wel. Een ander laat de wagen daarom staan.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
okee, auto is er dus, en zelfs mn pa is er blij mee! dat zegt wat hoor :P

ik kreeg de tip om de roestplekken aan te pakken en eventueel doorgeroestte delen, met glasvezel. een vriend van me zei dat je bij de gamma potten kan krijgen met een 2 componentenpasta en een "matje". de megt de componenten door elkaar, kleurt het op het matje en je zet het matje daar waar je het gefixt wil hebben. dit hardt niet meteen uit, dus kan je het ook nog in vorm duwen... ideaal voor die doorgerotte plekken boven de wielen, want deze bestaat uit nogal wat rondingen. wel natuurlijk eerst de slechte delen er ruim uit slopen en dergelijke, maar das niet erg :)

maar nu:
muziek!!! er zit geen radio in, weet iemand een leuk radiootje (voor rond de 40-60 euro) met een usb aansluiting (voor mn mp3speler) die in een dergelijke auto zou passen?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 19:15

Meneer aard

Porsche rulez!

Soulfly schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:47:
Feli (iemand moet er toch mee beginnen he ;) )

[...]

De kleine plekjes hoeven geen probleem te zijn, hangt er maar net vanaf hoe snel het aangepakt word.

De plekken aan de achterzijde is maar net ook de vraag hoe ernstig het daadwerkelijk (blijkt) te zijn. Daarnaast heeft de TS er zo te lezen wel zin in om er mee te gaan klussen. Prima toch? Het zal (neem ik aan) een weloverwogen keuze zijn).

Mijn eigen wagen heb ik gekocht met schade. De prijs & opties waren voor mij voldoende om tot de koop over te gaan. De schade repareer ik wel. Een ander laat de wagen daarom staan.
TS: Feli met aankoop :)

Gewoon de rotte stukken eruit snijden, nieuwe plaatstaal inlassen, goede primer erop kan weer jaren mee.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gefeli met je aankoop! Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben...eerste auto is gewoon spannend! :)

Misschien heb je meer pics van de 'plekjes'. Mogelijk hebben we hier ook wat tips voor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
dit zijn de roesplekken:

van het dak (achter/boven je hoofd):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/roestplek%20dak.jpg

daar tegenover:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/roestplek%20dak%202.jpg

bij het linker achterwiel, rondom de vering zegmaar, waar je tegenaan kijkt wanneer je de achterbak open doet:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/roest%20links%201.jpg

en de andere kant hiervan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/roest%20links%202.JPG

en bij het rechter achterwiel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/roest%20rechts.JPG

die doorgerroeste stukken achter zijn eigenlijk aparte platen, misschien dat ik bij een sloop ofzo een zelfde type kan vinden en die platen er uit slopen en er hier in zetten?
weet iemand een sloop waar ik veel kans zou maken (omgeving maastricht). ook moet ik nog een aantal andere dingen hebben (vloeistoffen bijvullen, krik, achterbak zuigertjes, onderhouds/eigenaarshandleiding), waar zou ik deze kunnen kopen?

verder draait de radiatorfan niet wanneer ik de motorkap open heb staan en de motor draait. hoort dit zo te zijn, of moet deze wel draaien? de stekkertjes zitten muurvast...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bijna alle 100NX`en krijgen op die plekken op den duur last van roest (zoals ik eerder ook al aangaf).
Het beste is gewoon weg laten snijden ennieuwe stukken laten lassen.. Intussentijd zou je misschien wat roestomvormer (€10) erop kunnen smeren (soort Hammerite, maar dan voor roestplekken op auto`s). Van buiten zie je dat niet, omdat de roest op 'visueel' gunstige plaatsen zit.

Auto-onderdelen kun je bij de lokale autoshop waarschijnlijk wel krijgen. Ik heb hier Brezan Automaterialen op 300 meter van mijn huis zitten; Daar haal ik mijn meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DropjesLover schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:06:

maar nu:
muziek!!! er zit geen radio in, weet iemand een leuk radiootje (voor rond de 40-60 euro) met een usb aansluiting (voor mn mp3speler) die in een dergelijke auto zou passen?
Ja, voor 20 euro heb je een perfect apparaat...

Man... Get real... Daar betaal je echt niet minder dan 100euro voor... Helemaal niet met usb in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
ik denk dat ik de komende week die roestplekken ga aanpakken, ik heb bij mn vader een ruime garage tot mn beschikking. ik zat er over te denken om de auto zo ver mogelijk te stippen om 2 redenen:
1 die roestplekken er goed uit te kunnen snijden. deze ga ik hopelijk met behulp van fiberglas pasta, een bijgeleverd matje en wat kippengaas opnieuw maken. hier zitten ook 2 boxjes (10cm) waar een DIY ventje wat erg grof mee om is gegaan, het plastic waar ze in zitten is aan 1 kant gebarsten en rammelt nogal es.
2 om eens naar de autoradio te kunnen kijken, deze heeft nu slechts 3 stekkers (1 6-polige, met 4 aangesloten, 1 8 polige, en de antenne) maar deze stekkers zijn wat vreemd, ze hebben een soort klik systeem er aan zitten waardoor ze niet in de radio die ik nu heb kan prikken. ook even kijken naar de boxen.
3 eens kijken of ik de achterbak met een plaatje op maat gemaakt mdf kan bedekken, met het reservewiel onder een luikje en een apart boxje voor het gereedschap, krik en dergelijke... hier kan ik dan later ook mooi mn versterker en sub inbouwen...
4 luchtfilter es nakijken, er komt af en toe een fluitend geluid uit die richting

vandaag de gasveren van de achterklep vervangen, 2 stuks voor 80 euro (nieuw)!! zijn alle automaterialen zo duur? ook ff koelvloeistof en ruitenwisserspul bijgevuld :)

trouwens, op de ene tank die k nu heb, heb ik zo'n 60-65 km gereden en hij is al 1/3e leeg. ik had op een (bijna) lege tank voor 42 euro getankt -> +- 33 liter -> ongeveer een tank van 40-45 liter. kan dit? en dan nog rijd hij ongeveer 1:5-6!!! hier klopt toch iets niet (ik rij 50 in zn 4 enzo :P )
MikeyMan schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:15:
[...]

Ja, voor 20 euro heb je een perfect apparaat...

Man... Get real... Daar betaal je echt niet minder dan 100euro voor... Helemaal niet met usb in...
weet k al, een goeie met usb kost zo'n 135-145 euro (JVC, Kenwood)

[ Voor 23% gewijzigd door DropjesLover op 21-10-2006 18:23 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DropjesLover schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:18:
ik denk dat ik de komende week die roestplekken ga aanpakken, ik heb bij mn vader een ruime garage tot mn beschikking. ik zat er over te denken om de auto zo ver mogelijk te stippen om 2 redenen:
1 die roestplekken er goed uit te kunnen snijden. deze ga ik hopelijk met behulp van fiberglas pasta, een bijgeleverd matje en wat kippengaas opnieuw maken. hier zitten ook 2 boxjes (10cm) waar een DIY ventje wat erg grof mee om is gegaan, het plastic waar ze in zitten is aan 1 kant gebarsten en rammelt nogal es.
2 om eens naar de autoradio te kunnen kijken, deze heeft nu slechts 3 stekkers (1 6-polige, met 4 aangesloten, 1 8 polige, en de antenne) maar deze stekkers zijn wat vreemd, ze hebben een soort klik systeem er aan zitten waardoor ze niet in de radio die ik nu heb kan prikken. ook even kijken naar de boxen.
3 eens kijken of ik de achterbak met een plaatje op maat gemaakt mdf kan bedekken, met het reservewiel onder een luikje en een apart boxje voor het gereedschap, krik en dergelijke... hier kan ik dan later ook mooi mn versterker en sub inbouwen...
4 luchtfilter es nakijken, er komt af en toe een fluitend geluid uit die richting

vandaag de gasveren van de achterklep vervangen, 2 stuks voor 80 euro (nieuw)!! zijn alle automaterialen zo duur? ook ff koelvloeistof en ruitenwisserspul bijgevuld :)

trouwens, op de ene tank die k nu heb, heb ik zo'n 60-65 km gereden en hij is al 1/3e leeg. ik had op een (bijna) lege tank voor 42 euro getankt -> +- 33 liter -> ongeveer een tank van 40-45 liter. kan dit? en dan nog rijd hij ongeveer 1:5-6!!! hier klopt toch iets niet (ik rij 50 in zn 4 enzo :P )

[...]

Benzinemeters zijn niet te vertrouwen, ga maar naar de pomp, kijk hoeveel erbij gaat en dan weet je hoeveel liter je weggereden hebt op die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DropjesLover schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:18:
[...]

Als je dat voor elkaar krijgt heb je een héél erg mooie deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Aangezien niemand nog antwoord heeft gegeven over de radiator fan..

De fan moet onafhankelijk kunnen draaien, of je motorkap nu open is ofniet..Deze fan wordt aangestuurd door een thermoswitch. Die thermoswitch bevind zich in de radiator, wat erin gedraaid is (tapeind) Die heeft 2 aansluitingen. Op moment dat het water niet boven x aantal graden komt blijft de weerstand hoog en laat deze geen stroom door. Op moment dat de temperatuur stijgt moet de weerstand minder worden. Zo gaat de fan draaien.

Nu kan er van alles zijn waarom die niet werkt:

-Slechte massa
-Gecorrodeerde contacten op de aansluting van de thermoswitch
-Zekering
-Kapotte thermoswitch

De laatst is wel wat meer werk om te kijken of die uberhaupt kapot is. Meestal blijft de fan dan continue draaien als die kapot is. Je kan hem in een bakje met water leggen (kokend) en de weerstand meten.

Vervangen is niet duur, vervang dan ook gelijk je koelvloeistof. Zaakje moet toch voor een gedeelte afgetapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bij die Nissan carburateur-gevallen moet je niet rijden volgens 'het nieuwe rijden', dan verbruiken ze doorgaans meer. Zoek op internet/boekje op, waar het ideale schakelmoment ligt... probeer dat aan te houden.

Van het nieuwe rijden in zo`n wagen slibt je carburateur dicht...

Autoradio`s in de categorie €50 zijn altijd van het merk Marquant....en dat staat niet zo charmant in die 100NX...oeh rijmt :>

Oh btw; Ruitenwissers ;) Praxis heeft al hele goede ruitenwissers (met spoiler :P ) voor zo`n 6/7 euro per stuk....misschien handig om te weten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Michael Knight op 21-10-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
en niet vergeten om er een goede pot tectiel tegenaan te gooien als alles is gelast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Michael Knight schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:26:
Bij die Nissan carburateur-gevallen moet je niet rijden volgens 'het nieuwe rijden', dan verbruiken ze doorgaans meer. Zoek op internet/boekje op, waar het ideale schakelmoment ligt... probeer dat aan te houden.

Van het nieuwe rijden in zo`n wagen slibt je carburateur dicht...

Autoradio`s in de categorie €50 zijn altijd van het merk Marquant....en dat staat niet zo charmant in die 100NX...oeh rijmt :>

Oh btw; Ruitenwissers ;) Praxis heeft al hele goede ruitenwissers (met spoiler :P ) voor zo`n 6/7 euro per stuk....misschien handig om te weten :)
hmz, dat van dat nieuwe rijden, meer verbruiken wist k nog niet, maar k zal zeker es kijken op internet voor ideale schakelmomenten :) overigens heb ik een 1.6 I(njectie) dus geen carburateur ;)

autoradio wil k al kopen voor zo'n 140 euro

ruitenwissers met spoiler :w sjonnie, neuh :P

dat van die fan: bedankt ik zal eens naar die punten kijken :) wel moet k zeggen dat al niet eens de stroomstekker los krijg van de fan zelf, muurvast (en ja alle lipjes over het klikpuntje gezet) |:(

laatste toevoeging, ik ga me eens wat meer verdiepen in de 100NX op het www.nissan100nxclub.nl forum :)
deze week de auto es strippen van achteren om de schade te bekijken en waarschijnlijk te behandelen met glasvezel-pasta (op matjes aangebracht, dat over een kippengaas supportframe, dubbelzijdig). heeft iemand toevallig al eens met dit spul gewerkt in zn auto? het schijnt te koop te zijn bij de gamma...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
vandaag ben ik heel maasticht af geweest op zoek naar een geschikte plaat voor de redelijk zwaar aangetaste linkerkant en wat kleins voor de rechterkant. ik kon helaas alleen bij de nissan dealer de gevormde plaat krijgen van het rechterstuk (zonder btw: 150 euro -> met = 180!!!) ik had nog ff gekeken op de sloop, maar daar hadden ze er ook een staan met bijna nog zwaardere doorrotting als die van mij. daar had ik niets aan. ook de heuts kon niet aan die onderdelen komen helaas. daar heb ik een goeie lamellenschijf gekocht om alles op te schuren, een bus bitumeer-spray als bescherming en een plaatje staal (50x100cm) voor de kleine dingen. bij de nissan dealer heb ik dus toch maar de plaat besteld, over 2 dagen is ie binnen.
het volgende probleem was een lasapparaat op 220Volt. nergens te huur te krijgen!. hier moet ik nu nog iets op verzinnen.

ff wat foto's hoe het er bij mij uit ziet, na het strippen van de auto:
Links achter, achterkant van de wielkast:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/auto%20roest%20LA.JPG

Links achter, voorkant van de wielkast (naast de achterbank):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/auto%20roest%20LV.JPG

en rechts achter, achterkant wielkast:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/auto%20roest%20RA.JPG

de linker kant is er overduidelijk het slechtst aan toe, hier heb ik dus een geheel nieuwe plaat voor besteld (a 180 euro :X ), de andere kant wordt (hopelijk tijdelijk) opgelapt met gewone 0.8mm staalplaatjes.

morgen ga ik even naar een bedrijf dat het in principe wel wil fixen, maar k weet nog niet tegen welke prijs, maar als hij het doet voor 100 euro (en ff zegt wat ik nog kan doen) ben ik al zeer blij :D

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Echt zonde die 180 euro. Met een hamer en wat kluswerk kan je zelf ook wel een plaatje buigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
tis een dragende constructie voor de ophanging hoor en daar wil k niet op besparen eigenlijk :P

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je al gekeken op winparts.nl? of anders bij een brezan? die kunnen ook veel bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik hoop dat er geen kleine defecten gaan optreden en dat je nog lang zonder problemen kunt rijden ;) Auto ziet er mooi uit, ben benieuwd of je alle roest weggewerkt krijgt.

Ik raad je aan om 's te kijken of er 100NX clubs zijn in Nederland, ik heb daar al veel aan gehad bij m'n Corolla :)

Ohja, mocht je onderdelen zoeken: www.onderdelenlijn.nl is erg handig...

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 23-10-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
oi, net nu ik voor 180 euro al een onderdeel heb gekocht...

maargoed, ook een demontagebedrijf kon me hier niet aan helpen, van dit type zijn ze allemaal verrot als ze gereden hebben. wel toegevoegd aan mn bladwijzers :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, 'k kon niet eerder reageren ;)

Onderdelenlijn is erg handig aangezien je alle sloperijen en demontagebedrijven in NL benadert in 1 zoekopdracht. Die gaan je vervolgens ook allemaal bellen/mailen/SMS-en met aanbiedingen, meestal de volgende dag al. Ik heb daar al aardig wat koopjes vandaan gehaald. Bovendien is iets als een forum waar je je vragen aan andere 100NX eigenaren kwijt kunt, erg handig. FF googlen en je vindt deze: http://www.nissan100nxclub.nl/forum/ (ken je vast al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
ik zit idd al bij het nissan10nxclub forum

hoe kom je dan aan die koopjes? je moet toch invullen wat je ongeveer wilt hebben en dergelijk?

stel ik zou op zoek zijn naar een in goede staat zijnde achterspoiler van een 100nx, bijv zwart, moet ik dat dan daar gewoon invullen en dan bellen ze me :?
gelukkig voor mij hoeft er aan het uiterlijk niet veel te gebeuren (behalve dan misschien een luchtinlaat in de motorkap maken voor een toekomstige open lucht inlaat oid). maar voorloopig ben ik nog wel goed klaar met die roest aan te pakken, geld groeit me niet op de rug zoals bij iedereen :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Achterspoiler...Sjonnie :D?

Spoilers op een ruitenwisser hoeven niet sjonnie te zijn. Ik bedoelde hele gewone ruitenwissers met een beschaafde, maar ook functionele, spoiler. Het wisserblad zit gewoon beter op de ruit door die spoiler :) Overigens zijn dezelfde ruitenwissers ook te krijgen zondre spoiler...scheelt weer een euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
hey, ik heb er al een vet dikke standaard spoiler op zitten, maar deze heeft wazige krassen aan de bovenkant, dus ik zat er aan te denken om er misschien een andere (standaard) op de zetten (als ik deze goedkoop kan krijgen).

hier zie je mijn dikke sjonnie spoiler een beetje zitten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/auto3%20thumb.jpg

over die ruitenwissers kan k alleen zeggen dat die dingen gewoon heen en weer moeten gaan, ik vind die "spoilertjes" die er op zitten echt zo ......... ;( ........ vooral als van die echte sjonnies ze hebben, zilvergespoten ofzo :P

[ Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 24-10-2006 00:23 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
Spoilertje op je raampjewapper is niets anders dan een klein plastic gevalletje in dezelfde kleur als je raampjewapper. Je raampjewapper wordt iets beter op je raam gedrukt, verder doet het qua looks helemaal niets: het ding valt niet op, het is alleen functioneel. De standaard bosch setjes die bij de meeste dealers verkocht worden hebben ook allemaal een raampjewapper met spoiler voor de bestuurderskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DropjesLover schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:22:
hey, ik heb er al een vet dikke standaard spoiler op zitten, maar deze heeft wazige krassen aan de bovenkant, dus ik zat er aan te denken om er misschien een andere (standaard) op de zetten (als ik deze goedkoop kan krijgen).

hier zie je mijn dikke sjonnie spoiler een beetje zitten:
[afbeelding]

over die ruitenwissers kan k alleen zeggen dat die dingen gewoon heen en weer moeten gaan, ik vind die "spoilertjes" die er op zitten echt zo ......... ;( ........ vooral als van die echte sjonnies ze hebben, zilvergespoten ofzo :P
Als er iets makkelijk te plamuren, schuren en spuiten is, is het wel de achterspoiler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
en dat goed spuiten is natuurlijk gratis :P

als k voor 50 euro die spoiler kan krijgen en t spuiten zou 100 zijn, nou dan weet ik het wel ;)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ik bedoel dat dat makkelijk zelf te spuiten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
moet je wel weer iemand weten die het goed kan spuiten en die de mogelijkheid heeft om te spuiten (apparatuur enzo) :+

en je kan het wel spuiten met een spuitbus, maar dat is niet zo duurzaam als een echte paintjob

[ Voor 16% gewijzigd door DropjesLover op 24-10-2006 14:08 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor zo'n achterspoiler is daar niks mis mee... Niks mis met een spuitbus, je moet het alleen goed doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:45

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Voor onderdelen kun je ook eens gaan kijken bij Albert Ummels. Die heeft een japanse autosloop in Smeermaas.
Ligt op het bedrijventerrein achter de Esso.

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

En anders bij Tonny van Deijne in Volkel (Grote jappensloop). Daar heb ik toen een hoop onderdelen voor mijn B12 gehaald toen hij kopje onder was gegaan. 8)7

Je hebt trouwens een carburatie en geen injectie (grijze band in bumpers). Volgens mij een LX-Plus uitvoering.

[ Voor 26% gewijzigd door Kirpeknots op 24-10-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
verrekt, je hebt gelijk 8)7

hmz, dan moet ik maar eens de carburateur schoon gaan maken. ook mag ik de kat er tussen uit halen :*) volgens:
Geel kenteken:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.

RENDEMENT:

Het rendement qua koppel en vermogen bij het verwijderen van de kat is vooral bij de eerste generatie - met K-6 aangeduid - bijzonder groot.Ook de tweede generatie - met U-9 aangeduid - geeft meer vermogen bij het verwijderen van de kat. Immers ook hier "ademt" de motor makkelijker en zal dus meer presteren.
maar ach, er moet nog zoveel aan gebeuren :) eerst maar eens die verdomde roestplekken weg. eigenlijk wel een beetje een domper dat het geen injectie is...misschien moet ik toch maar proberen doe koop ongedaan te maken, al heb ik gisteren de achterkant geheel gestript (in 2,5 uur, in elkaar zetten zal zo'n 1,5 uur kosten)

[ Voor 13% gewijzigd door DropjesLover op 24-10-2006 15:23 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, mijns insziens had je dat natuurlijk bij koop kunnen zien...

Het is niet iets wat je verborgen kunt houden, en als ik mij niet vergis staat het zelfs op het kentekenbewijs...

Lijkt me dus ook dat je op wettelijke gronden geen poot hebt om op te staan... Bovendien was je gewaarschuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
MikeyMan schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:01:
Mjah, mijns insziens had je dat natuurlijk bij koop kunnen zien...

Het is niet iets wat je verborgen kunt houden, en als ik mij niet vergis staat het zelfs op het kentekenbewijs...

Lijkt me dus ook dat je op wettelijke gronden geen poot hebt om op te staan... Bovendien was je gewaarschuwd...
feitelijk was er wel een verkeerde voorstelling van de staat van de auto, maargoed, ik heb vandaag de aangetekende brief op de post gedaan, met de suggestie om iede 50% van de reparatie te betalen. es kijken hoe dat zich gaat ontvouwen.
het was trouwens het voorstel van een aardige dame aan het juridisch loket die me dat zei, en ze zei ook dat de kans nogal klein is, of ik meot het voor de kantonrechter laten komen, maar das kostbaarder dan de reparatie...

of het een injectie of carb is staat niet in de papieren helaas 8)7 daar heb ik meteen al gekeken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 24-10-2006 17:06 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Staat van de auto? Je zei toch dat je daar al naar gekeken had...? Tenminste, dat schreef je...
Als je doelt op de injectie <==> carb vraag, had je natuurlijk gewoon even de motorkap open kunnen trekken...

Maar feit blijft inderdaad dat het vrij lastig is dit soort dingen vergoed te krijgen... Het blijft altijd jouw woord tegen het woord van de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het verschil tussen een auto met injectie en een auto met carburateur lijkt me vrij duidelijk als je de motorkap open doet. Daarvoor hoef je niet eens echt verstand van de auto te hebben, voor de koop lijkt het mij persoonlijk sowieso prettig om ff de motorkap open te doen, al is het maar om te controleren of er inderdaad de motor in ligt die erin zou moeten liggen volgens de papieren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23
Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:33:
Veel voorkomende problemen bij de Nissan 100NX zijn:

De binnenkant van de zijdorpels en van de spatborden, zijn vaak zwak of verroest. Dit zie je niet aan de buitenkant. Dit wordt vaak bij goede keurmeesters ontdekt. Je kan dit testen, je moet overal met iets hards (bijvoorbeel een grote schroevendraaier) normaal kunnen kloppen, voelt het verkeerd, of steek je er doorheen, dan zit het niet goed. Dan moeten deze onderdelen opnieuw gepuntlast worden, wat niet weinig kost (tijdrovende bezigheid).

En wat hierboven over de injectie gezegd wordt is ook vaak een punt wat je bij de genoemde Nissan 100NX'en tegenkomt.

Voor de rest zijn er de bekende zwaktes van auto's die al wat ouder zijn (Nissan 100NX bouwjaar 1991 tot en met 1996).
Als ik de foto's zo bekijk, gaat het je nog heel wat kosten. Op de manier die jij aangeeft om het op te lossen, daar gaat de keuring niet meer akkoord. Je moet elk deel opnieuw in lassen, en dit moet gepuntlast zijn, dus om elke 5 mm een las puntje. Dit doet een onervaren lasser niet maar zo, teven moet je alle stukken ook nog goed passend maken. Ook zie ik heel veel laswerk om de schokbrekers, waar ze meestal ook niet vrolijk van worden. Hierbij opgetelt de andere problemen waar je mee kampt denk ik dat de reparatie kosten die je maakt met deze Nissan 100NX niet misselijk zijn.

Voor je koop waren alle problemen al bekend, je had de reparatie prijzen al voor de koop op kunnen vragen.

BTW: Een standaard Nissan 100NX 1.6 verbruikt zo'n 10 liter op 100 kilometer (bij actief rijgedrag)

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 24-10-2006 18:29 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
mn onderdeel is binnen, het betreft:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/nieuwe%20plaat1.jpg
kosten: 180 euro :X

maargoed, ik heb iemand gevonden die hem als hij ff tijd heeft er in wil lassen voor 180 euro (3 uur werk @ 60/uur (!!!)) bij een garage. overigens wordt bijna de hele plaat opnieuw in gezet.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacht dat je zelf ging lassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
:w

daar zit mn vering in, dat ga ik niet lassen! ik kan wel een plaatje ergens overheen lassen, maar dit dus echt niet. los van het feit dat ik nergens hier in maastricht een MAG (CO2) lasapparaat dat op 220V werkt kan huren.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Andere kant wat het minst is aangetast door de roest, gewoon het oude stuk goed, en ruim uitsnijden / slijpen. Nieuw plaatje erin lassen, mooi bijwerken en spuiten.

Aan de andere kant ook gewoon netjes schoonmaken anders pakt je las niet, evt eerst ff een goedje erover heen smeren wat roest omzet in een vaste stof wat schuurbaar is. Maak ook een goede diepe las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je hebt nu dus voor 360 euro totaal een verroest onderdeel vervangen? En welke onderdelen moet je nu nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
gelukkig is het laswerk mijn zaak niet meer.

trouwens, een goeie diepe las krijgen, das op de dunne grens tussen goed inbranden en er doorheen branden. metname met plaatmateriaal van auto's (0.8-1mm dik) is die grens nog dunner...

waar moet ik het eigenlijk mee spuiten? gewoon een spuitbus uit de lokale praxis/gamma, met een goede grondlaag/primer? en de andere kant (de buitenkant zegmaar) doe ik met bitumeer-spray, en daarna nog wat tectyl er overheen, is dat voldoende?
Grrrrrene schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:47:
Je hebt nu dus voor 360 euro totaal een verroest onderdeel vervangen? En welke onderdelen moet je nu nog?
dit was het voorlopig (hoop ik)
verder heb ik nog vloeistoffen gekocht (10 euro), 80 euro voor nieuwe gasveren van de achterklep en als volgende de bumper bijwerken, daar ben ik vandaag mee tegen een aanhangwagentje gereden.
en daarna moet ik maar eens hard gaan werken en sparen voor de volgende dingen die gaan komen (wat weet ik nog niet)

[ Voor 37% gewijzigd door DropjesLover op 25-10-2006 14:50 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

DropjesLover schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:47:
gelukkig is het laswerk mijn zaak niet meer.

trouwens, een goeie diepe las krijgen, das op de dunne grens tussen goed inbranden en er doorheen branden. metname met plaatmateriaal van auto's (0.8-1mm dik) is die grens nog dunner...

waar moet ik het eigenlijk mee spuiten? gewoon een spuitbus uit de lokale praxis/gamma, met een goede grondlaag/primer? en de andere kant (de buitenkant zegmaar) doe ik met bitumeer-spray, en daarna nog wat tectyl er overheen, is dat voldoende?

[...]

dit was het voorlopig (hoop ik)
verder heb ik nog vloeistoffen gekocht (10 euro), 80 euro voor nieuwe gasveren van de achterklep en als volgende de bumper bijwerken, daar ben ik vandaag mee tegen een aanhangwagentje gereden.
en daarna moet ik maar eens hard gaan werken en sparen voor de volgende dingen die gaan komen (wat weet ik nog niet)
Je kan 2 dingen doen, je zoekt je lakcode op en gaat naar motip.nl (schade herstel lakken, dupli color) over het algemeen goede verf, volgens mijn leveren ze ook 2k lakken maar dacht 99% dat het op waterbasis is (tegenwoordig standaard). Of je laat de lak inlezen bij een lak fabrikant / spuitbedrijf. Deze kunnen 2k lakken maken (is velen malen sterker) wel wat duurder, reken op zo`n goede 50 euro voor een klein potje verf) deze kunnen ze ook (vraag me niet hoe) in een spuitbus verwerken en wordt pas hard op een of andere manier als het reageerd met de buitenlucht. Kijk wel uit voor je gezondheid 2k lakken is echt troep.

Over afdichting aan de buitenkant, eerst goed de naden afkitten met chassis sealer (evt techno bond of hoe dat heet, zwart plak spul werkt heel goed) Daarna goed tectyleren, PAS WEL OP dat je de rest van de auto niet mee spuit! Is echt rommel, liever eerst 3 uur heel goed en secuur afplakken dan dat je overal zwarte bolletjes heb over de auto (spuitnevel, komt overal). Doe dit precies dat tectyleren want water komt in die wielbakken overal.

Nogmaals doe de andere kant ook secuur, dus gewoon een plaatje eruit zagen/ slijpen ruim rondom het verroeste gedeelte, op de kleine oppervlakte roest kun je het spul smeren wat roest omzet in een vaste stof. Die moet ongeveer 3 uurtjes drogen. Daarna kun je het licht bijwerken (mogelijk met wat vuller / plamuur). Breng hierna op de kale delen primer aan zodat het zaakje goed hecht.

Kleine how-to met betreking tot spuiten:

Als je alles heb gelast/ nieuw plaatje erin, zorg dat het netjes een geheel is. Klein beetje (geen brokken :P ) plamuur waar nodig (ongeveer uitgehard in 15 minuutjes).

Daarna plamuur glad schuren, ten opzichten van de rest. Dus dat het netjes aansluit. Ga hier met je vingers over heen om te kijken of het mooi glad is (beste werktuig wat er is je vingers). Dan vetvrij maken (geen wasbenzine, dat laat een vettig laagje achter, beetje thinner). Vervolgens op de kale dele/ plamuur wat primer spuiten. Laten drogen. Naderhand nog even kleine oneffenheden wegschuren met 800 nat/droog schuurpapier en wat water (niet te hard drukken want je hebt geen overzicht als je met nat schuurt) constant voelen met je vingers. Dan vervolgens rustig langs de rest van het materiaal met een droog schuurpapier (wat ook nat/droog kan is het beste) om de oppervlakte van kleine krasjes te voorzien waardoor de verf beter hecht. Daarna weer vet vrij maken en dan de eerste laag lak aanbrengen. Weer laten drogen (30 minuutjes ongv.) en dan volgende laag erover.

Wat betreft mogelijke verdere gebreken: Zet hem anders eens op de brug en ga eens rond met een schroevendraaier/ ander object. Ga hiermee langs de onderkant, dan weet je zelf ongeveer hoe rot het zaakje nog is, als het een ander geluid maakt dan anders (beetje hol ofsow) dan is het niet goed. Doe dit ook heel secuur, want je kan een boel verbergen onder die tectyl troep...

Ik heb net het topic eens zitten door bladeren, ga alsjeblieft niet lopen rommelen met glasvezel zooi. Dat werkt _totaal_ niet en pak het gewoon preventief aan. Wat betreft je T-bar dak:

Trek voorzichtig de rubbers weg, kijk hoeveel roest er is, is het enkel oppervlakte roest (wat er zo naar uit ziet) kun je het weg slijpen met een roterende staalborstel. Overige spul (roest) wat overblijft kun je behandelen met het spul wat roest omzet in een vaste stof. Dan gewoon beetje plamuur (klein klein beetje) waar nodig, en dan weer primer erop, en netjes spuiten. Lekkages / door gerotte stukken wil je daar gewoon niet hebben. Evt mochten de rubbers ook aan vervanging toe zijn ook doen (ik weet niet wat de prijzen daar voor doen maar voor mijn auto wat een targa dak heeft was het paar maanden geleden 140 euro voor 4 stukjes rubber :P ).
Grrrrrene schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:47:
Ligt er allemaal aan hoeveel hij er nog in wilt stoppen en wat er nog naar boven komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer aard op 26-10-2006 10:13 ]

Pagina: 1