[XP] DOS progje wil niet in window...

Pagina: 1
Acties:

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Wij gebruiken hier het DOS-programmaatje CNC90 om een computegestuurde frees mee aan te sturen.

Het programma draait grotendeels in een grafische modus en kan alleen full-screen worden opgestart en gebruikt. ALT+ENTER werkt niet, aangeven in de link dat het programma in een window moet worden opgestart werk ook niet. CMD-box opstarten en handmatig het progje starten resulteer ook weer in een full-screen situatie die niet kan worden teruggezet naar "windowed".

Weet iemand hier een oplossing voor? De CAD-man die het programmaatje gebruikt wordt er helemaal gestoord van en helemáál sinds hij twee 22" monitoren gebruikt en dit programmaatje zich nu in 2x22" full screen presenteert. Hij wil dus graag dat het programmaatje in een venster is te draaien...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:16
Als je het niet voor elkaar krijgt kan je natuurlijk een VMWare draaien met gewoon XP (of zelfs gewoon DOS) en die dan niet zo groot aanzetten.

• Savantas
  • Laatst online: 19:02
Probeer DosBox eens. Is wel voornamelijk bedoeld voor oude DOS-spelletjes, maar bv WP draait er ook prima in.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:33
Heb je Dosbox al eens geprobeerd?

Voor zover ik weet kun je daar ook gewoon een dos scherm forceren om in een windows e.d. te draaien.

[ Voor 36% gewijzigd door SysRq op 13-10-2006 11:06 ]

-

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Savantas schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:04:
Probeer DosBox eens. Is wel voornamelijk bedoeld voor oude DOS-spelletjes, maar bv WP draait er ook prima in.
Waarschijnlijk gebruikt de TS allerlei interfaces om de frees aan te sturen (Serieel ofzo) en ik weet niet of Dosbox daar wel goed mee om kan gaan.

• JHMvP
  • Laatst online: 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Jk_W schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:07:
Waarschijnlijk gebruikt de TS allerlei interfaces om de frees aan te sturen (Serieel ofzo) en ik weet niet of Dosbox daar wel goed mee om kan gaan.
Ik kwam in de configfile een mogelijkheid tegen om seriële poorten direct aan te sturen dus ik heb goede hoop. Ga straks even proberen...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Pagina: 1