[XP] windows installatie op SCSI harddisk

Pagina: 1
Acties:

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 20:22
ey,

ik ben bezig windows xp op een Maxtor 6 Y080M0 SCSI Disk Device te installeren. Het gaat om een Asus A7N8X-E Deluxe met een Silicon Image 3112 SataRAID controller.

Ik heb de drivers van de silicon website gehaald en op floppy gezet. Windows installatie gestart, drivers geladen via de F6 toets, gaat allemaal goed, hij vindt de drivers ook van de diskette en hij zegt dat hij ze laadt. Als dat klaar is ga ik door met de installatie, maar op het moment dat hij de eerste bestanden wil kopieeren zegt ie dat er geen harddisk is geinstalleerd.

Hij zegt dat ie de drivers voor de controller goed installeert. Wat kan het probleem zijn?

Verwijderd

Wordt de schijf wel netjes gezien in de config tool van de controller? En hoe staat deze ingesteld? Moet je op een knop drukken als je de pc opstart, deze verschijnt in beeld..

• BlackBull
in de controller staat alles goed ingesteld, windows staat er al op en draait goed, maar moet opnieuw geinstalleerd worden.

harddisk staat als primary master, secondary master is leeg.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-03 14:52
Hmm... SCSI, SATA en primary master. Dat zijn 3 verschillende dingen.
Waarschijnlijk heb je gewoon een SATA disk aan die Silicon Image hangen. Geen SCSI dus.
Je moet de driver wel laden op dezelfde manier als bij een SCSI of RAID controller.
Daarnaast hoop ik niet dat je harddisk op primary master staat. Dat kan namelijk niet met SATA. Dus als ie daar wel op staat, dan is dat een IDE schijf en is de SATA disk dus wellicht helemaal niet aangesloten op de SATA controller ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BlackBull
in windows zegt ie dat het een SCSI schijf is zoals in de ts staat... als IDE staan alleen de cdrom en dvd speler

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon een Sata disk en geen SCSI disk.
Stel in je bios in dat SATA moet operaten als SATA of IDE en niet als RAID.. denk dat hier de fout ligt?

• BlackBull
als de schijf verkeerd staat ingesteld, kan hij dan wel gewoon werken? en in windows xp aangeven dat het een scsi harddisk is?

• BlackBull
niemand?

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 06:35

Shaggy

Misantroop pur sang

Heb je bij je schijfbeheer al gekeken of de schijf er al tussen staat en al geactiveerd, partitioneerd/formateerd is?

Als het een nieuwe HDD is staat er helemaal niks op, en zal je hem zelf moeten activeren en toewijzen in Windows anders zal je hem idd niet detecteren.
Mijn VIA chip staat ook gewoon alszijnde SCSI in apparaatbeheer dus dat is normaal met somige S-ATA chipsets/controlers.

[ Voor 18% gewijzigd door Shaggy op 18-10-2006 18:02 ]

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Sata II misschien |:( heb wel eens eerder gezien dat het niet wou gaan werken.

• BlackBull
shaggy8675 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:00:
Heb je bij je schijfbeheer al gekeken of de schijf er al tussen staat en al geactiveerd, partitioneerd/formateerd is?

Als het een nieuwe HDD is staat er helemaal niks op, en zal je hem zelf moeten activeren en toewijzen in Windows anders zal je hem idd niet detecteren.
Mijn VIA chip staat ook gewoon alszijnde SCSI in apparaatbeheer dus dat is normaal met somige S-ATA chipsets/controlers.
schijfbeheer? ik ben windows aan het installeren, jij heb het toch over schijfbeheer in windows? Windows staat er nu ook al op, maar ik wil het dus opnieuw installeren

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:35:
Volgens mij is het gewoon een Sata disk en geen SCSI disk.
Stel in je bios in dat SATA moet operaten als SATA of IDE en niet als RAID.. denk dat hier de fout ligt?
TS: Heb je dit al gecontroleerd?

• BlackBull
Ik had van de website de laatste Silicon Image drivers gedownload en via de F6 toets geladen. Dit werkte dus niet, ik ben even op zoek gegaan op de cd van asus en heb hier ook Silicon Image drivers gevonden en die gebruikt, dit werkte wel, dus probleem opgelost.
Pagina: 1