Ik ben er BIJNA, dat ik iets uit 'n database op een website laat zien (d'oh). Wat ik werkend heb:
1) een HibernateReadTest.java die via een DAO de database benaderd en in de console laat zien
2) een web-applicatie (zelfde project, andere packagenaam) met een Product.java en een ProductManager.java die een lijstje met producten uitspuugt en op het scherm in de browser toont.
Nu wil ik die 2 combineren door de aanroep naar de DAO in de ProductManager te doen (zodat hij niet in Java een lijstje "verzint", maar het even uit de database haalt). Als ik dan m'n server opstart krijg ik een probleem dat Spring een BeanCreationException throwt:
(ik heb al op Google gezocht, maar daar wordt ik niet veel wijzer uit, temeer omdat het lijkt of ik een Class niet heb (die NoClassDefFoundError), maar die Hibernate-zooi heb ik gewoon in m'n project hangen. Plus: het Hibernate verhaal WERKT ook gewoon, gezien mijn HibernateReadTest.java die iets uit de database in de console kan laten zien...)
Anyone with some bright ideas?
1) een HibernateReadTest.java die via een DAO de database benaderd en in de console laat zien
2) een web-applicatie (zelfde project, andere packagenaam) met een Product.java en een ProductManager.java die een lijstje met producten uitspuugt en op het scherm in de browser toont.
Nu wil ik die 2 combineren door de aanroep naar de DAO in de ProductManager te doen (zodat hij niet in Java een lijstje "verzint", maar het even uit de database haalt). Als ik dan m'n server opstart krijg ik een probleem dat Spring een BeanCreationException throwt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| 2006-10-13 10:20:21,265 ERROR [org.springframework.web.servlet.DispatcherServlet] - <Context initialization failed>
org.springframework.beans.factory.BeanCreationException: Error creating bean with name 'springappController' defined in ServletContext resource [/WEB-INF/springapp-servlet.xml]: Cannot resolve reference to bean 'prodMan' while setting bean property 'productManager'; nested exception is org.springframework.beans.factory.BeanCreationException: Error creating bean with name 'prodMan' defined in ServletContext resource [/WEB-INF/springapp-servlet.xml]: Instantiation of bean failed; nested exception is org.springframework.beans.BeanInstantiationException: Could not instantiate bean class [com.ernstig.bus.ProductManager]: Constructor threw exception; nested exception is java.lang.NoClassDefFoundError: org/hibernate/criterion/Criterion
Caused by:
org.springframework.beans.factory.BeanCreationException: Error creating bean with name 'prodMan' defined in ServletContext resource [/WEB-INF/springapp-servlet.xml]: Instantiation of bean failed; nested exception is org.springframework.beans.BeanInstantiationException: Could not instantiate bean class [com.ernstig.bus.ProductManager]: Constructor threw exception; nested exception is java.lang.NoClassDefFoundError: org/hibernate/criterion/Criterion
Caused by:
org.springframework.beans.BeanInstantiationException: Could not instantiate bean class [com.ernstig.bus.ProductManager]: Constructor threw exception; nested exception is java.lang.NoClassDefFoundError: org/hibernate/criterion/Criterion
Caused by:
java.lang.NoClassDefFoundError: org/hibernate/criterion/Criterion
at com.ernstig.bus.ProductManager.<init>(ProductManager.java:16)
at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance0(Native Method)
at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance(NativeConstructorAccessorImpl.java:39)
at sun.reflect.DelegatingConstructorAccessorImpl.newInstance(DelegatingConstructorAccessorImpl.java:27)
at java.lang.reflect.Constructor.newInstance(Constructor.java:494)
at org.springframework.beans.BeanUtils.instantiateClass(BeanUtils.java:82)
at org.springframework.beans.BeanUtils.instantiateClass(BeanUtils.java:59) |
(ik heb al op Google gezocht, maar daar wordt ik niet veel wijzer uit, temeer omdat het lijkt of ik een Class niet heb (die NoClassDefFoundError), maar die Hibernate-zooi heb ik gewoon in m'n project hangen. Plus: het Hibernate verhaal WERKT ook gewoon, gezien mijn HibernateReadTest.java die iets uit de database in de console kan laten zien...)
Anyone with some bright ideas?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.