Toon posts:

[2003] Klonen server, zonder deze te rebooten/af te sluiten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben op zoek naar een disk clone tool die kan draaien op Server 2003,
zodanig dat ik op een zeer snelle manier, een cloon kan nemen van een schijf naar een nieuwe HD. Let wel, ik mag de server op geen enkele manier opnieuw laten opstarten.
Tools installeren voor diskclone zou kunnen maar zonder te rebooten.

Tony

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dus je wil infeite een complete kopie maken onder een draaiend systeem door?

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kunnen de nieuwste versies van Ghost zoiets doen.

edit:
by the way, heb je de mogelijkheid om harddisks te hotswappen en binnen windows RAID te configureren? dan zou je tijdelijk een 2de disk er in kunnen hangen en Mirror RAID (RAID1 afaik) op de beide disks zetten, waarbij dan gemeld wordt dat de array degraded is, en je moet rebuilden.
Dan rebuild het zooitje dus, en krijg je een exacte clone op de 2de disk.

Das iig mijn theorie.
Durf niet te beweren dat het echt werkt. Heb het nog nooit getest.

[ Voor 57% gewijzigd door McKaamos op 13-10-2006 10:13 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Shadow copies/ntbackup met Automated System Recovery? How To Re-Create a Missing Automated System Recovery Floppy Disk in Windows XP
Ik hoop voor je dat de server identiek is. En dat je ze wel hebt staan zodat ze elkaar niet kunnen zien.
Raidset breken en dan een disk in een andere server zou je ook kunnen doen zoals McKaamos zegt. Het is mij alleen al enkele malen overkomen dat ik 18 en 18.2 GB schijven geleverd kreeg onder het zelfde typenummer. Let daar dus op, een image van 18.2 GB kan je niet terugzetten op een 18.0 GB disk...
Daarbij is het dan natuurlijk zaak dat de twee servers elkaar niet morgen zien!

Wat heb je zelf al geprobeerd? Vinden we hier op GoT erg belangrijk om te vermelden. Ik pas de topictitel nog even aan zodat je OS vooraan staat, en je probleem iets duidelijker is.

Diskcloon tool > [2003] Klonen server, zonder deze te rebooten/af te sluiten*

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 13-10-2006 10:31 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gaat over een 2de HD met data op, die ik zou moete kopieren naar een nieuwe HD zonder opnieuw op te starten, na installatie van tools etc ...
Ik zou een USB HD aansluiten voor data naar te kopieren.

Verwijderd

Acronis true image server, kan on the fly images maken van je data (en OS).

edit-> je wilt geen image je wilt doordraaien. Acronis heb je niets aan dan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 10:44 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:40:
Nee, het gaat over een 2de HD met data op, die ik zou moete kopieren naar een nieuwe HD zonder opnieuw op te starten, na installatie van tools etc ...
Ik zou een USB HD aansluiten voor data naar te kopieren.
Data kopieren kan toch gewoon drag-n-drop? Duw die HDD in een USB doos en dan kopieren.
Of wil je een image van de 2de schijf draaien (waar dan een OS op staat e.d.) en die over de oude server heen planten? Dat kan nl gewoonweg niet als de server draait.
Files zijn dan in-use en de filesystem is gelocked door het OS.
Om de boel te unlocken, zal je OS dus plat moeten, aka reboot en dan imagen met een Ghost floppy/CD.
(hell, je krijgt het al niet voor elkaar om een partitie te checken met ChkDsk wanneer die locked is. Een image onder een draaiend OS er in pleuren is al een helemaal onmogelijke opgave.)

Tools installeren zou iig niet nodig mogen zijn als je data kopieert.Mocht dat wel nodig zijn: de meeste software tegenwoordig kan je gewoon installeren zonder reboot (tenzij het rare services implementeert e.d., maar die zou je desnoods handmatig kunnen starten)

Edit:
Trouwens, misschien is het een goed idee om je vraag opnieuw te formuleren.
Vermeld daarbij ook even om wat voor hardware het gaat, welke data waar heen moet, eigenlijk wat de algehele bedoeling is.
Welke data (welke bron => 1 harddisk? meerdere? RAID set? - wat voor data? => Besturingssysteem? Apart geinstalleerde software? Gewoon wat random documenten?) moet waar heen (het doel => Andere server? backup harddisk? tapes?).

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 13-10-2006 11:10 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1