Zeer slecht geluid met S/PDIF out van DFI RS482 INFINITY

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 23:04

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, ik heb een DFI RS482 INFINITY bord in mijn HTPC zitten en ik heb echt zeer slecht geluid van mijn S/PDIF afkomen. Veel geruis en gekraak en ook valt het geluid regelmatig helemaal weg voor minder dan een seconde. Het vreemde is dat soms het geluid uitstekend is, en dan hoor je ineens een harde tik, en vanaf het moment daarna heb je dus dat geruis en gekraag door het geluid. Maar soms ook af vanaf het begin als de PC net aanstaat. Meestal is het effect weg nadat de PC een half uur of meer heeft aangestaan.

Nou heb ik mijn reciever al via de onboard optische uitgang aangesloten gehad, maar ook via de header die onboard zit (Zowel optisch als coaxiaal geprobeerd) maar dat maakt niks uit. Ik heb op internet gezocht en ik ben schijnbaar niet de enige die dit probleem heeft met dit bord. In elk geval het wegvallen van het geluid is al vaker gemeld.

Nou vraag ik me af of meer mensne dit probleem hebben, misschien bij andere borden en ook wat ze eraan gedaan hebben.

Het plaatsen van een losse geluidskaart is niet mogelijk, en zou imho ook niet nodig moeten zijn aangezien je van een S/PDIF output gewoon goed geluid verwacht.

De PC is geaard, er is een goede kwaliteit TOS-link kabel gebruikt en andere bronnen dan die PC geven geen problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 13-10-2006 10:08 ]

Verwijderd

Controleer voor de zekerheid of je kabel wel goed is door deze aan te sluiten op een andere geluidsbron dan je HTPC. Ik heb meegemaakt dat ik een breuk had in mijn optische kabel (of door verandering van optische materiaal door te ver doorgebuigen).

Update
Laat maar.... ik las net je problemen iets beter. Lijkt inderdaad op iets mis op je mainboard. Aarding is zeker niet je probleem!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 10:13 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:10:
Controleer voor de zekerheid of je kabel wel goed is door deze aan te sluiten op een andere geluidsbron dan je HTPC. Ik heb meegemaakt dat ik een breuk had in mijn optische kabel (of door verandering van optische materiaal door te ver doorgebuigen).

Update
Laat maar.... ik las net je problemen iets beter. Lijkt inderdaad op iets mis op je mainboard. Aarding is zeker niet je probleem!
:)

Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, en ook zeker niet de minste kwaliteit kabels. Maar welke kabel ik ook probeer, dat probleem blijft aanwezig. Ik heb ook al gemailt naar de supportafdeling van DFI, kijken of zij een oplossing kunnen bieden. Vervelende is dat het bord (qua specs) eigenlijk perfect is voor een HTPC, maar in werkelijkheid valt dit dit zwaar tegen.

Oh ja, natuurlijk heb ik al de laatste drivers en bios. Voor iemand daarom vraagt ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

Jag

Typisch. Wordt waarschijnlijk ooit wel eens opgelost met een driver update. Tot die tijd zou ik de onboard disablen en een losse pci kaart erin zetten. Gewoon een live of een simpele Terratec ofzo.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probleem ook gehad met een A8N-SLI... Echt alles geprobeerd maar het werkte maar niet goed.

Uiteindelijk een keer (niet voor dit probleem) mijn PC geformatteerd en opnieuw begonnen met de laatste drivers; probleem nooit meer teruggekomen.

Had jij al opnieuw geinstalleerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb zelf ook een A8N-E (geen sli welliswaar) je kunt beter wel zorgen dat je de nieuwste drivers er op zet.. Wanneer ik soms de pc opnieuw heb opgestart heb ik ook heel erg brak geluid, dan laad ie de drivers niet in ofzo of het programma wat het aanstuurt, wanneer ik dit wel start is het geluid weer normaal zoals het hoort.

Inventaris | WhatPulse

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Jag schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:20:
Typisch. Wordt waarschijnlijk ooit wel eens opgelost met een driver update. Tot die tijd zou ik de onboard disablen en een losse pci kaart erin zetten. Gewoon een live of een simpele Terratec ofzo.
Helaas kan dat niet, mijn Ahanix kast accepteerd alleen half height kaarten. En vind die (geluidskaart dus) maar eens.

En bios heb ik al geupdate, drivers ook. En Windows heb ik ook al drie keer opnieuw geinstalleerd. Volgens DFI zelf is het probleem nog nooit aangemeld. Maar toch zie ik meerdere mensen over dit probleem praten op fora.
Pagina: 1