Toon posts:

Advies systeempie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben wel benieuwd wat jullie zouden kopen als je een systeem kon samenstellen voor ±5k.

Zat zelf te denken aan de volgende opties :

Optie 1:

Abit kt7a-raid
amd 1.2 (wachtend op een 266mhz/133DDR)
2x maxtor 30,7 7200rpm ata100
512mb pc133 of 128/256 cas2
of pc1600 128mb DDR is ook leuk natuurlijk
Elsa gladiac ultra

Optie 2:

Abit VP6-raid
2x pIII 1ghz
2x maxtor 30,7gb 7200rpm ata100
512mb pc133 of 128/256 pc133 cas2
Elsa Gladiac Ultra

Aanvullend opties :
sb live 5.1
CD-RW
Epson photo...bla bla

Iemand nog goede suggesties? Mensen die ervaring hebben met smp-systeempjes in combi met games etc?

Verwijderd

Zo te zien ben je iemand die wel wat geld heeft aangezien die dual pIII 1 ghz. Koop dan ook gelijk mooie IBM hd's erin ipv die maxtors.

Verwijderd

ik denk dat jij zo ongeveer 5 mille hebt te besteden ;)
(lees post zou 'k zo zeggen..)

maar volgens mij heeft AMD toch een betere prijs-kwaliteits verhouding, en mits je programma's gebruikt die ervoor geschreven zijn, is het effect van een dual proc. vrijwel nihil.... think about it...

edit: typo ... zucht

Verwijderd

Topicstarter
hmm die caviar serie van WD is nog sneller zag ik in review, misschien dat wel een optie, maar deze zijn iets goedkoper en snel genoeg waarschijnlijk

Geld heb je nooit genoeg tenzij je in die Forbes top 10 staat, maar dat terzijde.

Verwijderd

Op een KT7a-Raid kan geen DDR geheugen, alleen standaard SDRAM op 100/133 MHz

Verwijderd

Dual proc is cooool :)

Zeur zeur zeur over weinig voordeel..... een van de whistler versies zou dual proc moeten gaan ondersteunen. Ook win2000 vind 2 cputjes ook wel lief :)

Verwijderd

Topicstarter
Was mijn eerste keuze ook die AMD 1.2, moet eerlijk bekennen dat het wel moeite kost om geen p4 te halen, maar kon me nog net bedwingen.

Zit nu alleen nog te verzinnen of ik wel of niet wacht op de 1.2/1.33 DDR versie van AMD
en daarbij de pc2100 mem neem, lijkt me ook nog een aardige performance winst ten opzichte van 1.2 + pc133 mem

Verwijderd

Topicstarter
zag het ook net op abit site dat hij geen pc2100 ondersteund :( dan maar zo'n Iwill die dat wel kan of ander toekomstig bordje wat vast zo wel uitkomt met een 266fsb en ddr

Verwijderd

Gewoon wachten op Abit bordje met KT266 chipset, komt over 1,5 maandje uit denk ik. Ondersteunt zowel 100/133 MHz SDRAM als PC1600 en PC2100 DDR geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Wordt wel moeilijk om je 2 maanden in te houden om niet te kopen..

maar zit inderdaad te wachten op zo'n bordje, misschien dat die ultra nog iets lager uitvalt tegen die tijd.

Rond die periode zal er ook wel een athlon op 266mhz fsb te koop zijn hoop ik
Pagina: 1