Kan geen CD/DVD Rewritable meer (her)scrhijven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.084 views sinds 30-01-2008

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

ik heb sinds 1 1/2 jaar een NEC 3540A brander en sinds een week kan ik hiermee geen CD/DVD RW meer schrijven. Dit probleem heb ik gemerkt sinds ik NERO 7.5.1.1 geinstalleerd hebt, dus heb ik ook andere burn software pakketten geinstaleerd om te kijken of ook daarin het zelfde probleem optreed.
Resultaat:
  • NERO 7.5.1.1: Werkt niet. :(
  • Ashampoo Burning 6.30: Werk niet :(
  • Roxio Easy Media Creator 9: Werkt af en toe wel.... 8)7
  • Alcohol 120% 1.9.5.4521: Werkt WEL! _/-\o_
Heeft iemand enige idee waar het aan ligt?

Verwijderd

Firmware,software ? heb je al weer een oudere nero geprobeerd ?

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb de nieuwste versie van de firmware op de brander gezet (v 1.04), andere versie van NERO heb ik niet geprobeerd, maar het probleem zit niet alleen in NERO.....

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Sorry dat ik dit topic omhoogschop, maar ik heb dit probleem ook. Erg vreemd. Van het ene op het andere moment worden CD+RW's (Verbatim) en DVD+RW's (Philips) beide als een CD-ROM gezien door mijn NEC 3540A.

Dus als iemand me/de ts (als dat nog nodig is) verder kan helpen zou dat fantastisch zijn.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Al eens geprobeerd met Imgburn (http://www.imgburn.com/)?

"Soylent Green is people!"

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Nero eerst uninstall doen, dan met nero verwijderings software(zie nero site) de resten verwijderen.
Dan opnieuw installeren en weer proberen.

Programma's als daemon tools, die dus een extra cd rom maken, verwijderen.

laatste nieuwe software verwijderen.

Kontroleer wat er op de achtergrond loopt aan services en software, kijk wat er uit gezet kan worden en of er geen spyware aanwezig is.

kontroleer eens wat er bij systeem staat , ga naar systeem, ga naar hardware, ga naar dvd speler en kijk bij eigenschappen van de driver details, deze gegevens opzoeken in internet en kijk of er problemen mee zijn.

• IS128AE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 15:23
'k Had ook dit probleem, na installatie laatste versie Alcohol 120%.

Alcohol eraf gegooid (en regestry entry's verwijderd) daarna opnieuw gestart: Geen probleem.

Deamontools geïnstalleerd (een mens heeft tenslotte een virtuele drive nodig) 2 dagen goed draaien, en is nu ook afgelopen :( :( :( Zat vanmorgen weer zo vast als een huis.

Deamontools eraf en loopt weer als een zonnetje 8)7 8)7

Iemand een idee voor een ander type virtuele drive ???? _/-\o_ _/-\o_

ITIL sucks ;-)

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hmm... nu kan het weer wel. Echt vreemd, heb helemaal niks gedaan. (Moet wel elke schijf formatten (duurt eeuwen)).

Ik denk dat het nog wel een keer fout gaat. Ik houd jullie op de hoogte.

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 21:59
Ik zit met het zelfde rare probleem, lees mijn eerder geposte topic hieronder:

Ik heb ook het regist opgeschoond, zonder resultaart. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, ik zal je zeer dankbaar zijn!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoi,

Ik zit met een groot probleem, kan niets meer branden met mijn twee branders (NEC 2500 & 3540). De enigste melding die ik krijg is de volgende ''Geen cd/dvd re-witable schijf'', terwel er wel een re-witable schrijf er in zit. Ik heb met deze schijven nooit geen problemen gehad (Sentinel & DataTrack), altijd goed kunnen branden. Het vreemde vind ik ook dat hij deze melding aangeeft bij gewone +R DVD's (DataTrack). Ik heb van alles al geprobeerd, van brander opnieuw in systeem hangen tot ana de originle Firmware.

Problemen zijn ontstaan nar installeren van Alcohol120% V-1.9.6.4629. Natuurlijk heb ik alles verwijderd en register schoongemaakt maar ook dat heeft geen resultaart. Weet iemand of het hier mee te maken kan hebben?

Kortom ik kom er niet uit, waar het nu aan ligt?

Wie heeft ervaring met dit probleem en kan me helpen?

Ik ben je zeer dankbaar voor een bruikbare tip!

Groeten,

Vjenne-ICT

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 18:49
Ik heb ook weleens problemen gehad met de software voor de brander, wel een ander merk en software. Ik dat ding naar de winkel gebracht en zei testen en werkte primma. Toen ik dat ding er opnieuw inbouwen en hij werkte weer. Ze dachten dat het te maken had met doordat hij niet goed herkent werd en daarom het branden voortijdig afbrak en een fout gaf. Doordat ie opnieuw aangesloten was werd dat ding opnieuw herkend. Misschien dat het help.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Vjenne-ICT
Hoi,

Ja kan ik idd proberen, maar ik denk niet dat het veel gaat uitmaken.

Ik laat het weten wat de resultaten zijn.

Bedankt voor je reactie trouwens!

Groeten,

Vjenne-ICT

• Vjenne-ICT
Hoi,

Ik heb bovenstaande gedaan, maar nu geeft die constant lege dvd aan. Wie weet wat dit kan zijn? Dus alleen de melding is anders.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groeten,

Vjenne-ICT

• Vjenne-ICT
Probleem is opgelost, het lag aan alcohol 120%. Ik die grondig verwijderd en opnieuw ene beter versie er opgezet en de problemen zijn verholpen.

Dit soort rara dingen kunnen dus komen door alcohol 120%!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om je probleem in meerdere topics te huizen ;)
Hier verder aub: NEC 2500 & 3540 meldt dat de schijf geen RW is
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.