Bootprobleem bij SATA2

Pagina: 1
Acties:

• Wawapaupah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11-2017
specs systeem:
E6600
MSI P965 Platinum
nvidia geforce 7900GTX
WD sata2 16mb 250GB
Apacer 16 in 1 cardreader

Ik heb deze pc hier geinstalleerd en in de bios staat als bootseq 1.NEC dvdrw, 2.WD 250gb, 3. Netwerk
In de standaard CMOS staat als primary Harddisk (met de goede en enige schijf). En bij halt on heb ik de mogelijkheid van 'No errors' geprobeerd.

Dit heeft allemaal niet geholpen. Ik moet op een toets blijven drukken om de pc op te starten. De melding die ik krijg is als vele anderen "reboot and select proper boot device". Ik kon hier alleen voor mij geen goede oplossing vinden. Is hier iemand die hetzelfde probleem heeft (gehad) en het weet op te lossen. Is erg irritant om altijd op je toetsenbord te moeten rammen om hem te booten.

Enige wat ik denk waar het aan kan liggen is mijn cardreader maar die is nergens in de bios aangegeven als boot?!?! 8)7

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

zet je HDD eens als enigste boot device.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
En koppel je cardreader eens los?

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

wat gebeurd er als je je HDD als 1e bootdevice zet? Nog steeds die melding?

Ik heb zelf altijd de HDD's als 1e bootdevice, voordat ik CD/DVD kies. Als het echt nodig is te booten van CD/DVD, zet ik dat dan wel een keertje om in de bios.

EDIT: Ik zie die Apacer staan. Die heb ik ook. Ligt aan de Apacer!! Je moet die eens loskoppelen, booten (dan gaat het goed). Dan afsluiten, Apacer aansluiten en nog een keer booten. Hij wilde bij mij ook booten van Apacer.

[ Voor 32% gewijzigd door Tallguy op 13-10-2006 09:14 ]

specs | 3360wP met SE3000

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:40
Ik heb exact hetzelfde probleem:

specs:
MSI P965 platinum
C2D E6400
WD800jb pata
Maxtor sata
GF7900GS

Ik heb xp pro op mijn sata schijf staan. mijn pata schijf is leeg.
Als ik boot sequence heb: dvdrw, sata dan moet ik ook continu op enter drukken om te booten.

Als ik mijn pata schijf loskoppel dan boot de pc gewoon netjes. Kortom vaag!

Ik heb ook geen oplossing gevonden voor dit probleem.
Denk dan ook dat als jij je cardreader loskoppelt dat hij dan wel netjes boot. ( wat overigens dus geen oplossing voor het probleem is.)
}:O

• Wawapaupah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11-2017
Tai-Pan schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:12:
wat gebeurd er als je je HDD als 1e bootdevice zet? Nog steeds die melding?

Ik heb zelf altijd de HDD's als 1e bootdevice, voordat ik CD/DVD kies. Als het echt nodig is te booten van CD/DVD, zet ik dat dan wel een keertje om in de bios.

EDIT: Ik zie die Apacer staan. Die heb ik ook. Ligt aan de Apacer!! Je moet die eens loskoppelen, booten (dan gaat het goed). Dan afsluiten, Apacer aansluiten en nog een keer booten. Hij wilde bij mij ook booten van Apacer.
Al deze handelingen gedaan en nu werkt het!!
Geen idee eigenlijk of het ook aan de apacer lag, maar die heb ik wel eerst los gekoppeld.
Wat iig wel een probleem was, was de bootseq. Zodra ik de NEC op 1 had staan en de SATA op 2 ging het mis. Dit heb ik nog getest. Nu heb ik 1. SATA, 2. NEC, 3. Disabled

Nu loopt ie mooi door. Thnx voor de reacties!
Pagina: 1