Toon posts:

Trouwe CD-Rom drive overleden???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij herkent mijn CD-Rom nog wel (in windhoos en in dos, want ik heb geformat en meer dan een bootdiskje heb ik nu niet :( ) maar hij leest er niks van, hoor hem ook niet opspinnen, alleen lampje brand bij initialiseren, is hij overleden? (master op 2e IDE poort)

Ow ja, het is een 16speed sony

Dan nog iets, als ik een nieuwe moet kopen moet dat even snel op dit gare eiland van me (schouwen duivenland) Zijn er nog echt CD-Rom drives die je NIET moet hebben voor dit?:
Wat is absoluut belangrijk:
herkenning van meeste CD-R's
herkenning van meeste CD-RW's
prijs, goedkoop

Wat is er NIET belangrijk:
audioextraction rate
ultrasnelle leessnelheid (hoeft niet op P166)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen actima, wat is dat een klote ding zeg, duurt een uur voordat hij open gaat, als hij een paar seconden nix te doen heeft kapt ie en moet ie daarna weer opspinnen wat ongelovelijk lang duurt :( en een tering herrie maakt. Ik heb hem meteen aan een of ander eikeltje verkocht en een phillips gekocht.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook problemen gehad met een CD-ROM speler, maar dat was een Asus CD-S400. Deed het perfect, maar in ene herkende hij geen enkele cd meer. Jammer, want snel machientje, helaas veel herrie. Ga even op zoek naar reviews, ik geloof, dat de Toshiba 48X er in ieder geval altijd goed uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
mmm... op dit eiland verkochten ze alleen maar Aopen 52 speeds voor 150 gulden, maar ja, ik wou een CD-Rom speler, en ik wou hem nu dus heb ik hem maar gekocht :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb zelf een LiteOn 40 Speed, en wordt nu zo'n beetje gefrustreed door dat kreng :( :(
Duur 5 seconden, voor dat hij eindelijk eens door heeft dat er een CD in ligt, en dus begint met opspinnen en lezen.

Iemand een idee over de oorzaak.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik zou je aanraden om 'n Philips 40X te nemen of een Philips 48X, maar dan wel een 48X met een draaiwieltje voor 't volume, die met twee knopjes voor volumeregeling moet je vooral NIET hebben.
A-Open is ook zwaar irritant, zou ik ook niet doen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1