Full HD CRT TV van Sony

Pagina: 1
Acties:
  • 1.492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-07 15:55
Een tijd geleden had sony in japan en amerika een CRT tv in zijn assortiment met een full hd 1920x1080 resolutie. Die is nooit in nederland geleverd, alleen als NTSC model in Japan en Amerika dus.
ik had mijn hoop opgegeven, ook omdat het model nu niet meer op sony's website staat.
Nu hoorde ik vandaag van een collega dat sony alsnog een nieuwe full hd crt in de planning heeft staan die ook in europa uit gaat komen, ik kan hier helaas niets over kunnen vinden met onze grote vriend google.
Ik heb wel een Samsung scherm gevonden, maar die bleek slechts hd ready te zijn en dus geen 1080 beeldlijnen te hebben, wat dus met de sony wel het geval is.
Ik hoopte dat er iemand meer over weet te vertellen, aangezien deze TV voor onder de duizend euro verkocht zou gaan worden, en dus een zeer aantrekkelijke optie is voor console gaming, en eventueel ook pc gaming.

Verwijderd

Is natuurlijk wel een perfecte tv om je console van perfect beeld te voorzien en ook nog de normale tv kanalen in goede kwaliteit weer te geven.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oeps... ik las even over het feit heen dat je specifiek een CRT tv bedoelde. Volgens mij is het fysiek onmogelijk om een crt full-HD te laten zien, wat wel kan is dat de tv een full-HD signaal accepteert.
In hoeverre de kwaliteit dan (veel) beter zal zijn vraag ik me dan toch af.

Je bedoelt deze:

http://www.sony.nl/view/S...ry=TVP+Rear+Projection+TV

Deze is gewoon in Nederland verkrijgbaar hoor, bij kieskeurig staat zelfs al een (lovende) review.
Prijs is wel pittig, vanaf € 2500,- in Nederlandse webwinkels...

Heb op dit moment zelf een twee jaar oude samsung Rear-projection TV à 43 inch en ik denk dat deze Sony een goede kans maakt om m'n Samsung over een jaar of twee op te volgen :)

[ Voor 22% gewijzigd door bogaards op 13-10-2006 23:19 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

2500 voor een CRT tv is veel geld, ook al ondersteunt deze TrueHD. Voor dat geld kun je m.i. beter een erg goede HD Ready LCD kopen, wat gebruikt nu *en over een paar jaar* nu true HD? Tis evt. wel handig om je PC op aan te sluiten en die reso te gebruiken, maar dat is denk ik overdone.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:43

ThunderNet

Flits!

Exorcist schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:21:
2500 voor een CRT tv is veel geld, ook al ondersteunt deze TrueHD. Voor dat geld kun je m.i. beter een erg goede HD Ready LCD kopen, wat gebruikt nu *en over een paar jaar* nu true HD? Tis evt. wel handig om je PC op aan te sluiten en die reso te gebruiken, maar dat is denk ik overdone.
Omdat de huidige lcd's nog niet tegen de beeldkwaliteit van CRT's kunnen tippen?

Geef mij maar een CRT met lekker veel beeldlijnen :)

En reactie hier verderboven.. fysiek onmogelijk om 1080 beeldlijnen te produceren? Hoezo is dit onmogelijk (typende vanaf een CRT monitor, die op het moment 1600x1200 draait, ofwel 1200 beeldlijnen).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Rear projection is natuurlijk niet hetzelfde als een crt tv.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Dr00l. 39 kilo ook dus wordt niet snel gestolen in tegenstelling tot zon lcd schilderijgevalletje. 100Hz dus 1080p. Eigenlijk de enige echte HD standaard.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThunderNet schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:31:
[...]

Omdat de huidige lcd's nog niet tegen de beeldkwaliteit van CRT's kunnen tippen?

Geef mij maar een CRT met lekker veel beeldlijnen :)

En reactie hier verderboven.. fysiek onmogelijk om 1080 beeldlijnen te produceren? Hoezo is dit onmogelijk (typende vanaf een CRT monitor, die op het moment 1600x1200 draait, ofwel 1200 beeldlijnen).
Nou, ik gebruik mn Xbox 360 (of PC via 1360x768) liever op mn LCD tv dan op een CRT breedbeeld die ik hier ook heb. Moet wel toegeven dat digitale TV zuigt op een LCD...ziet er beter uit op mn breedbeelds dan op mn LCD...

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:42:
Dr00l. 39 kilo ook dus wordt niet snel gestolen in tegenstelling tot zon lcd schilderijgevalletje. 100Hz dus 1080p. Eigenlijk de enige echte HD standaard.
Je hebt dus geen LCD? Een 46" LCD is even zwaar als een 55" Rear Projection.

Verwijderd

sWORDs schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:47:
[...]

Je hebt dus geen LCD? Een 46" LCD is even zwaar als een 55" Rear Projection.
Is geen rear projection?

• HKS-Skyline
nee ik heb het niet over een Rear projection tv, ik heb het over een CRT, oftewel een "cathode ray tube" en dus een ouderwets bakbeest, ik meen 34", dat zal een kilotje of 40 wegen denk ik.
in ieder geval is het prima mogelijk om een CRT met 1080 beeldlijnen te produceren, ik zie het probleem niet echt.
ik denk ook dat er voldoende vraag naar is, maar ik kan helaas dus niets vinden over deze tv.

dit is zijn voorganger:

http://www.epinions.com/p...sions/display_~full_specs

niets meer over te vinden op de site van sony, weinig info op google, en helemaal niets over een eventuele opvolger.
import is geen optie want er zit een NTSC tuner in, daar hebben we hier niets aan.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De link waar jij die 39 kilo uit haalt wel, en dan nog het ging toch over het gewicht van een LCD?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HKS-Skyline schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:48:
nee ik heb het niet over een Rear projection tv, ik heb het over een CRT, oftewel een "cathode ray tube" en dus een ouderwets bakbeest, ik meen 34", dat zal een kilotje of 40 wegen denk ik.
in ieder geval is het prima mogelijk om een CRT met 1080 beeldlijnen te produceren, ik zie het probleem niet echt.
ik denk ook dat er voldoende vraag naar is, maar ik kan helaas dus niets vinden over deze tv.

dit is zijn voorganger:

http://www.epinions.com/p...sions/display_~full_specs

niets meer over te vinden op de site van sony, weinig info op google, en helemaal niets over een eventuele opvolger.
import is geen optie want er zit een NTSC tuner in, daar hebben we hier niets aan.
1080 beeldlijnen met een crt lijkt me onwaarschijnlijk, de Philips en Samsung crt's halen dit ook bij lange na niet.

• HKS-Skyline
leg me dan maar eens uit hoe sony het voor elkaar krijgt full hd signaal weer te geven...
Broadcast Format Supported 1080i (HDTV) • 480i (SDTV)
Broadcast Format Displayed 1080i (HDTV) • 720p (HDTV)
en ik heb ondertussen op de support site van Sony noord amerika nog een pdfje met specs gevonden waar dit ook in word bevestigd.
ik weet niet hoeveel beeldlijnen mijn iiyama 19" crt heeft, maar die kan ook een full hd resolutie aan, al ziet het er dan niet uit omdat het een 4:3 scherm is.

Verwijderd

sWORDs schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 01:13:
[...]

De link waar jij die 39 kilo uit haalt wel, en dan nog het ging toch over het gewicht van een LCD?
Die 39 kilo haal ik uit de Sony site TV specs. Over de CRT HDTV dus waar dit topic over gaat.

En CRT kan heus wel zoveel beeldlijnen aan, er zijn zelfs monitoren die een resolutie hebben van 2048x1536. CRT > LCD op alle aspecten behalve grootte en energieverbruik. Er zit helemaal geen cap aan de max resolutie van CRT.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 23:31 . Reden: verdorie! 1536 ipv 1546. Toch even resoluties opnieuw uit hoofd gaan leren. ]

Verwijderd

Nouja, 1080 lijnen op een CRT TV misschien niet, maar op een CRT monitor in elk geval wel. Het scherm waar ik nu op werk kan 2048 x 1536 aan (ziet er dan voor 2D-werk niet uit, maar toch).

Ik meende overigens eens ergens gelezen te hebben dat CRT's sowieso nooit HD-certified zouden kunnen zijn omdat de schermaansturing niet digitaal is.

• HKS-Skyline
er zit een verschil tussen hd certified en het kunnen weergeven van hd materiaal, de tv heeft een hdmi aansluiting, dus hij heeft een mogelijkheid het signaal zelf om te zetten zodat het op een crt weergegeven kan worden.
ik vind DH materiaal er al prima uitzien als ik het op mijn monitor op 1600x1200 bekijk, en voor het spelen van console games is een crt ideaal.
maargoed, ik heb nogsteeds geen antwoord gevonden op mijn vraag, wie weet er meer over het nieuwe model.
ik was pas bij sony in badhoevedorp, die wisten er nog niets van, wel van t oude model en dat dat niet ging komen, maar niets over t nieuwe model in PAL uitvoering (dat was een maand geleden)
Pagina: 1