Kwaliteitverschil per cdwriter???

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:08
Ik heb op dit moment een Philips 3801 cdwriter (snel genoeg, want hij zit in een andere pc), maar hoe zithet eigenlijk met de kwaliteit van muziek die ik van de originele cd copieer? Hoe verhoudt die kwaliteit zich met muziekcd's gecopieert met een plextor of een yamaha ofzo?? Ik copieer de cd's niet on-the-fly. En kom nu niet aan het Philips sux, Plextor rulez (zie frontpage), maar gewoon met echte feiten, de snelheid (traagheid) boeit me niet zo.

Verwijderd

En toch is het verhaaltje Philips sux (op alle fronten naar mijn eigen ervaring :'( ) en Plextor rulez van toepassing!
Waarom? Kijk, de kwaliteit van een audio cd is van enkele factoren afhankelijk. Naar mijn mening is kanaalscheiding één van de belangrijkste factoren. Nu weet ik dat de kanaalscheiding van Plextor veeeeeeeeeel beter is dan die van Philips (dat is te horen op een goede hifi set en ook te halen uit de bijgeleverde PDF'jes..).
Dus ja, een audio CD gemaakt met een plex klinkt beter als eentje gemaakt met een flips!

• Dr_Frickin_Evil
Maar het rippen doe ik met een apparte cdspeler, of heeft het branden op zich nog invloed op de kwaliteit.

(Ik doelde met dat philips sux en plextor rulez op mensen die dat roepen zonder argumenten te geven :))

Verwijderd

Tis een beetje onzin, k heb zelf ook een philips en ik heb zelfs nog niet 1 keer gehad dat ie het niet deed of dat er iets te horen was waar ik niet happie mee was, daarentegen hebbik ook een ervaring met een yamaha die op een gegeven moment gewoon nix meer brandde, dus in mijn opinie is ut meer yamaha dat zuigt >:)

Verwijderd

Waarmee je ript maakt niet uit voor de kanaalscheiding waarmee hij schrijft. Het is altijd zo goed als het zwakste component in het koppel, dat geld ook hiervoor!

Ik had ook een Philips eerst (3610), toen een Yamaha (4416S), toen een Plextor (12/4/32) en nu een Plextor (12/10/32 SCSI).
Ik heb eens met een 3610 een cdtje gekopieerd (zeer goed opgenomen klassiek ding) en ook met de Plextor 12/4/32, met dezelfde lezer, software en merk CDR.
Op een echt dure hifi (40000+) was er duidelijk verschil hoorbaar!!!

Verwijderd

Als het over leesbaarheid gaat van geschreven CD's zeg ik dit

1. Plextor 12/10/32 SCSI
2. Plextor 12/4/32 SCSI
3. Yamaha 4416 SCSI
4. Philips CDD3610 IDE

Een cd gebakken in een plex is op goedkope cd spelers enzo beter leesbaar dan eentje gemaakt met de yammie... om het maar niet over de flips te hebben!

Verwijderd

Dat kwaliteits verschil ligt voornamelijk aan de soort gebruikte CD's en de brandsnelheid. Van Philips writers denk ik dat ze met een hogere laser sterkte schrijven. Dat geeft betere audio CD's, maar veroorzaakt ook dat de branders minder lang meegaan.

Als het alleen maar gaat om goed en zonder fouten te kopieren (oeps sorry, als je je eigen muziekverzameling op CD anders wilt indelen >:) )zodat elke CD speler het kan lezen, zijn vooral goud CD's en max. 4speed branden een goede vuistregel.

Als je een audiofiel en een geluids purist bent met een superdure ultra speciale geluidsset, kun je verschil horen tussen de verschillende soorten CD's. (Ik heb dat opgegeven. Muziek is muziek en als het leuk klinkt IS het ook leuk..)

Vooral echter hoor je dan het verschil tussen branden op 4,2 of single speed. Hoe sneller je brandt, hoe meer bit errors er op de CD komen. Die worden wel weggehaald met de foutcorrectie van de speler, maar dat kun je (met veel moeite en speciale oortjes) horen...

Nou jah, dan is daar ook nog de goedkope 25 voor 10 gulden CD-boer, die CD's levert die na een jaar niet meer als DATA CD te lezen zijn. (ummhh zijn wat topics over.. moet je zoeken).

DIE CDR's zullen ook wat brak klinken en problemen geven....

nou verder weetiknietmeer......... 8-)

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 21:08
Op dinsdag 30 januari 2001 22:20 schreef Dee-ehn het volgende:
heheh
da's wat je noemt duur ja ;)

maarre, volgnes mij gaat het met je flips beter als je op een lagere snelheid brandt.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Yep, want zoals gewoonlijk zegt prijs alles, toch?? :r :r

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Dr_Frickin_Evil
Ik brand nu dus op 1x op Philips premiums.

Verwijderd

Neej prijs zegt niet alles, maar ik kan je wel vertellen dat je op een stereo van zo'n prijs (van die klasse... ik heb het dus niet over design stereo's zoals B&O) in staat is geluiden weer te geven (of juist niet) die je op een stom minitorentje niet hoort!
En daar hoor je duidelijk verschil tussen verschillende writers!

Verwijderd

Tja ik brand op 12x op euhh alle cdrs (als ze maar goedkoop zijn) en ik klaag niet over de kwaliteit.
Behalve dat mijn cd speler naar de knoppen is en de computer nu als cd speler dienst moet doen

Van op 1x branden zou ik gek worden denk ik!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen: erg veel ervaring heb ik niet met andere merken, maar ik weet dat Plextor minder vaak onleesbare of verrotte cd's geeft dan een Philips. Ik heb zelf een Philips 3801. Lekker sloom, maar dat boeit niet als je een 10 cd's in de week brand. In de pc van m'n ouders altijd gezeik met verrotte cd's maar nu in m'n eigen pc nix geen last. Imation cdtjes erin en branden maar. Altijd goed. En echt een verschil horen doe ik niet met een Imation uit een plextor (Het zal er wel zijn, maar mp3 is ook niet perfect >:) )

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik had ook een Philips eerst (3610), toen een Yamaha (4416S), toen een Plextor (12/4/32) en nu een Plextor (12/10/32 SCSI).
Ik heb eens met een 3610 een cdtje gekopieerd (zeer goed opgenomen klassiek ding) en ook met de Plextor 12/4/32, met dezelfde lezer, software en merk CDR.
Je vergeliijkt apples met peren!! De 3610 heeft techniek van 3 jaar geleden!! Uiteraard klinkt de Plextor beter, is nieuw apparaat met de modernste techniek!!

Ps; ik heb een Plextor én aandelen Philips ;)

Verwijderd

Tja het is idd techniek van 3 jaar geleden... maar zou de techniek van het audio cd branden zoveel veranderd zijn? Kan het me eigenlijk moeilijk voorstellen...

• Dr_Frickin_Evil
't Klote is, ik wil binnenkort mn pc upgraden, en dan heb ik dus geen geld om een nieuwe writer te kopen. Maar opzich bevalt deze me wel, hoewel ik buiten de originele niet echt vergelijkingsmateriaal heb.

Verwijderd

Kun je met niemand vergelijken?

En euh ik weet niet hoe goed je stereo is anders loont zich een andere writer (afgezien van de feautures) zich niet voor je denk ik zo...

• Dr_Frickin_Evil
Nee, inderdaad dat zal wel niet. Mijn stereo was zo'n 1300.- in totaal ofzo :) (Technics versterker en wisselaar en Bose (;() boxen.

Verwijderd

Te langzaam branden gaat trouwens ook niet goed.
1x klinkt duidelijk slechter als op 2x.

• skagar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-01 08:48
en laten we overigens niet vergeten dat ook de software waar je je originelen mee uitleest ook van belang is, vergelijk voor de grap maar eens bestanden geript met Audiograbber of EAC. EAC maakt pas echt 1:1 kopieën!

Invincibility is in oneself, vulnerability is in the opponent.

Pagina: 1