Nieuw multimedia systeem

Pagina: 1
Acties:

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Omdat ik laatst mijn systeem gefrituurd heb ben ik echt toe aan een nieuw systeem... Ik had mijn systeem net geupgrade met een 7600GS APG & HDD :(.

Maar goed ik moet er nu dus aan geloven! Ik weet dat er veel topics zijn met soortgelijke systemen en daar heb ik ook een hoop informatie uitgehaald. Toch wil ik mijn configuratie met jullie delen voor evt op/aanmerkingen.

Ik kijk de laatste tijd veel series en het gamen is wat minder geworden, maar als ik een nieuw systeem heb zal dat ws ook wel weer meer worden. Verder ben ik ook vaak met fotografie bezig.

Ik heb tot nu toe 2 confguraties.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/orbitz/optie1.GIF

Verwijderd

2GB geheugen bij fotografie is aan te raden. Voeding: NeoHE is veel beter dan die in de Sonata II zit, zou daar dus voor gaan.

De 7900GTO is een slag duurder dan de 7600GT, maar daar zul je dan ook wel profijt van hebben. Het is een mooie kaart die heel goed over te clocken is, @GTX en daarboven zelfs!

Verder niets op aan te merken.

Verwijderd

Lijkt veel op mijn systeem wat ik momenteel geselecteerd heb.

Kast + voeding is lastig ... ook persoonlijke smaak. Met Antec ben je meteen klaar, maar zijn er mensen die toch problemen hebben met de voeding. Ook het wel bekende airflow probleem moet je rekening mee houden. Dus een extra case fan is dan wel aan te raden.

Mystique is in mijn ogen mooier, maar ik gok dat de Antec een stuk stiller is (als je de doos moet geloven :)) Dus het is net waar je voorkeur aan geeft. Ik kies persoonlijk een losse voeding waarbij ik weet dat het gewoon goed is ... ben je wel duurder uit. Als de Antec zonder voeding werd geleverd en de prijs net zo aangenaam was geweest als de mystique, of mogelijk nog wat goedkoper, dan was ik voor die gegaan. Maar nogmaals, het is net waar je voorkeur aan geeft. In de BBG staat ook de Sonata II - dus slecht kan het nooit zijn ey :)

m.b.t. je geheugen - als je foto bewerking gaat doen is 2Gb zeker aan te raden. Voor series heb je geen 2 GB nodig. Ook als je alleen maar foto's opslaat op je PC heb je het niet nodig. Dus hoe gek ga je doen?

Verder m.b.t je monitor ... aangezien je veel series (film) kijkt. Kijk ook eens naar de LG 20" L204WT. Een 20" breedbeeld scherm voor dezelfde prijs en goede reviews (ook in BBG)! Ik heb er nu 2 van op m'n werk en het is een geweldig scherm. (zeker als ik het met m'n voorgaande Acers vergelijk). Zeker een aanrader, check wel wat reviews en beoordelingen op verschillende site ... wat ik vind hoeft nog niet zo te zijn :)

Persoonlijk zou ik ook voor Seagate HD's gaan ... presteren wat beter volgens de benchmarks. WD heeft wel een rep natuurlijk. Maar zolang het geen Raptors zijn niet per definitie beter dan de rest.

Verder geen op-aanmerkingen, mooi systeem!

Verwijderd

Alleen aan toe te voegen:

Die 'gewone' Neo-F' ondersteunt geen RAID, zo blijkt uit de "Allround PC t.w.v. € 1150,-" en de "PC van max 1600 voor fotobewerking" draadjes. De MSI site (http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=744) lijkt dit in combi met de hardwarezone reviews (ondanks deze melding van Azerty: http://www.azerty.nl/prod...si-p965-neo-f-retail.html) en de t.net melding) te bevestigen: Aangezien je toch 1 harde schijf kiest lijkt dit me niet van wezelijk belang. Toch blijkt de Platinum versie in meer opzichten geschikter (zie de al eerder geposte reviews: Platinum; http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=6&id=2062. Gewone Neo-F; http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=6&id=1987). Check dit met je gebruikersbehoeften en de shop van je keuze!

De opmerkingen van rapture over de LAN belasting lijken mij in jouw geval (series kijken) ook van belang. Kijk daar ook even naar.

Blijft nog maar 1 lullig dingetje staan: Waarom kies je voor de zilveren Mystique in combi met een zwarte monitor? Kijk naar je desktop + speakers en mocht het geheel mooi passen, dan zou ik voor de zwarte versie gaan. Het oog wil blijkbaar ook wat bij OrbitZ!

PS: Je bent dus actief met fotografie. FireWire poort(en) relevant of niet? Digitale audio poort van belang in jouw systeem?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[Edit off/on-topic: We blijven elkaar wel tegenkomen Xs4u, hè! Maar jij zegt dus dat die Sonata stiller is dan de Centurion en de Mystique? Kun je direkte links geven (en geen Google waslijst) waar je dat uit haalt. Ben er erg benieuwd naar!

Oh ja. heb de posting over dat OC/geheugen verhaal gevonden, zet 'em op je draadje!

[Edit 2: Zucht...ik blijf aan 't editen! Het was i.v.m. CPU belasting met dat 'LAN-eh..dingetje' op de MSI boards. Zie: "PC van max 1600 voor fotobewerking" draad]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 17:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:51:
Alleen aan toe te voegen:

Die 'gewone' Neo-F' ondersteunt geen RAID, zo blijkt uit de "Allround PC t.w.v. € 1150,-" en de "PC van max 1600 voor fotobewerking" draadjes.
Hoe snel kun je het alweer vergeten ey :D Alweer helemaal vergeten. Geen RAID idd ...
De opmerkingen van rapture over de LAN belasting lijken mij in jouw geval (series kijken) ook van belang. Kijk daar ook even naar.
Lan belasting? Die heb ik ff gemist denk ik ...
Blijft nog maar 1 lullig dingetje staan: Waarom kies je voor de zilveren Mystique in combi met een zwarte monitor? Kijk naar je desktop + speakers en mocht het geheel mooi passen, dan zou ik voor de zwarte versie gaan. Het oog wil blijkbaar ook wat bij OrbitZ!
Die LG heeft zilveren omlijsting ... zou dus mooi passen ... eventueel :)
PS: Je bent dus actief met fotografie. FireWire poort(en) relevant of niet? Digitale audio poort van belang in jouw systeem?
Zit idd ook niet op de Neo-F.

• OrbitZ
Kleur van de onderdelen heb ik nog niet zo op gelet, ik zal uiteindelijk de kleur van de kast en monitor bij elkaar afstemmen :).

Ik heb in de afgelopen jaren iig wel geleerd dat je niet moet besparen op de voeding. Nou had ik niet het idee dat de voeding van die Sonata slecht was. Ik vind de Mystique ook mooier dus ik denk dat ik toch daar maar voor ga. Beide kasten hebben volgens mij standaard extra case-fans.

Die platinum is toch wel 40 euri duurder voor firewire en RAID. RAID ga ik toch niet gebruiken en als ik firewire nodig heb koop ik wel een los kaartje van 10 euri.

Ik zal de LG L204WT meenemen in de overweging, gaat het gamen op een breedbeeld een beetje goed?

Over de videokaart moet ik nog een nachtje slapen...

Nu nog een shop vinden die alle onderdelen heeft :D

• OrbitZ
Ai, net het systeem geconfigureerd bij azerty, kom je toch op € 1600,- uit...

Ik dacht ik doe het een keer netjes inclusief montage, pixel garantie en windows... Valt er met zoeen webshop nog wat te onderhandelen met pixelgarantie enzo?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/orbitz/image001.png

Verwijderd

Jep dat pixelgarantie kreeg je dacht ik 40 euro terug van de 65 als er geen dode pixels zijn. ff mailen hea :9

edit-
http://www.mycom.nl/Products/View/109014.aspx
Bij de mycom is hij voor €320 op voorraad. Daar zit standaard al pixelgarantie bij, en dus wel wat goedkoper denk ik. :P

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 14:40 ]

Pagina: 1