Haperingen bij dvdr op Onkyo dvd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 1.460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100592

Topicstarter
Ik heb een Onkyo DV-SP402 dvd speler.

Soms draai ik weleens film vanaf een DVD recordable, het probleem daarbij is echter dat bij sommige gedeeltes van de film kleine happeringen plaatsvinden. Een pc/dvd recorder probleem is uitgesloten, want op mijn andere dvd speler van Philips doen ze het wel feilloos.

Ik maak gebruik van DVD - , een standaard die de Onkyo sowieso zou moeten pakken, vaak wordt deze zelfs aanbevolen boven +.

Platinums 8x dvd-r op 8x gebrand, deden het helemaal niet, maar ik ben er achter gekomen dat dat aan de brandsnelheid lag.

Nu brand ik Samsungs 8x dvd-r op 4x snelheid. Wordt goed gelezen door mijn Onkyo, alleen heb ik dus weleens last van die haperingen (soms erg irritant), terwijl het op de Philips niet zo is.

Wat zou ik kunnen doen? Brandmethode, merk dvdr, type dvdr, alle tips zijn welkom.
Als je zelf een Onkyo dvd speler hebt moet je vooral even een berichtje posten over je ervaringen omtrent dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09

DaRoot

Some say...

heb zelf erg goede ervaringen met Verbatim. Niet de goedkoopste, maar werkt bij mij altijd feilloos ook op meerdere spelers.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaRoot schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:49:
heb zelf erg goede ervaringen met Verbatim. Niet de goedkoopste, maar werkt bij mij altijd feilloos ook op meerdere spelers.
- of + ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm the Onkyo heeft hoeveel buffer geheugen? Ik vraag het maar want de goedkope DVD-spelers hebben vaker happeringen doordat ze goedkoop gemaakt zijn (aka minder geheugen/buffer/etc)

Het kan dus best aan je Onkyo liggen en zeker omdat de Philips het wel afspeelt en de Onkyo problemen geeft...betekent dat de schijfjes dus wel goed zijn! Maar de speler problemen geeft!

Heb hier bij de tv in de gedeelde huiskamer ( ja ja ) een cheap ass 40 euro speler van AFK en laat ik zeggen, die heeft ook problemen met DVD-RW's en sommige.. DVD-R's niet alle!

[ Voor 19% gewijzigd door swampy op 14-10-2006 14:20 . Reden: AFK toegevoegde naarden and wormen ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
swampy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:18:
Mmm the Onkyo heeft hoeveel buffer geheugen? Ik vraag het maar want de goedkope DVD-spelers hebben vaker happeringen doordat ze goedkoop gemaakt zijn (aka minder geheugen/buffer/etc)

Het kan dus best aan je Onkyo liggen en zeker omdat de Philips het wel afspeelt en de Onkyo problemen geeft...betekent dat de schijfjes dus wel goed zijn! Maar de speler problemen geeft!

Heb hier bij de tv in de gedeelde huiskamer ( ja ja ) een cheap ass 40 euro speler van AFK en laat ik zeggen, die heeft ook problemen met DVD-RW's en sommige.. DVD-R's niet alle!
Ja hoor Onkyo dvd spelers zijn cheap ass :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb ook een onkyo speler en ook deze slaat over bij gecopieerde DVD's. Retail DVD's doen het allemaal wel gewoon goed. Je hebt hier misschien weinig aan maar ik heb het idee dat er niet echt een oplossing voor is. Ik heb al andere discs geprobeert, -r en +r en niets helpt. Het lijkt wel of hij dvd's die niet 100% aan de standaard voldoen oid niet slikt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:51:
Ik heb ook een onkyo speler en ook deze slaat over bij gecopieerde DVD's. Retail DVD's doen het allemaal wel gewoon goed. Je hebt hier misschien weinig aan maar ik heb het idee dat er niet echt een oplossing voor is. Ik heb al andere discs geprobeert, -r en +r en niets helpt. Het lijkt wel of hij dvd's die niet 100% aan de standaard voldoen oid niet slikt.
mmm... :/

Eventueel booktype veranderen heeft hier niets mee te maken toch?
(want hij pakt de gekopieerde dvd's in eerste instantie wel)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 14-10-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Hij pakt de gecopieerde dvd's bij mij in eerste instantie ook wel. Op een gegeven moment begint hij met overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:17:
Hij pakt de gecopieerde dvd's bij mij in eerste instantie ook wel. Op een gegeven moment begint hij met overslaan.
Balen zeg.

Ik ben nu op zoek naar een eventuele firmware update, maar volgens mij zijn die er niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vind het toch een erg vreemd probleem.

Als het ook bij retail dvds zou zijn dan kon ik tenminste verklaren dat het een defect in de hardware zou zijn.

Er moet toch een manier zijn om een gekopieerde dvd zodanig te simuleren als een retail, dat de speler ze gewoon hetzelfde behandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 100592 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:21:
[...]
Balen zeg.

Ik ben nu op zoek naar een eventuele firmware update, maar volgens mij zijn die er niet eens?
Die zijn niet zo maar te vinden. Ik denk dat je dan contact op moet nemen met Onkyo. Hoe lang heb je de speler al? Ik die van mij bijna een jaar. Ik ga er binnenkort even mee terug naar de winkel want het lijkt hier ook erger te worden.

Misschien Onkyo eens een e-mail sturen om het probleem voor te leggen? Het lijkt mij in ieder geval niet normaal en het neemt ook een heel groot stuk plezier uit het apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 14-10-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:39:
[...]Misschien Onkyo eens een e-mail sturen om het probleem voor te leggen? Het lijkt mij in ieder geval niet normaal en het neemt ook een heel groot stuk plezier uit het apparaat.
Ga ik doen!

Edit: ik heb een feedback form ingevuld op de website. Nu is het even afwachten...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 14-10-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb een DV-SP500 (is dit een ouder model dan de 402?) en daarbij heb ik nog nooit problemen gehad met het afspelen van dvd's, ook gecopieerde dvd's doen het allemaal, op een paar na, maar die waren gewoon verkeerd opgenomen.
swampy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:18:

De 402 is dan misschien niet de duurste Onkyo dvd-speler maar ik denk dat ie zich vrij goed moet kunnen meten met de duurdere philips spelers.

[ Voor 64% gewijzigd door bartvl op 14-10-2006 17:42 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartvl schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:40:
Ik heb een DV-SP500 (is dit een ouder model dan de 402?) en daarbij heb ik nog nooit problemen gehad met het afspelen van dvd's, ook gecopieerde dvd's doen het allemaal, op een paar na, maar die waren gewoon verkeerd opgenomen.
Sorry ik had een foutje gemaakt, ik heb ook de SP500.

Wat voor Merk en type dvd recordables gebruik je dan?
+ of - ?
Welke brandsnelheid?
Welke brander?
Welk brandprogramma?
Welke brandmethode?
bartvl schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:40:De 402 is dan misschien niet de duurste Onkyo dvd-speler maar ik denk dat ie zich vrij goed moet kunnen meten met de duurdere philips spelers.
De Philips is alleen duurder omdat het een recorder is. Ik neem/nam aan dat de afspeeltechniek van de Onkyo geavanceerder is dan die van de Philips.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 14-10-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik voeg nog even toe dat ik de DV-SP503 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 100592 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:52:
Sorry ik had een foutje gemaakt, ik heb ook de SP500.

Wat voor Merk en type dvd recordables gebruik je dan?
+ of - ?
Welke brandsnelheid?
Welke brander?
Welk brandprogramma?
Welke brandmethode?
Umms, + of - , eigenlijk geen idee. Ik geloof + (of was het min, ik weet het echt niet :P)
Gebrand met een Philips dvd-brander in mijn laptop, op ongeveer 4X
Gebruikte schijfjes: voornamelijk Sony en Philips, maar ook ik geloof Traxdata (van de blokker)
Brandprogramma: imgburn en alcohol 120%
Methode: geen idee, gewoon de standaardmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Ik heb zelf de DV-S535.

En idd, hij vreet alleen -r. Moet wel zeggen dat ie kwa -r bij mij de meeste wel vreet. Maar het meeste gebruik ik Platinum. Brand ze met Nero6 op 4x op een Nec 2500.

Tegenwoordig gebruik ik m steeds minder: Mijn DVD recorder leest -r en +r, en die remote is tenminste iets minder brak dan mn versleten Onkyo ;)

De Onkyo heb ik al een jaar of wat, nog gekocht in de tijd dat ik een stereo-amp had. Aangezien ik toen een fatsoenlijke audiokwaliteit wou heb ik voor de Onkyo gekozen. Nu ik een Denon receiver heb doet de amp de DA-conversie en is de meerwaarde van de Onkyo een stuk beperkter.
Het verschil in beeldkwaliteit is amper zichtbaar op mn 70-cm crt breedbeeldje.. dus da's ook geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik gebruik in ieder geval Philips DVD+R. Dan zal de Sony die ik gebruik ook wel +r zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke ik heb een redelijk opvallende ontdekking gedaan.

Ik heb gisteren via mijn computer een dvd gebrand met imgburn op een Philips DVD+RW, 1-4 x certified.

Die schijfjes gebruik ik o.a. normaliter voor mijn philips dvd recorder.

Tot mijn grote verbazing is er bij die dvd in heel de film niet één hapering voorgekomen!

Het was echter natuurlijk enkel een probeersel, want ik ben niet van plan om RW's te gaan gebruiken voor film backup doeleinden.
Maar misschien betekend dit wel dat Philips DVD+R dvd's het gaan ook doen (bij bartvl wel iig).
Ik ga dat in ieder geval proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

RW's zijn bij mij helaas geen oplossing. Ik heb daar ook al mee getest namelijk. Bij mij valt het op dat het haperen vooral direct aan het begin gebeurt en na de helft van films. Ik gebruik overigens vooral RW's omdat het haper effect hiermee minder lijkt te zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 15-10-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:15:
RW's zijn bij mij helaas geen oplossing. Ik heb daar ook al mee getest namelijk. Bij mij valt het op dat het haperen vooral direct aan het begin gebeurt en na de helft van films.
Dat is bij mij idd ook het geval.
Bor de Wollef schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:15:
Ik gebruik overigens vooral RW's omdat het haper effect hiermee minder lijkt te zijn.
Bij mij deed die het dus vlekkeloos. Misschien een geval van toeval, maar ik heb echter echt niets raars gemerkt. Ik hoop dus dat de R versie van de philips dvd's het ook doen, maar ik vrees van niet.
Misschien moeten het daarbij ook persé 4x certified zijn en niet de nieuwere 8x of 16x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu deze besteld. Ik zal mijn ervaringen met jullie delen zodra ik de eerste dvd gebrand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Volgens mij heb ik deze gehad.

offtopic:
Hebben jullie je dvd-speler ook analoog aangesloten op je receiver? Bij geeft dat namelijk heel veel gekraak vanwege een te hoog uitgangssignaal van de dvd-speler :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dan, die zien er qua hoesje en bedrukking hetzelfde uit als mijn RW. Alleen was die RW 4 speed.
Ik ga het toch eerst eens ff met mijn reeds bestelde R's van Philips proberen.
bartvl schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:09:
offtopic:
Hebben jullie je dvd-speler ook analoog aangesloten op je receiver? Bij geeft dat namelijk heel veel gekraak vanwege een te hoog uitgangssignaal van de dvd-speler :S
Bij mij is het gewoon coaxiaal aangesloten, digitaal dus, geeft geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onkyo heeft gereageerd:
Thank you very much for your message and your interest in ONKYO products.
You have reached the support/help desk for ONKYO Europe.
Unfortunately, we only can guarantee DVD - R if these became
standard-compliantly recorded.
DVD - RW is not guaranteed .
After information of the licenser of DVD +R/RW it is compatible to DVD -
R/RW.
We cannot guarantee this. The faultless playback depends on many factors.
For example: Burner, burning program etc...
Please perhaps checking the playback with corresponding DVDs.
A firmware update for this model is not available.
For further information please contact your local ONKYO distributor (look
at: www.onkyo.net ):
Ze garanderen dus, dat DVD - R het doet. Nou mooi is dat, ik brand alles op - R, maar die doen het juist het minst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even ter informatie...

Ik gebruik nu dus deze en die doen het tot nu toe perfect.

(ikke blij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196677

Even als mosterd na de maaltijd: ik gebruik met de dv-sp500 probleemloos voor films philips+r (8x en 16x), ook goede ervaringen met tdk+r (8x) en philips+x (4x). Wel heb ik het idee dat de speler wat kritisch is. DVD's (ook 'reguliere' dvd's) die niet netjes schoon haperen wel eens waar een goedkope dvd-speler probleemloos doorgaat.

Ik heb nog wel een andere vraag: ik kan probleemloos mp3's afspelen van cd+-r/rw, maar ik kan geen mp3's afspelen als die op dvd gebrand zijn. Ben ik de enige? Is hier iets aan te doen? Ik begreep uit voorgaande dat er geen firmware update bestaat?

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Anoniem: 100592 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:19:
Onkyo heeft gereageerd:

[...]

Ze garanderen dus, dat DVD - R het doet. Nou mooi is dat, ik brand alles op - R, maar die doen het juist het minst...
Wat jij echt had/moet doen zeg maar is Onkyo emailen over het feit wat voor formatbook de -R moet geschreven/gebrandt moet worden en met welke snelheid. Al geprobeert om op de laatste schrijfsnelheid te branden? met x2 speed schrijfjes bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 196677 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:04:
Even als mosterd na de maaltijd: ik gebruik met de dv-sp500 probleemloos voor films philips+r (8x en 16x), ook goede ervaringen met tdk+r (8x) en philips+x (4x). Wel heb ik het idee dat de speler wat kritisch is. DVD's (ook 'reguliere' dvd's) die niet netjes schoon haperen wel eens waar een goedkope dvd-speler probleemloos doorgaat.

Ik heb nog wel een andere vraag: ik kan probleemloos mp3's afspelen van cd+-r/rw, maar ik kan geen mp3's afspelen als die op dvd gebrand zijn. Ben ik de enige? Is hier iets aan te doen? Ik begreep uit voorgaande dat er geen firmware update bestaat?

Rene
Waarom weet ik niet, maar deze dvd-speler kan geen MP3-dvd afspelen. Vind ik ook jammer, maar dat is pas later op de dvd-spelers terechtgekomen. MP3-playback van cd's vind ik perfect. Érg snel laden en érg snel skippen van nummers. Ook de weergave van de tracktitle is handig (behalve de limitatie van het aantal karakters dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196677

Zonder al te veel kennis van zaken zou ik denken dat dit gerelateerd is aan software, dus een kwestie van nieuwe firmware maken die dat kan? Of is dat te simpel gedacht?

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 22:11
Ik heb het gehad met NTSC en PAL verschil dat in de speler zit.

Als ik een NTSC dvd afspeelde op speler met PAL instellingen, dan had ik ook last van die haperingen. Oplossing was om hem dus in te stellen op NTSC of op een instelling zodat die beiden correct afspeeld.

Misschien dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Toch ben ik nieuwsgierig welke dvd-brander je gebruikt.
Met mijn oude NEC had ik soms ook last van haperingen met bepaalde DVD-R maar sinds ik een
BenQ ben gaan gebruiken waren deze over.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb contact gehad met Onkyo voor mijn eigen speler met betrekking tot firmware upgrades. Deze zijn er niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:00:
Ik heb contact gehad met Onkyo voor mijn eigen speler met betrekking tot firmware upgrades. Deze zijn er niet helaas.
Hebben ze idd niet en het lijkt er op dat het er ook nooit komt, of we moeten nu met z'n allen een petitie tekenen ofzo:)

De beste oplossing voor nu is echt philips DVD+R. Als je dat nog niet hebt geprobeerd hebt zou ik willen zeggen, probeer het eens. Dat is echt een openbaring, 0% haperingen tot nu toe gehad.

Ik gebruik zelf sinds kort een NEC, waarbij de philips plussen het perfect doen en de rest niet.
Het ligt gewoon echt niet aan je brander, brandprogramma of brandmethode.

Pak dus gewoon voortaan Philips DVD+R voor je nieuwe backups en brand belangrijke reeds gemaakte backups op andere merken, over op een Philips DVD+R.

Dit alles tot er eventueel ooit nog een update komt, maar dat zal wel niet...
Voor mij is het probleem vanaf de films die ik nu brand tenminste opgelost en kan ik weer genieten waarvoor de speler bedoelt is, namelijk mooie plaatjes weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163920

Voorheen had ik ook geregeld last van haperingen, stoppen en zelfs terugspringen van gebrandde dvd+rs op mijn Sony DVP NS900. Doorgaans aan het begin of einde van film.
Ik had vooral problemen met Platinum dvd+r media (maar ook met Sony (D21) en Fuji discs).
De gebruikte brander was de Nec 3500.

Inmiddels brand ik met de Pioneer DVR110 en gebruik officieel RITEKS (RITEK02) en Sony (D21) dvd+r. Nooit geen problemen meer gehad, allemaal foutloos ! _/-\o_

Ik ben van mening dat de kwaliteit van de brander en dvd+r wel degelijk een grote rol spelen bij het wel of niet foutloos afspelen. Voorts is het erg belangrijk om op de laagst mogelijke brandsnelheid te branden. Hoe hoger de snelheid, hoe groter de kans op fouten tijdens het branden.

Wel moet ik eerlijkheidshalve melden dat de NEC3500 brander ingesteld stond op SLAVE (cable select). Zo is mijn pc door Dell destijds afgeleverd. De Pioneer DVR110 staat vanaf het begin ingesteld op MASTER en géén cable select (zoals het eigenlijk hoort!). Of deze aanpassingen ook met de NEC brander betere resultaten had gegeven weet ik niet omdat ik deze gelijktijdig heb vervangen door de Pioneer.

Maar goed... hoewel NEC branders doorgaans goed worden getest geef ik nu toch de voorkeur aan Pioneer. Geweldige branders met sublieme testresultaten. Vele testen laten grafieken zien met de minste brandfouten, en daar gaat het juist om! De meeste brandfouten treden op aan het begin en aan het einde van de disc...... Pioneer scoort hierin beter dan Nec... en duidelijk beter dan andere merken. Ook is een goede samenwerking tussen brander (firmware up to date?) en media belangrijk.

Evenals de Onkyo is de Sony DVP NS900 een kwaliteitsspeler (in het duurdere segment) die doorgaans strakker zijn afgeregeld, meer veeleisend zijn, en niet zomaar alles vreten als spelertjes van bijv. de Aldi of Kruidvat. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 163920 op 28-12-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

De brander zelf, heeft idd invloed op het resultaat. Het is algemeen bekend dat elke brander een bepaalde "voorkeur" heeft voor bepaalde media. Dat betekent dat wat voor jou goed werkt, niet perse voor ieder ander een goed resultaat geeft (mits type brander + media exact dezelfde zijn!).

Verder speelt de software die je gebruikt ook een rol, ik zou bijv. nooit Alcohol gebruiken voor het brandproces; simpelweg omdat Alcohol niet speciaal daarvoor gemaakt is, en bijv. Nero wel.

En natuurlijk geven de betere media (mcc003/004/TY02 en andere) over het algemeen de beste resultaten, maar ook deze media doen het in iedere brander even goed. Dit ligt niet aan de media, maar vooral aan de brander.

ps: of de brander nou slave/master of CS staat; dat zou niets uit mogen maken. Zeker niet op de brandkwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 01-01-2007 14:41 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 14:33
ik heb dezelfde dvd-speler van Onkyo.
ik brand Platinum DVD+R op 8 speed met Plextor 955.
nooit problemen!!!

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

het zit hem eerder in de combinatie speler / media dan hoe je brandt (zie ook vorige topics van mij) Ik had behoorlijke problemen met mijn HK dvd 20, zelfs op 2 speed bij sommige media. Nu met verbatim 16x -R brand ik een dvd in 5,5 minuten vol en hij speelt altijd! foutloos op mijn HK.

Uit ervaring stel ik dus dat het puur afhankelijk is van je speler en de gebruikte media. je brander is ondergeschikt hieraan (mijn huidige pioneer dvd 696 speelt dan ook werkelijk alles wat je hem voert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Het probleem is gewoon dat kwaliteits dvdspelers vaak heel erg gevoelig zijn afgesteld waardoor je sneller last van dit soort zaken krijgt. Het komt vaker voor dat een matig gebrande dvd het in een low budget dvd speler doet dan in een speler als de Onkyo die hier besproken is (of duurdere modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StuiTeR schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:57:
Uit ervaring stel ik dus dat het puur afhankelijk is van je speler en de gebruikte media. je brander is ondergeschikt hieraan.
Inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

Ik heb een 6 jaar oude DVD-600 die toen 4000 gulden was (daarna zijn er nog cheapo versies gekomen)
en die heeft dus nog nooit gehapert.
let wel dat duurdere dvd spelers wat precieser zijn dan elcheapos en dat zou kunnen betekenen dat het toch aan je brander ligt.

ik heb ooit een pioneer brander gehad, gaf nooit problemen met schijfjes op de onkyo.
later een panasonic brander en die gaf ook geen problemen met diverse merken schijfjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 100592 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:48:
Even ter informatie...

Ik gebruik nu dus deze en die doen het tot nu toe perfect.

(ikke blij :) )
Momenteel ben ik weer minder blij want de Philips dvd's die het doen, zijn haast op.
Na wat zoekwerk heb ik geen winkel meer gevonden die dit type verkoopt, ook deze niet meer.

Nu wordt er echter in deze thread gezegd:
Anoniem: 196677 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:04:
...ik gebruik met de dv-sp500 probleemloos voor films philips+r (8x en 16x), ook goede ervaringen met tdk+r (8x) en philips+x (4x).

Rene
Nu zou ik dus best die Philips 16x schijven kunnen aanschaffen, want die worden vollop verkocht.
Mijn verbazing wordt echter geschetst, door het feit dat die schijven blijkbaar wel een andere media code hebben dan de 4 speeds.
Zij hebben als mediacode: "INFOME R30", terwijl mijn 4 speeds "RITEK 02 001" hadden.

Mijn vraag is of het dan wel op gaat dat dit dezelfde schijven zijn omdat er allebei Philips op staat?
Oftewel: is mijn probleem nog steeds opgelost als ik die 16 speeds neem i.p.v. de 4 speeds, of zijn het physiek gewoon twee totaal verschillende schijven?

Edit:
Mijn vraag nog anders geformuleerd:
Moet ik dus de Philips 16 speeds proberen (die dus een andere mediacode hebben), of moet ik gaan kijken naar alternatieve merken die RITEK 02 (misschien 03/04/05 ?) schijven leveren?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 18-04-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 07:53
Ik heb ook een SP500 of 501.
En af en toe last van overslaande en vastlopende gebrande dvd`s.

Nu maakt bij welk vaak uit welke media ik gebruik en met welke snelheid dit gebrand wordt.
Nu gebruik ik de laatste tijd alleen nog maar "kwaliteits" media. Zoals de verbatim MCC04
Die Philips 16x speeds heb ik een tijd terug ook gehad en deden het wel redelijk.
MCC04 media doet het ook goed. Alleen de wat "mindere" media als memorex geeft problemen.
Ik gebruik dus voornamelijk +media die als dvd-rom booktype gebrand worden

Nu heb ik zelf een NEC 4570 brander. Deze schijnt niet echt geweldig te zijn.
De Scans van gebrande dvd`s bevestigen dit ook meestal. Ook al brand ik bijna nooit sneller
als 8x of 12x. Denk dat ik binnen kort een keer een nieuwe brander aanschaf.
Zoals de pioneer 112 /212

@ Yoshitoshi '
Welke brander en met welke snelheid brand jij ?

[ Voor 7% gewijzigd door wsiev op 18-04-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wsiev schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:36:
Ik heb ook een SP500 of 501.
En af en toe last van overslaande en vastlopende gebrande dvd`s.

Nu maakt bij welk vaak uit welke media ik gebruik en met welke snelheid dit gebrand wordt.
Nu gebruik ik de laatste tijd alleen nog maar "kwaliteits" media. Zoals de verbatim MCC04
Die Philips 16x speeds heb ik een tijd terug ook gehad en deden het wel redelijk.
MCC04 media doet het ook goed. Alleen de wat "mindere" media als memorex geeft problemen.
Ik gebruik dus voornamelijk +media die als dvd-rom booktype gebrand worden

Nu heb ik zelf een NEC 4570 brander. Deze schijnt niet echt geweldig te zijn.
De Scans van gebrande dvd`s bevestigen dit ook meestal. Ook al brand ik bijna nooit sneller
als 8x of 12x. Denk dat ik binnen kort een keer een nieuwe brander aanschaf.
Zoals de pioneer 112 /212

@ Yoshitoshi '
Welke brander en met welke snelheid brand jij ?
toon volledige bericht
Een NEC 4571. Heb net besloten om voor een andere brander te gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
Die is inderdaad bijna gelijk aan mijn 4570.
Welke brander wil je ter vervanging gaan aanschaffen ?
Ben er ook de laatste dagen naar aan het kijken.

Wil eigenlijk wel een sata brander. Twijfel nog tussen een paar
voornamelijk de pioneer dvr-212 en de lite-on 20A1S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wsiev schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:01:
Die is inderdaad bijna gelijk aan mijn 4570.
Welke brander wil je ter vervanging gaan aanschaffen ?
Ben er ook de laatste dagen naar aan het kijken.

Wil eigenlijk wel een sata brander. Twijfel nog tussen een paar
voornamelijk de pioneer dvr-212 en de lite-on 20A1S
Eigenlijk wil ik niet anders dan een Pioneer, veel goede critics en dat al jaren.

Ik vraag me wel af of een SATA interface zin heeft? Want anders neem ik gewoon die "dvr-112".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
Sata interface heeft eigenlijk niet heel veel toegevoegde waarde.

Wilde het eigenlijk alleen met het oog op de toekomst.
De nieuwe moederborden hebben steeds minder Pata aansluitingen.

Er is wel een sata versie van de dvr-112, de dvr-212.
Die is alleen nog niet zo makkelijk te verkrijgen en wat duurder.
Alternate heeft hem al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wsiev schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:23:
Sata interface heeft eigenlijk niet heel veel toegevoegde waarde.

Wilde het eigenlijk alleen met het oog op de toekomst.
De nieuwe moederborden hebben steeds minder Pata aansluitingen.

Er is wel een sata versie van de dvr-112, de dvr-212.
Die is alleen nog niet zo makkelijk te verkrijgen en wat duurder.
Alternate heeft hem al wel.
Mwa in de "toekomst" koop ik wel weer een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
Laat ff weten hoe het een en ander uitpakt als je wilt.
Dan pas ik mijn aankopen daar ook op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
*even een kleine kick*

Ik heb ondertussen een pioneer dvr-212 brander in gebruik.
Kan al mijn huidige media (infiniti MCC004 en Sony D21) op maximale
snelheid branden en de kwaliteitsscans zijn echt zeer goed tot perfect.

De eerste films spelen zich tot nu toe goed af. Maar heb door het goede
weer nog niet zoveel tijd achter de tv doorgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138067

Hey,

Ik ben ook in het bezit van een NEC 4570a en heb de laatste tijd bij bijna ELKE dvd dat deze wel hapert in mijn en andere dvd-spelers.
Is dit echt een slechte brander zoals al eerder genoemd werd.
Heb al meerdere reviews gelezen en deze brander komt super slecht uit de tests.
Brandkwaliteit iets van 41% maar.
Ik gebruik op dit moment de 16x plantium DVD+R van opus.nl
Brandsnelheid maakt niet uit.
En als dit zo is en ik wil een nieuwe kopen, welke raad iedereen mij aan?
Ik wil dan ook meteen een goeie hebben waar ik geen gezeik mee heb.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wsiev schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:28:
*even een kleine kick*

Ik heb ondertussen een pioneer dvr-212 brander in gebruik.
Kan al mijn huidige media (infiniti MCC004 en Sony D21) op maximale
snelheid branden en de kwaliteitsscans zijn echt zeer goed tot perfect.

De eerste films spelen zich tot nu toe goed af. Maar heb door het goede
weer nog niet zoveel tijd achter de tv doorgebracht
Waar heb je die gekocht wsiev? Ik zie hem alleen maar bij Alternate staan (en alleen maar in bulk versie). - Never mind ik heb hem daar maar besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-05-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand een antwoord voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Pioneer dvr-112 (zwarte versie) zit op internet rond de 33 euro, maar dan heb je altijd nog wel verzendkosten die ongeveer een vierde van het bedrag zijn.

Weet iemand toevallig of deze brander ook bij een grote computer/elektronica keten, voor rond de 33 euro te scoren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.kieskeurig.nl/...F56C3C12572CE0044748D.htm beter dan 38,50 incl verzendkosten gaat lijkt me niet lukken. Ikie2001 het antwoord lijkt me wel duidelijk de Pioneer dvr-112 (IDE) en dvr-212 (SATA) zijn momenteel de beste branders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81875

Dat is allemaal gelul van Onkyo. Heb zelf precies hetzelfde gehad met een aantal Denon DVD spelers, ook niet het goedkoopste merk. Denon bleef zich beroepen op allerlei omstandigheden en dat ze het niet konden garanderen. Ik had ook dat je met verschillende merken en + of - andere resultaten kreeg. Uiteindelijk van een technicus te horen gekregen dat het aan de error correctie ligt. Dit mechanisme staat te strak afgeregeld en gebrande dvds hebben gewoon een hogere foutmarge dan geperste dvds. Uiteindelijk komt het erop neer dat je er niks aan kunt doen en gewoon een nieuwe dvd speler zal moeten kopen, want natuurlijk heeft Onkyo en ook Denon in hun opvolgers dit gefixed maar zullen ze dat niet zomaar zeggen. Ik heb hierover met Denon een deal gemaakt en een nette inruil geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 81875 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:35:
Uiteindelijk komt het erop neer dat je er niks aan kunt doen en gewoon een nieuwe dvd speler zal moeten kopen, want natuurlijk heeft Onkyo en ook Denon in hun opvolgers dit gefixed maar zullen ze dat niet zomaar zeggen. Ik heb hierover met Denon een deal gemaakt en een nette inruil geregeld.
En dat is de reden waarom veel duurdere nieuwe spelers (ook die van Denon en Onkyo) er nog steeds last van hebben? Het hele foutcorrectie verhaal komt over als een raar verhaal op mij. Immers, zou een betere fout correctie juist niet gevolg hebben dat dvd's waarop meer fouten te vinden zijn ook goed gespeeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
Die van mij komt ook bij alternate vandaan.
Haperingen zijn wel minder, maar komen nog wel eens voor, vooral bij
zelf omgezette versies van xvid naar dvd.

Zou niet weten hoe het komt, maar die foutcorrectie lijkt mij een aannemelijk iets.
Weet wel dat vrienden van mij met goedkope dvd spelers bijna nergens last van hebben.

Maar als de nieuwe series van onkyo en denon hier geen of minder last van hebben.
Is een upgrade ook interresant. Alleen jammer dat ik indertijd bijna de hoofdprijs
voor deze dvd speler betaald heb en hij erg goed bevalt op deze haperingen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dan nog is het vreemd dat ik nergens last van heb (Onkyo DV-SP500, nu drie jaar in bezit). En ik draai geregeld gebrandde dvd's. (gebrand met laptop Philips brander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

wsiev schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:56:
Die van mij komt ook bij alternate vandaan.
Maar als de nieuwe series van onkyo en denon hier geen of minder last van hebben.
Is een upgrade ook interresant.
AFAIK is dat niet waar en blijft het probleem gewoon bestaan wat ook blijkt uit verhalen van kenissen etc. En niet alleen Onkyo en Denon hebben dit, een buurman met HK heeft precies hetzelfde. Sommige merken doen het goed, anderen slaan over. Ook de brander heeft een invloed. Wanneer ik een dvd brand op mijn cheap Samsung dvd brander op dezelfde dvd (merk en type en batch) slaat de dvd over in de HK terwijl het niet gebeurt wanneer hij ze brand in een (dacht ik) sony brander. Snelheid van branden lijkt ook invloed te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 138067 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:08:
Hey,

Ik ben ook in het bezit van een NEC 4570a en heb de laatste tijd bij bijna ELKE dvd dat deze wel hapert in mijn en andere dvd-spelers.
Is dit echt een slechte brander zoals al eerder genoemd werd.
Heb al meerdere reviews gelezen en deze brander komt super slecht uit de tests.
Brandkwaliteit iets van 41% maar.
Ik gebruik op dit moment de 16x plantium DVD+R van opus.nl
Brandsnelheid maakt niet uit.
En als dit zo is en ik wil een nieuwe kopen, welke raad iedereen mij aan?
Ik wil dan ook meteen een goeie hebben waar ik geen gezeik mee heb.

Alvast bedankt
Ik zou met een NEC brander eens media met een MCC003/MCC004 mediacode proberen. Sinds Platinum DVD's met CMC MAG-M01-00 mediacode levert ben ik helemaal niet meer tevreden over die Platinum DVD's. Vroeger met de Ricoh mediacodes bevielen ze me beter...

oa Verbatim verkoopt 16x DVD+R schijfjes met MCC004 mediacode. Die brand ik al jaren met diverse NEC branders (nooit hoger dan 8x trouwens) en ik ben daar erg tevreden over. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 08-05-2007 11:30 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verbatim 16x is ook mijn vaste keus (bij www.bigdennis.com) maar de laatste keer waren het tot mijn verrassing Tayo Yuden (kwaliteit op een benq 1640 ipv 97 nu 95). Verbatims zijn ook duurzamer dan de meeste andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit dan met mn Nec 4570a brander.
Welk mediacode zou voor mij het beste zijn om te gebruiken bij het branden van de dvd-films.
Ik gebruik nu inderdaad de Platium 16x DVD's met het mediacode CMC MAG M01 (klote dus?) van opus.nl. Ik kon me inderdaad herinneren dat ik ook platinum had die goed brandde.
Dat zal dan waarschijnlijk de 50pack geweest zijn met mediacode RITEK.F16.
Zit hier echt zoveel verschil in, tussen al die mediacodes ??????

Keep on the good work !!

Grz. Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo, de Pioneer dvr-112 zit er inmiddels in...

Branden nog niet getest, maar het valt wel al meteen op dat deze speler/recorder geen last heeft van die achterlijke hoge toeren, die de NEC wel willekeurig met grote regelmaat deed.

Welke dvd's zal ik gaan aanschaffen om te proberen als nieuwe combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb de Pioneer dvr-212 nu een week in de pc zitten. Bij www.bigdennis.com heb ik Imation 16x gehaald - was testwinnaar een tijdje geleden http://www.imation.nl/fea...VDs_als_beste_getest.html
Dit zegt heel weinig want de test noemt geen codes. Die nieuwe waren mbi01rg40 Moser Bayer India - soms okee soms niet) - Nero quality score ongeveer 95-97. Verbatim 16x was nu Taiyo Yuden - zelfde scores maar blijft mijn vaste keus (Imation kan van alles zijn).

Kwaliteitsscores van de pioneer dvr-212 zijn niet hoger dan met de benq dw1640 maar die was ook een topper. De dvr-212 is wel erg rap :7

Bij clubcdfreaks http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=87 kun je het nodige vinden. Om de scans te zien moet je registreren maar dat is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Yoshitoshi is er nog vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 81875 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:35:
Dat is allemaal gelul van Onkyo. Heb zelf precies hetzelfde gehad met een aantal Denon DVD spelers, ook niet het goedkoopste merk. Denon bleef zich beroepen op allerlei omstandigheden en dat ze het niet konden garanderen. Ik had ook dat je met verschillende merken en + of - andere resultaten kreeg. Uiteindelijk van een technicus te horen gekregen dat het aan de error correctie ligt. Dit mechanisme staat te strak afgeregeld en gebrande dvds hebben gewoon een hogere foutmarge dan geperste dvds. Uiteindelijk komt het erop neer dat je er niks aan kunt doen en gewoon een nieuwe dvd speler zal moeten kopen, want natuurlijk heeft Onkyo en ook Denon in hun opvolgers dit gefixed maar zullen ze dat niet zomaar zeggen. Ik heb hierover met Denon een deal gemaakt en een nette inruil geregeld.
Nog eens nagevraagd bij een speciaalzaak waar mij werd verteld dat dit idd onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke update, want ik heb pasgeleden mijn eerste dvd op de pioneer gebrand.

Recorder: Pioneer dvr-112
Media: Verbatim DVD+R 16x (Tayo Yuden)
Brandprog: Copy To DVD v3.1.2.136
Brandsnelheid: Full speed (16x), 10x gemiddeld

Kwaliteitstest in Nero CD-DVD Speed resulteerde in 96%.
Dat is (maar) 2% meer dan de Philipsen die het i.c.m. de NEC brander perfect op de Onkyo deden, maar houd er rekening mee dat die maar op max 2,4x gebrand konden worden.

Maar hoe doen deze het dan in de Onkyo? Tadadadaaaa.... perfect! :P

Het ligt dus toch waarschijnlijk heel erg aan de kwaliteit van je gebrande media.
Het type brander en media maakt maakt dus denk ik wat dat betreft nog niet eens zoveel uit, als een dergelijke combinatie maar resulteerd in kwalitatief goed gebrande media.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 11-06-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hee Yoshitoshi,
dat is goed nieuws! Ik weet niet hoe je die 96% kwaliteitsscore gemeten hebt, misschien gewoon uitgelezen met de Pioneer? Want die is hier volgens de berichten niet zo goed in. Mooie meevaller ook dat je met 16x branden lekker snel klaar bent. Die Tayo Yuden Verbatims gaan bij mij trouwens op 18x maar dat is met Nero. Kan ook aan de laatste firmware liggen (1.21). De Verbatim MCC04 (Mitsubishi) zijn mogelijk nog een fractie beter maar ik zou me om dat verschil niet druk maken. Wél even op letten als die Verbatims ineens weer haperen: misschien zijn het dan MCC (Mitsubishi) schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:10:
Hee Yoshitoshi,
dat is goed nieuws! Ik weet niet hoe je die 96% kwaliteitsscore gemeten hebt, misschien gewoon uitgelezen met de Pioneer? Want die is hier volgens de berichten niet zo goed in. Mooie meevaller ook dat je met 16x branden lekker snel klaar bent. Die Tayo Yuden Verbatims gaan bij mij trouwens op 18x maar dat is met Nero. Kan ook aan de laatste firmware liggen (1.21). De Verbatim MCC04 (Mitsubishi) zijn mogelijk nog een fractie beter maar ik zou me om dat verschil niet druk maken. Wél even op letten als die Verbatims ineens weer haperen: misschien zijn het dan MCC (Mitsubishi) schijfjes.
Is de Pioneer niet zo goed in het uitlezen van kwaliteitscores?

Ben niet bang voor die MCC04's, want die zouden volgens de verhalen nog betere resultaten (kwalitatief gezien) moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269071

Beste,

Heb gelijkaardig probleem met een onkyo dvd sp504. Zelfgebrande dvd-r speelt hij niet af. Geen enkele reactie, DVD blijft als het ware haperen... Deze speler dateert van begin 2007, dus recent model. En eigenaardig genoeg, op een andere goedkope DVD player wordt het schijfje wel afgespeeld.

Als schijfje gebruik ik een maxell 16x.

Heb reeds Onkyo central helpt desk aangeschreven maar de support is niet veel zaaks. Verwijzen me door naar service center in Belgie. Heb ik dus vandaag gedaan en wacht ook af. Ook mijn verkoper ingelicht.

Hoe heb jij dit probleem indertijd opgelost ?

Ik vermoed dat het formaat niet wordt geaccepteerd ? Volgens de handleiding wordt alleen standaard formaat gesupporteerd, en men verwijst naar ISO9660 en Joliet. Vandaag wordt vooral voor DVD meestal de moderne standaard UDF gebruikt ? Het zou mij echt verbazen mocht deze dure speler dit formaat niet hanteren.

alle advies hartelijk welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
1. al gebrand op langzamere snelheid?
2. al gebrand op andere dvd-r media?

Mijn Onkyo pakt vrijwel alle -R, al brand ik die zelf op max 8x.

DVD+R pakt ie niet, tenzij ik op bitsetting op DVD-ROM zet (doet mn Samsung dvdrw automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269071

DJSmiley schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:05:
1. al gebrand op langzamere snelheid?
2. al gebrand op andere dvd-r media?

Mijn Onkyo pakt vrijwel alle -R, al brand ik die zelf op max 8x.

DVD+R pakt ie niet, tenzij ik op bitsetting op DVD-ROM zet (doet mn Samsung dvdrw automatisch)
Wel type Onkyo heeft U in bezit ? Mijn Onkyo is een SP504E. Ik heb een NEc 3550A brander (desktop packard bell) . Welke type medium gebruik je ?
Pagina: 1