Toon posts:

SyncMaster 940mw, wat moet ik ermee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds (iets meer dan een maand) in het bezit van deze monitor, hij werkt me heel erg tegen.

1. Analoge TV ziet er niet uit (terwijl mij is gezegd dat dit er toch wel redelijk uit zou moeten zien)!
2. Als ik me 360 (via component) heb aangesloten, ik schakel naar component, en zet me 360 aan, heb ik niet altijd meteen beeld, moet ik soms eerst naar een ander kanaal zappen (naar bijv. PC), en dan weer terug!
3. Een dooie pixel!
4. Vanaf uit de doos een deuk (beschadiging)!
5. Ik vind HD van me Xbox 360 niet helemaal ''te gek'', maar dit zou kunnen komen omdat HD 1280x720 is, en mijn scherm 1440x900, is dit te verbeteren (VGA kabel)?
6. VGA, en DVI op mijn PC golft, en bij DVI moet ik (zodra mijn pc bij het welkom-scherm van XP is) de DVI eruit-erin doen, of ik moet genoegen nemen met zwart beeld!
7. Vanaf dat ik mijn scherm aan zet totdat ik beeld heb (DVI) duurt wel 10 seconden (of is dit normaal)?

Wat moet ik hier nou mee, ik kan (mag) hem niet terugbrengen, is dit een garantie-geval, of licht het aan een van me andere apparatuur, of hebben jullie oplossingen voor mij?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1. beschrijf wat je onder "ziet er niet uit" begrijpt... gaat het om ruis, verkleuring, upscalingsartefacten of iets anders?
2. waarschijnlijk verwacht de monitor een activeringssignaal van de Xbox
3. check de policy van de winkel waar je het vandaan hebt.
4. lijkt me garantiegeval - maar als je er al flink mee bezig bent geweest wordt dat moeilijk aantonen :/
5. wederom, wat bedoel je met "niet helemaal te gek" :?
6a. klinkt als forse EMI. Toevallig de stroomadapter van de monitor te dicht bij het scherm laten liggen?
6b. wees eens wat duidelijker over hoe je dingen aansluit, klinkt alsof je HD15 en DVI tegelijk aansluit. Dan is de DVI secundair en moet je het in je OS aanzetten (hoe hangt af van je OS)
7. Die eerste 10 sec zijn de POST schermen, dan stuurt de PC blijkbaar een reso/refresh door waar de monitor niet naar kan syncen - vrij normaal.

Met andere woorden, kom eens op met een stuk meer info, hier kunnen we bijzonder weinig mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

over je vijfde punt: zeker dat je 360 een HD signaal aan het uitzenden is? Als je het OSD menu oproept krijg je ook de geleverde beeldresolutie te zien. Is deze zoals verwacht?

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-07 15:42

vleesjus

echte vleesjus!

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:34:
1. Analoge TV ziet er niet uit (terwijl mij is gezegd dat dit er toch wel redelijk uit zou moeten zien)!
mijn tv beeld ziet er toch wèl goed uit bekabeling al gecontroleerd?
2. Als ik me 360 (via component) heb aangesloten, ik schakel naar component, en zet me 360 aan, heb ik niet altijd meteen beeld, moet ik soms eerst naar een ander kanaal zappen (naar bijv. PC), en dan weer terug!
geen ervaring mee misschien de xbox eerst ff laten opstarten voor je overschakeld vanwege het signaal?
3. Een dooie pixel! kan met elk scherm gebeuren de mijne hefet het ook
4. Vanaf uit de doos een deuk (beschadiging)! mee terug gaan naar de winkel deuken horen er niet in te zitten
5. Ik vind HD van me Xbox 360 niet helemaal ''te gek'', maar dit zou kunnen komen omdat HD 1280x720 is, en mijn scherm 1440x900, is dit te verbeteren (VGA kabel)?
?van DVI (1024*768bv)scaled de monitor toch best vrij goed op maar het blijft natuurlijk geen native
6. VGA, en DVI op mijn PC golft, en bij DVI moet ik (zodra mijn pc bij het welkom-scherm van XP is) de DVI eruit-erin doen, of ik moet genoegen nemen met zwart beeld!mijne golft ook als ik de lanp ernaast aanzet, zodra de lamp verder weg staat nergens meer last van, gewoon wachten beeld komt er vanzalf bij het windows "welkom" scherm, scherm heeft tijd nodig om te wisselen van resolutie, geef hem dus wat tijd
7. Vanaf dat ik mijn scherm aan zet totdat ik beeld heb (DVI) duurt wel 10 seconden (of is dit normaal)? tien seconde is wel vrij veel maar hij doet er inderdaad wat langer over dan je zou verwachten, gewoon geduld hebben dus...
Ik heb hetzelfde scherm en ik ben er toch wel tevreden over zie de beschrijvingen^^

Voor de TV kwaliteit heb ik net ff een foto genomen. Niet echt slecht beeld vind ik dan... Ik weet niet waar jij je scherm hebt staan maar misschien is een atenneversterker een idee als het scherm wat ver van de tv aansluiting zit.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Verwijderd

Topicstarter
vleesjus schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:38:
[...]

Ik heb hetzelfde scherm en ik ben er toch wel tevreden over zie de beschrijvingen^^

Voor de TV kwaliteit heb ik net ff een foto genomen. Niet echt slecht beeld vind ik dan... Ik weet niet waar jij je scherm hebt staan maar misschien is een atenneversterker een idee als het scherm wat ver van de tv aansluiting zit.
Jeetje, dat ziet er beter uit, wat voor TV signaal heb jij, gewoon kabel, UPC?