Ik probeer de tutorial Spring uit. Die heet MVC-step-by-step en zit bij de laatste versie (2.0) van het Spring Framework (www.springframework.com).
Ik snap op zich alles wat er gebeurt/moet gebeuren, maar bijna op het einde, zogauw er een form wordt toegevoegd werkt mijn versie niet meer. De bedoeling in het kort (voor mensen die het niet weten):
1) via een SpringappController class wordt een model/view teruggegeven aan een jsp (hello.jsp). Op zich werkt dat, want in de log zie ik (regel 4, eerste code-snippet) "returning blah blah with Thu Oct 12 blah blah").
Echter, in mijn browser zie ik:
En dat, terwijl hello.jsp bestaat uit:
Weet iemand waarom ik letterlijk ${model.now} te zien krijg en niet netjes de tijd/datum? Lijkt haast aan die c-taglibrary te liggen ofzo? What can go wrong with THAT?
Ik snap op zich alles wat er gebeurt/moet gebeuren, maar bijna op het einde, zogauw er een form wordt toegevoegd werkt mijn versie niet meer. De bedoeling in het kort (voor mensen die het niet weten):
1) via een SpringappController class wordt een model/view teruggegeven aan een jsp (hello.jsp). Op zich werkt dat, want in de log zie ik (regel 4, eerste code-snippet) "returning blah blah with Thu Oct 12 blah blah").
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public ModelAndView handleRequest(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response)
...
String now = (new java.util.Date()).toString();
logger.info("returning hello view with " + now);
...
Map myModel = new HashMap();
myModel.put("now", now);
...
return new ModelAndView("hello", "model", myModel);
... |
Echter, in mijn browser zie ik:
code:
1
2
3
4
5
| Hello :: SpringApp
Greetings, it is now ${model.now}
Products
${prod.description} $${prod.price} |
En dat, terwijl hello.jsp bestaat uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <%@ taglib prefix="c" uri="/WEB-INF/c.tld" %>
<%@ taglib prefix="fmt" uri="/WEB-INF/fmt.tld" %>
<html>
<head><title><fmt:message key="title"/></title></head>
<body>
<h1><fmt:message key="heading"/></h1>
<p><fmt:message key="greeting"/> <c:out value="${model.now}"/>
</p>
<h3>Products</h3>
<c:forEach items="${model.products}" var="prod">
<c:out value="${prod.description}"/> <i>$<c:out value="${prod.price}"/></i><br><br>
</c:forEach>
<br> |
Weet iemand waarom ik letterlijk ${model.now} te zien krijg en niet netjes de tijd/datum? Lijkt haast aan die c-taglibrary te liggen ofzo? What can go wrong with THAT?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.