[Spring] ik krijg die tutorial niet werkend! :(

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik probeer de tutorial Spring uit. Die heet MVC-step-by-step en zit bij de laatste versie (2.0) van het Spring Framework (www.springframework.com).
Ik snap op zich alles wat er gebeurt/moet gebeuren, maar bijna op het einde, zogauw er een form wordt toegevoegd werkt mijn versie niet meer. De bedoeling in het kort (voor mensen die het niet weten):

1) via een SpringappController class wordt een model/view teruggegeven aan een jsp (hello.jsp). Op zich werkt dat, want in de log zie ik (regel 4, eerste code-snippet) "returning blah blah with Thu Oct 12 blah blah").
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public ModelAndView handleRequest(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response)
...
        String now = (new java.util.Date()).toString();
        logger.info("returning hello view with " + now);
...
        Map myModel = new HashMap();
        myModel.put("now", now);
...
        return new ModelAndView("hello", "model", myModel);
...

Echter, in mijn browser zie ik:

code:
1
2
3
4
5
Hello :: SpringApp
Greetings, it is now ${model.now} 

Products
${prod.description} $${prod.price}

En dat, terwijl hello.jsp bestaat uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<%@ taglib prefix="c" uri="/WEB-INF/c.tld" %>
<%@ taglib prefix="fmt" uri="/WEB-INF/fmt.tld" %> 

<html>
<head><title><fmt:message key="title"/></title></head>
<body>
<h1><fmt:message key="heading"/></h1>
<p><fmt:message key="greeting"/> <c:out value="${model.now}"/>
</p>
<h3>Products</h3>
<c:forEach items="${model.products}" var="prod">
  <c:out value="${prod.description}"/> <i>$<c:out value="${prod.price}"/></i><br><br>
</c:forEach>
<br>

Weet iemand waarom ik letterlijk ${model.now} te zien krijg en niet netjes de tijd/datum? Lijkt haast aan die c-taglibrary te liggen ofzo? What can go wrong with THAT? :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

je mist JSTL

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hmmmkay... kun je iets specifieker zijn? Ik ben nog niet genoeg thuis in de materie om gelijk te weten wat ik dus fout heb gedaan en waar ik een oplossing kan zoeken?
Ik heb de JSTL (1.1) libraries toegevoegd met MyEclipse en de jstl.jar staat er gewoon bij.

Edit: gaaaaddamn it. Opgelost. Met die 3 woordjes heb je me op 't goeie pad gezet. Ik had al wel JSTL 1.1 toegevoegd, maar kennelijk is JSTL 1.0 veel uitgebreider :? :? :? :? :?

In elk geval ging die tutorial er kennelijk van uit dat ik JSTL 1.0 toevoegde, want nu werkt 'ie. Gracias.

Mocht je nog weten WAAROM dit verschil er in zit (en die JSTL shit dus absoluut niet backwards compatible is), hou ik me aanbevolen.

[ Voor 48% gewijzigd door spaceboy op 12-10-2006 23:38 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

kan aan de gebruikte container liggen :

Standard-1.1 (JSTL 1.1) requires a JSP container that supports the Java Servlet 2.4 and JavaServer Pages 2.0 specifications.

voor zover ik weet doet JSTL 1.1 wel gewoon aan ${bean.property}

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 21:24 ]