Toon posts:

Z92M-Q029H en andere specifieke laptop-vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Die ASUS notebook-serie vind ik nogal verwarrend overkomen (kwa specs en modellen)
En ik had gehoopt dat mensen alhier mij wat meer inzicht konden verschaffen.
Ik wil een notebook aanschaffen en ben heel nieuw mbt. specs btw.
Ik Heb me echter 2 dagen de ***** ingelezen, So I did do some reading (I did, really I did, I swear).

De volgende punten loop ik een beetje tegenaan:

Ik kwam bij een wikel deze notebook tegen: ASUS Z92M-Q029H
Op het eerste gezicht spraken de specificaties mij wel aan. Tot ik verder onderzoek deed.

1. De "nVidia 6100 Go" kwam na googlen nergens goed uit de test.
En hoewel ik begrijp dat het de meest recente Games met moeite op het scherm worden
getoverd (en oudere spellen niet). Ligt het me toch niet zo lekker.
Ik ben een Casual 3D Gamer en doe vnl. veel met Photoshop, HTML en Cubase/Direct X
Met video-editing (wat ik ook doe) zullen de prestaties niet zo heel veel schelen denk ik?
Is die shared-memory systeem echt zo erg in de praktijk? Ervaringen please?
Gaat het beeld haperen onder full-load?

2. Ook de scherm (een wxga colorshine 15,4) hoor ik ook niet veel goeds over.
Anti-glare zou beter zijn. Maar of het voor mij wat zou uitmaken weet ik nog niet.
Ik wil er alleen niet na aanschaf pas achterkomen.
Ik werk thuis met een 17"crt van het merk CTX. En zou evt. de laptop ook mee naar buiten nemen

Wat mij ook stoorde is dat ik las dat er een soort raster/dot filmlaag over het scherm zou zitten.
Dit zou storen met precies editen in photoshop Is dit waar?
De winkel kon mij niet zo gauw uitsluitsel geven. Al zag het er in de donkere vitrine wel goed uit.

3.1 De HD is ook wat aan de trage kant vind ik. Ik doe vnl. ook veel aan multi-tracking/ en video-
bewerking met vdubmod cubase en andere software.
Nou lijkt mij SATA het minste wat ik zou moeten nemen, zodat ik de komende jaren ook wel
meekan komen met me nieuw aante schaffen laptop.
Er zit ws. een DMA100 (?, echt staat overal anders aangegeven, gestoord word ik ervan) schijf in
100GB op 4200rpm.
Mijn oude maxtor 4.2GB harde schijf was echter ook 4200rpm. En die hoorde je duidelijk.
Zit ik nu te overdrijven en zou 4200rpm lang niet zo storen in geluid als ik denk?
(aangezien laptop hd's ook kleiner zijn).

3.2 Als mijn laptop straks een normale dma100 harddisk en controller heeft.
Maar wel een firewire poort. Zou ik dan externe SATA2-schijven kunnen aansturen?
Ik heb nl. 2 SATA schijven in me desktop-pc zitten.
En die wil ik in zo'n mooi kastje doen en dan als externe hd's aansturen vie me laptop.
Lan dat? Of moet ik erop letten dat me laptop SATA2 heeft?

4. S-video-out zit er ook op en dat is wel een plus.
Begrijp ik het goed dat ik de laptop (thuis) alsnog aan een groter TFT-scherm kan hangen?
En een extern muis kan aansluiten?

--->Okay, nu de echte hamvraag. <---

Want je zou denken dat als ik betere specs wil, dan ga ik toch een modelletje hoger joh. opgelost. niettan?
Probleem is dat ik bij de winkel dit model Z92M-Q029H zag staan en zag dat die specifieke behuizing ook anders was (en dat ik die ook mooier vond) dan die andere laptop-behuizingen uit die Z92-serie van Asus.

Nu wil ik het liefst dus deze behuizing
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a158/alcappuccino/zserieasus.jpg
Mét betere specs.

En Niet deze:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a158/alcappuccino/01.jpg

Maar op internet vond ik niets terrug.(op ASUS niet en nergens niet) over die specifieke Z92M
én behuizing.
Op Asus schijnt de (vermeend) zelfde A6VA-serie ook niet overeente komen qua specs.
EN ook niet kwa uiterlijk.
OP winkelsites staat dezelfde model vaak doormekaar heen ook kwa look, met andere modellen uit andere series. Mischien bestaan die Z92M's zelfs in 2 uitvoeringen! (hoofdpijn)
En nu begreep ik zelfs dat De Z92 series in elke winkel anders geconfigureerd kunnen zijn?
AAAAAAAAAAAAAARGH!
Winkels halen voor het gemak die twee behuizingen door mekaar heen.

Dus.. Waar O waar kan ik meer Z92-modellen vinden (of beter) meer plaatjes vinden met die eerste model-behuizing?
Ik wil de looks namelijk vergelijken. (Laptop dicht, achter, zijkant enzov.)
Mischien dat ik dan toch nog ga voor de nieuwere versie (2e). Dan ben ik van dat gezeur af.
Van de onderste model heb ik al genoeg plaatjes. Die bovenste niet... :{

Sorry voor deze lange post. Maar die mensen maken het mij ook niet makkelijker mbt. al die types en serienummers en als je al wat langer niet hebt gekeken naar chipsets en types en merken. Raak je al gauw de kluts kwijt.

Help Help Help Help...

Alvast Bedankt voor de non-bashende en wel-constructieve posts.

:)

• DonCorleone
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 09:12
Ik heb mijn oog ook op deze laptop laten vallen.
€ 800,- bij mycom.

Maar wist niet dat er 2 versies waren.
Ik hou het in de gaten, als ik meer info vindt dan post ik het.

Iemand ervaringen met deze laptop?

respect tha DON Don's SPECS

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Weg met dit soort replies ...

[ Voor 88% gewijzigd door Thandor op 14-11-2006 18:47 ]