Ik heb een zeer raar probleem;
Tijdens het normaal werken met de pc, zoals internetten, mp3 luisteren enz. gebeurt er niets vreemds.
Zodra ik een game ga spelen, maakt vrijwel niet uit welke, loopt het systeem na een paar minuten vast.
Er is een luide pieptoon te horen en ik kan niks anders doen dan het systeem uitzetten en deze weer opnieuw opstarten.
Knoppen of muis reageren beiden niet meer.
Ik had wel iets gelezen over de SB Audigy, waarvan ik de eerste versie heb.
Kan het eventueel hier aan liggen?
Ik kwam namelijk een artikel tegen over screech of death...
Ik heb kort geleden mijn systeem al opnieuw geinstalleerd. Dus XP met SP2 er vers op, en alle laatst bekende drivers voor mijn apparatuur. De Audigy 1 heeft zijn eigen IRQ. Evenals de grafische kaart, welke ook een eigen IRQ heeft.
Temperatuur volgens Everest:
Tijdens normaal gebruik; rond de 45 graden.
Full load tijdens games; rond de 60 graden.
In het systeem is ook een losse kastkoeler geinstalleerd.
Hier mijn systeem:
Tijdens het normaal werken met de pc, zoals internetten, mp3 luisteren enz. gebeurt er niets vreemds.
Zodra ik een game ga spelen, maakt vrijwel niet uit welke, loopt het systeem na een paar minuten vast.
Er is een luide pieptoon te horen en ik kan niks anders doen dan het systeem uitzetten en deze weer opnieuw opstarten.
Knoppen of muis reageren beiden niet meer.
Ik had wel iets gelezen over de SB Audigy, waarvan ik de eerste versie heb.
Kan het eventueel hier aan liggen?
Ik kwam namelijk een artikel tegen over screech of death...
Ik heb kort geleden mijn systeem al opnieuw geinstalleerd. Dus XP met SP2 er vers op, en alle laatst bekende drivers voor mijn apparatuur. De Audigy 1 heeft zijn eigen IRQ. Evenals de grafische kaart, welke ook een eigen IRQ heeft.
Temperatuur volgens Everest:
Tijdens normaal gebruik; rond de 45 graden.
Full load tijdens games; rond de 60 graden.
In het systeem is ook een losse kastkoeler geinstalleerd.
Hier mijn systeem:
code:
1
2
3
4
5
| AMD Athlon 2400+ 1024MB geheugen SB Audigy Player Geforce FX 5700LE 256MB Windows XP SP2 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Netwerkbron Apparaat Status IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK IRQ 16 NVIDIA GeForce FX 5700LE OK IRQ 17 Creative SB Audigy OK IRQ 18 OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller OK IRQ 20 VIA Serial ATA RAID Controller OK IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 21 VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller OK IRQ 0 Systeemtimer OK IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK IRQ 12 Logitech-compatible Mouse PS/2 OK IRQ 23 VIA Compatable Fast Ethernet Adapter OK |
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200