Asus A8N-SLI Premium en Promise Fasttrack TX2000

Pagina: 1
Acties:

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 19:24
Ik heb een probleem met het Asus A8N-SLI Premium moederbord en de Promise Fasttrack TX2000 PCI Raid Controller. Op mijn vorige moederbord werkte de controller prima. Omdat ik een nieuw moederbord kreeg (de ASUS dus) wilde ik de PCI controller en twee harde schijven in RAID 0 in zijn gehaal overzetten.

Mijn systeem
ASUS-SLI Premium
AMD X2 3800+
XFX 7600GS
1 GB PC3200 geheugen
Creative soundblaster Audigy 2
Maxtor DiamondMax 10 160GB

Nu is het zo dat als het PCI kaartje in het moederbord zit hij bij het opstarten netjes herkend wordt en de aangesloten schijven laat zien. Daarna boot het moederbord verder op en "vergeet" zijn eigen Raid-controllers waardoor de SATA schijf niet herkend wordt en ik een Boot Failure krijg.

Als ik het PCI kaartje eruit laat boot het moederbord compleet normaal, herkend zijn eigen Raid-controllers en start netjes van de harde schijf XP op.

Het ligt dus niet aan de Maxtor schijf. Ik zie in het Bios dat alle drie de RAID-controllers (1x PCI, 1x onboard Nvidia, 1xonboard Silicon) allemaal op hetzelfde IRQ adres zitten maar ik kan dit niet veranderen.

Mijn moederbord en het Fasttrackkaartje hebben beide de laatste BIOS-update. Ik heb al op Google gezocht en op GoT en kon hier niets over vinden.

Wie heeft er een oplossing want er staat "belangrijke" data op de RAID 0 schijven.

ALvast bedankt _/-\o_

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En kan je het IRQ adres niet veranderen als je in je BIOS instelt dat je geen Plug&Play OS hebt?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 12:48
Gebruik je de onboard raid/sata wel? zonee zet die dan uit...

Systeem Specs

Verwijderd

Stel de boot priority eens anders in, en kijk ff in je manual naar de extra opties wat betreft de raid funtie's etc

• gielius
dankdank Ga ik vanavond allemaal uitproberen, zal jullie op de hoogte houden.
Nog iemand andere ideeen?

@drunkfux; aan de silicon raid hangt de Maxtor SATA schijf waarmee ik opstart, dus die kan ik niet uitschakelen....

[ Voor 50% gewijzigd door gielius op 13-10-2006 08:31 ]

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 15:23
erhm...belangrijke data op Raid 0?
Ok, jouw keus, maar neem wel aan dat je weet dat het meer risico's met zich mee brengt.

• gielius
@LANnerd; nou niet echt BELANGRIJK maar wel handig in elk geval.... iTunes library en wat films....
Echte BELANGRIJKE data zal ik inderdaad nooit op een RAID 0 zetten. Had alleen verwacht dat als ik het hele zooitje in 1 keer overzetten er niets aan dehand zou zijn....

Lukt me trouwens echt niet om eea aan de praat te krijgen. Op de een of andere manier kicked die fasttrack er als eerste in en overruled de andere onboard RAID controllers zodat ik niet meer van mijn SATA schijf op kan starten die aan 1 van de 2 onboard Raid controllers hangt (de Silicon).

Ik ga Windows XP instaleren op een schijf die via IDE is aangesloten zodat ik wel bij mijn gegevens op de fasttrack kan komen zonder gebruik te hoeven maken van de onboard Raid Controllers. Daarna data overzetten en weer gewoon via mijn SATA schijf Windows XP opstarten...

Iemand nog intresse in een Promise Fasttrack kaarje ? :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Er is inderdaad naar mijn weten geen oplossing voor dit probleem. Het is namelijk vaker hier langsgekomen. Eigenlijk te gek voor woorden, maar ja :(.

• gielius
Via de eerder beschreven weg nu inderdaad bij de gegevens op de RAID gekomen. Wat een gedoe! Blijft raar dat zo'n moederbord niet samenwerkt met een RAID controller 8)7
In elk geval bedankt voor het meedenken! _/-\o_
Pagina: 1