Vergelijkbaar opensource CMS Dotnetnuke

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben druk bezig met het uitzoeken van een opensource CMS voor het bouwen van een site. Ik ben bezig geweest met dotnetnuke, dat eigenlijk geheel aan mijn wensen voldoet wat betreft functionaliteit. Ik ben echter opzoek naar een vergelijkbaar CMS dat een community heeft welke vergelijkbaar is met Joomla/Mambo, Drupal, etc... De hele "scene" rondom Dotnetnuke wat mij betreft extensies is ondoorzichtig en duur. Joomla bevat eigenlijk alle module's (components) die ik zoek, alleen is niet "instantie"-based.

Wat heeft dotnetnuke dat ik zoek in een ander (populairder) CMS:
CMS portal, bevat pagina's (geen content)-->
Pagina's bevat modules-->
Modules zijn een instantie van de basis module (bijv. 6 seperate fora op 6 pagina's)-->
Modules bevatten de content-->
Zelf usergroups aan kunnen maken-->
Usergroups kunnen rechten op pagina/module geven/weigeren

Waarom post ik de vraag hier?
Ik heb nu een rits aan CMS'en geinstalleerd, maar kom heb er nog steeds geen gevonden die voldoet. En bovenstaande criterea passen niet echt in de huidige matrixen die te vinden zijn.

No Signature

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:54
Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar een cms. Ik kan wel een rits cms-en opnoemen en zeggen dat is de beste maar dat is strikt persoonlijk. Wij kunnen niet voor jou uitzoeken wat een goed cms is. Dat zul je zelf moeten uitvinden. Kijk op http://www.opensourcecms.com/ Probeer wat systemen uit en maak vervolgens een keuze. Op opensource cms staan alle interessante opensource cms-en. Als je daar er niet uitkomt ben ik bang dat het een verloren zaak is. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
Alle CMS'en komen globaal qua features op hetzelfden neer. Het gaat me om de structuur van het bouwen van de site. De manier van content opzetten in Dotnetnuke en Joomla, verschilt enorm van elkaar. Het gaat me puur om de lagen structuur welke DNN gebruikt in combinatie met het ruime aanbod van modules als Joomla. Ik zoek naar ervaring van een gebuiker die me advies kan geven, geen vergelijkings matrix, waar niets over de lagen struktuur staat.

No Signature

Verwijderd

Check de nieuwe joomla 1.5 eens... heel veel nieuwe features, eigenlijk al het goede van vorige versies + een heleboel nieuwe zaken. De Beta 1.5 is gisteren online gegaan....