Toon posts:

Open source equivalent voor netopschool

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Netop school is een programma dat je op school kan instaleren en waarmee je vanaf de leerkracht pc, alle schermen van de leerlingen kan zien, waarmee je hun scherm zwart kan maken, hun toetsenbord kan blokeren en dergelijke..

Het is heel handig, maar ook ontzettend duur, nu is mijn vraag bestaan hier goede open source equivalenten voor, want ik wil dit op het netwerk op mijn school instaleren. Een search in google leverde mij heel weinig op en ook een search door allerlei remote control software op www.download.com bracht niet veel op. Misschien hier meer..

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:55
UltraVNC ??? :| ?? PCAnywhere ? Radmin ?? etc.......
kan met de meeste remote tools, zelf gebruik UltraVNC kun je alles meedoen zoals je beschijft

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hij wil ook een overzicht zo te zien, dan zul je e.e.a. moeten gaan scripten denk ik...

We are shaping the future

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:55
Dat staat er niet duidelijk (kan ook aan mij liggen ben niet bekend met netop :+ ) hij wil alle schermen van de leerlingen zien, niet dat hij ze allemaal tegelijk wil zien. O-)

(maar dat mag hij zelf beslissen)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de bedoeling dat de leerkracht vooraan alle schermen van de leerlingen kan zien. En door op een scherm te klikken het in het groot kan zien. Ik heb ondertussen al even gekeken naar de programma's die mij hierboven werden aangereikt. De twee laatste waren echter betalend en we proberen om alles wat met dure licenties te maken heeft zoveel mogelijk buiten te smijten. We gaan deze zomer nu ook overschakelen op een linux server... dus zo blijf ik nog steeds op zoek naar een alternatief..

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dan zou ik toch iets met UltraVNC in elkaar gaan draaien. Op de docent-pc dan een mooi lijstje met alle IP's met shortcuts en klaar is kees :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt wel een rijtje shortcuts maken, maar dan heb je nog geen leuk mosaic. UltraVNC heb je dus niet zo veel aan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Scholen draaien vaak met een Novell client - althans dat is mijn ervaring. Volgens mij zit iets dergelijks in Zenworks ingebakken - daar zou je eens naar kunnen kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Een soortgelijk programma als NetOp School is SmartCode VNC Manager (http://www.s-code.com). Niet gratis, maar niet superduur zo te zien...

We are shaping the future

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, het zoeken naar een programma behoort nou niet echt in de groep Netwerken.

Daarvoor kan je beter bij de afdeling Client Software Algemeen zoeken. Maar met een dergelijke topicstart ga je het daar ook niet redden denk ik..

suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.