[C++ / C#] Moeilijke keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
beste tweakers,

Op dit moment ben ik vooral veel aan het programmeren in java. Echter wil ik wat meer (Windows) platform gericht gaan programmeren met het oog op prestatiewinst, en gewoon om mijn horizon te verbreden :). Nou kan ik kiezen tussen 2 (ok, eigenlijk 3 als je C ook meetelt) programmeertalen die mij wel aanspreken: C++ of C#.

Nu wil ik aan jullie vragen, welke taal raden jullie mij aan en om welke reden?

[ Voor 5% gewijzigd door martennis op 12-10-2006 21:13 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Als je echt voor prestatiewinst gaat, kun je natuurlijk het beste voor C++ gaan, omdat het vaak makkelijker is om daar snelle code in te schrijven. Je bent echter wel Java gewend, en C# lijkt natuurlijk wel het meest op Java.

Ik zou gaan voor C#, omdat daar de overstap imo kleiner is, en omdat je in C# meer bezig bent met business logic te schrijven dan met code die het mogelijk maakt om jouw business logic te draaien in je OS (C++).

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
Tja, alles hangt af van wat je precies wilt gaan doen.
Er zijn hier echter al duizenden 'welke taal moet ik kiezen' topics geweest, en misschien kan je eerst die eens doorlezen; eigenlijk heeft het niet veel nut om opnieuw een dergelijk topic hierover te openen.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.