Toon posts:

XP Kopieren naar meerdere PC's

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een XP te installeren op een PC alle programma's die je wilt gebruiken installeren.

Daarna een image bestand van maken en kopieren op verschillende pc's.

Zodat ik niet elke pc los hoef te installeren met alle software erbij maar dus alleen even de drivers hoef te installeren.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je achter hetzelfde IP adres zit gaat dit prima. Als dit niet zo is krijg je problemen met de Microsoft update enzo...

Probeer anders eens NLite..

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
nlite? daar wat mee prutsen zitten leuke functies in om al je drivers+patches en dacht ik ook software maar dat weet ik niet zeker

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wel eens van Symantec Ghost gehoord? :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TheZeroorez
  • Niet online
Kijk anders hier maar...
Microkid schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:03:
Wel eens van Symantec Ghost gehoord? :)
Dat werkt inderdaad wel lekker. Helaas wil Windows op elk IP-adres een andere keycode hebben enzo.. :/

[ Voor 57% gewijzigd door TheZeroorez op 12-10-2006 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:59:
Als je achter hetzelfde IP adres zit gaat dit prima. Als dit niet zo is krijg je problemen met de Microsoft update enzo...

Probeer anders eens NLite..
Nee dat wil ik niet ik wil een 1:1 kopie maken en dat naar meerdere pc's overzetten net zoiets als bijvoorbeeld ghost, eerder kon dit niet vanwege SID maar ik weet nou niet of het nu wel mogelijk is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:57:
Is het mogelijk om een XP te installeren op een PC alle programma's die je wilt gebruiken installeren.

Daarna een image bestand van maken en kopieren op verschillende pc's.

Zodat ik niet elke pc los hoef te installeren met alle software erbij maar dus alleen even de drivers hoef te installeren.
Als je het echt slim wilt doen zorg je ervoor dat je de drivers van alle pcs in je image zet. Scheelt dat ook weer werk ;)

Voor de rest zou het in principe moeten kunnen. Moet je alleen achteraf even de keys wijzigen..

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 16:59
Dit gaat prima. Alleen zit je wel met je licentie codes van windows, maar die kun je na de installatie nog veranderen in de juiste codes. Met Google kun je wel vinden hoe dat moet.

[ Voor 30% gewijzigd door Guust Flater op 12-10-2006 21:06 ]

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
Het zal wel lukken, maar gaat dat dan wel goed met de hardware van de pc's (of zijn het allemaal dezelfde?) Je zal wss wel problemen krijgen met ms update, omdat je pc's dan allemaal de zelfde keys hebben (je zou ze kunnen veranderen). Als je een xp installatie wil maken met software erin kijk hier dan voor meer info.

EDIT:
Net te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door martijn1992 op 12-10-2006 21:07 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:03:
[...]

Nee dat wil ik niet ik wil een 1:1 kopie maken en dat naar meerdere pc's overzetten net zoiets als bijvoorbeeld ghost, eerder kon dit niet vanwege SID maar ik weet nou niet of het nu wel mogelijk is?
Ik snap dat je dit niet wilt. Windows, daarintegen, wil weer niet dat je één keycode op meerdere computers (voor hen wordt een IP gewoon als 'computer' gezien, dus meerdere PC's op één verbinding gaat prima..) gebruikt. Je zult dan problemen krijgen met de Windowsupdate, en ook Genuine Advantage (dank aan Jerommeke4ever heb er zelf geen ervaring me.. <'legale' key van school..>) zeurt erg vervelend dat je een 'illegale Windows-install' hebt enzo.. ;)

Als je nu gewoon één DVD maakt met alles erop, kun je het heel snel installeren, is het 1:1, én is het 'legaal' ;)

edit:
Je kan de keys idd ook nog wijzigen.. :) Houd er inderdaad ook rekening mee dat de hardware van de computers wel hetzelfde moet zijn als je de installatie wilt kopiëren. Je hebt niet enkel de goede drivers nodig, maar ook een Windows-installatie voor JOUW hardware..

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 12-10-2006 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
martijn1992 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:06:
Het zal wel lukken, maar gaat dat dan wel goed met de hardware van de pc's (of zijn het allemaal dezelfde?) Je zal wss wel problemen krijgen met ms update, omdat je pc's dan allemaal de zelfde keys hebben (je zou ze kunnen veranderen). Als je een xp installatie wil maken met software erin kijk hier dan voor meer info.

EDIT:
Net te laat :P
Ja zo cd heb ik hier wel maar een image schijven vanaf het netwerk gaat sneller dan alles nog weer installeren.

Maar die sysprep neemt die ook alle geinstalleerde programma's mee?

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:06:
[...]

en ook dat ding (hoe heet het ookalweer?) zeurt erg vervelend dat je een 'illegale Windows-install' hebt enzo.. ;)
Windows Genuine Advantage bedoel je? :+

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:06:
[...]

Ik snap dat je dit niet wilt. Windows, daarintegen, wil weer niet dat je één keycode op meerdere computers (voor hen wordt een IP gewoon als 'computer' gezien, dus meerdere PC's op één verbinding gaat prima..) gebruikt. Je zult dan problemen krijgen met de Windowsupdate, en ook dat ding (hoe heet het ookalweer?) zeurt erg vervelend dat je een 'illegale Windows-install' hebt enzo.. ;)

Als je nu gewoon één DVD maakt met alles erop, kun je het heel snel installeren, is het 1:1, én is het 'legaal' ;)

edit:
Je kan de keys idd ook nog wijzigen.. :) Houd er inderdaad ook rekening mee dat de hardware van de computers wel hetzelfde moet zijn als je de installatie wilt kopiëren. Je hebt niet enkel de goede drivers nodig, maar ook een Windows-installatie voor JOUW hardware..
Die updates enzo die doen me niet zoveel ik installeer gewoon autopatcher en daarmee maar ik de image. Het gaat er alleen maar om om zo snel mogelijk windows xp op systemen te krijgen die updates dat maakt niet uit.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het beste is gewoon een unattended CD / DVD te maken, zoals Zeroorez bedoeld.
Ghost is leuk, maar dan moet je wel (minimaal) 2 precies dezelfde PC's hebben, iets wat je met een unattended CD / DVD niet nodig hebt, waardoor je dus dezelfde XP, met dezelfde programma's toch werkend kan krijgen op totaal verschillende machines... :)

Nadeel daaraan is weer dat je steeds dezelfde PC naam krijgt binnen een netwerk, maar ook dit is te automatiseren lijkt me, bijvoorbeeld eerst een random PC naam, daarna een zelf bedachte naam voor de PC in te stellen... :)

Met nLite is het overigens mogelijk om patches (en zoals ik al zei) drivers in de CD / DVD te zetten (aka slipstreamen), waardoor je feitelijk Autopatcher niet echt nodig hebt, tenzij er weer een nieuwe uit komt, met de nieuwste patches e.d. :)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2006 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn probleem ook ik wil hem op verschillende pc's installeren ik heb er wel iets gelezen op internet dat het wel mogelijk is maar met welk programma dat ben ik vergeten julle krijgen met toch niet aan een unattended install :P

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-02 20:23

pistole

Frutter

Wellicht is het nuttig om erbij te vermelden wat het 'doel' is:

-is het voor een bedrijf?
-moet je vaak images uitrollen?
-heb je budget?
-gaat het om nieuwe pc's voor werknemers?

Ghost met Ghostcsat e.d. is erg handig, hoewel er genoeg alternatieven zijn. Budget en doel lijken met bepalend.

Ik frut, dus ik epibreer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je kan niet zomaar een kopie van je harddisk maken en die naar een andere PC kopieren.
(Tenzij het exact dezelfde PC's zijn)

Je zal met nLite een slipstream pakket moeten maken
Je kan ook je eigen slipstream in elkaar draaien. er staan how-to's hier ergens in de FAQ.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 12-10-2006 21:16 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:14:
Wellicht is het nuttig om erbij te vermelden wat het 'doel' is:

-is het voor een bedrijf?
-moet je vaak images uitrollen?
-heb je budget?
-gaat het om nieuwe pc's voor werknemers?

Ghost met Ghostcsat e.d. is erg handig, hoewel er genoeg alternatieven zijn. Budget en doel lijken met bepalend.
Ja is voor een bedrijf, wij krijgen veel pc's binnen die hier staan voor een herinstallatie.
Budget niet al te groot.
Maar het zijn dus verschillende pc's.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek eens rond op bijvoorbeeld "windows image" ofzo. Dit is vaak genoeg besproken en heeft ook nog niks met Opslagmedia & I/O Controllers in hardwarematige zin te maken.

Topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.